TEHNIKA: RENAULT NISSAN 1.6 DCI, NAJSNAŽNIJI DIZELAŠ U KLASI

Razvija čak 130 KS i 320 Nm te je 24 posto štedljiviji i čišći od jednako snažnog prethodnika 1.9 dCi

Renault i Nissan udruženim su snagama razvili potpuno novi turbodizelski motor 1.6 dCi, obujma 1598 ccm. Ne radi se o doradi dobro poznatog 1.5 dCi, nego o potpuno novom motoru, koji na jednom mjestu objedinjuje sve tekovine suvremene tehnologije. Dovoljno je navesti da pri 1750/min razvija najveći okretni moment od 320 Nm, a pri 4000/min snagu od 130 KS. To je donedavno bila mjera za dvolitrene dizelaše. Novi turbodizelski motor masivnom SUV-u Qashqai, u standardnoj i +2 verziji, osigurava ubrzanje do stotke u 10,3 sekunde i najveću brzinu od 190 km/h. Kad se tome pridoda prosječna potrošnja od 4,9 litara, što drugo kazati nego – kapa dolje francusko japanskim stručnjacima.Ima gotovo “kvadratni” omjer provrta i hoda – 80 x 79,5 mm, što je omogućilo ugradnju četiri razmjerno velika ventila po cilindru, za razliku od dvoventilskih 1.5 dCi i 1.9 dCi. Time se poboljšalo punjenje i pražnjenje cilindara te smanjio hod, što je smanjilo vibracije pri višim brzinama vrtnje.

Novi je francusko-japanski turbodizelaš pokazao izvrsna svojstva u Nissan Qashqaiju i Qashqaiju +2, a uskoro će se ugrađivati u Renaulte Megane, Scenic, Grand Scenic i Lagunu

Sniženju potrošnje goriva i povećanju učinkovitosti prišlo se sustavno – korak po korak. Smanjena je masa bloka i reducirani su gubici trenja, što je uz smanjenje inercijskih sila bitno poboljšalo energetsku bilancu motora. Naravno, novi je dizelski biser opremljen sustavom automatskog gašenja i paljenja kod stajanja (Start&Stop) te alternatorom promjenjivog napona i opterećenja, koji se rasterećuje kod naglog ubrzanja i povećanih otpora vožnje, a kod usporavanja i kočenja dodatno se angažira na proizvodnji struje. Tako intenzivnije puni baterije i pomaže u usporavanju automobila. Po prvi se put u turbodizelskom motoru koristi hlađenje povratnih ispušnih plinova, čime ih se može više ugurati u cilindre – i do 60 posto. Time se smanjuje stvaranje kancerogenih dušikovih oksida i osigurava ispunjenje ekoloških normi Euro 6, koje stupaju na snagu 2014. Sve je uključeno u tehnološki paket Pure Drive (čista vožnja), što je navedeno i u oznaci.

Sa 130 KS iz obujma od 1598 ccm (81,4 KS/l) preuzeo je primat od Hyundai-Kijinog 1.6 CRDi sa 128 KS iz 1582 ccm (80,9 KS/l), a momentom od 320 Nm je bez premca u klasi

Poradilo se i na komforu vožnje te je novi 1.6 dCi tih i uglađen poput dizelaša. Izvrsno je usklađen sa ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a uskoro će biti predstavljen i automatski. Nakon ugradnje u Nissan Qashqaiju, očekuje se ugradnja i u manjem Juke te Renaultovim modelima Megane, Scenic, Grand Scenic i Laguna. Za razliku od klasične uljne pumpe stalnog obujma, ugrađena je uljna pumpa promjenjivog obujma, odnosno protoka, koja u sustav za podmazivanje šalje uvijek točno potrebnu količinu ulja, kako bi se izbjeglo nepotrebno rasipanje energije. Snaga potrebna za pogon pumpe smanjena je na najmanju mjeru i mijenja se s brzinom vrtnje i opterećenjem motora. Promišljenom konstrukcijom usisnih kanala i komore za izgaranje u čelu klipa osigurava se vrtloženje usisnog zraka te se nakon nakon ubrizgavanja osigurava homogeno miješanje zraka i goriva, u masenom omjeru 14,5:1 u svakom dijelu komore. Time se dodatno optimizira izgaranje te dobiva više snage iz iste količine goriva.

(žm)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo