ELEKTRIČNA REVOLUCIJA

Tesla Semi, 40-tonski električni tegljač dosega 400 do 725 km, položio ispit

Vlasnici prvih 21 električnih Tesla Semi kamiona objavljuju koliko troše, koliko dnevno putuju i što su uočili u sedam mjeseci rada

U prosincu 2022. Tesla je službeno predstavio novi električni kamion Tesla Semi, najavljujući samo neke od njegovih tehničkih podataka i istodobno izjavivši da će prva serija kamiona u floti ići u PepsiCo, tvrtku koja proizvodi pića i čips. Ubrzo nakon toga pojavila su se izvješća da će ti električni kamioni prevoziti samo pića na kratke udaljenosti i lagani čips na velike udaljenosti.

I od tada je Tesla proizveo, de facto, vrlo malo drugih kamiona, na razini nekoliko jedinica, a nije ni objavio kompletne tehničke podatke. Sada su korisnici iz tvrtke PepsiCo objavili detaljan video u kojem dijele svoje iskustvo s 21 kamionom Tesla Semi, nakon sedam  mjeseci rada. Tako kamioni imaju glavnu bazu u skladištu tvrtke u Sacramentu u Kaliforniji, gdje za ove kamione ugrađeni brzi visokonaponski punjači snage 750 kW.

To je puno snage, što znači da ovi električni kamioni mogu podnijeti barem toliko snage i mogli bi se približiti ciljnoj snazi ​​punjenja od 1 MW jednom kada bude najavljeno kao budući cilj. Vozači koji upravljaju ovim kamionima kažu da bi punjenje od 5-10% do 90-95% trajalo oko 30 minuta.

Ovo je vjerojatno pretjerivanje od strane vozača, jer čak i da je snaga od 750 kW konstantna, to bi značilo da se u 30 minuta u litij-ionske baterije ubaci samo 375 kWh struje, što ne može činiti 80%, jer su baterije sigurno veće, u području 750 kWh-950 kWh. Vrijeme od 30 minuta bilo bi realno samo ako baterija nije toliko ispražnjena.

A jedan od vozača ipak spominje vrijeme od 45 minuta. Jedan od voditelja prometa kaže da većina kamiona stvarno radi relativno kratke relacije, do 100 milja u jednom smjeru, dakle 160 km. I vjerojatno se ti kamioni nakon prijeđenih 320 km mogu utovariti za 20-30 minuta Foto: Glava traktora je odvojena, ali svaki put kad se kamion utovari.

Ali tri kamiona rade veće udaljenosti, do 400 do 725 km bez punjenja! Dakle, ljudi iz Pepsija potvrđuju da je 725 km moguća autonomija u stvarnom poslu! Čak i oni koji putuju na kraće relacije, međutim, naprave 700 km dnevno, tijekom radne smjene. Dakle, uspijevaju intenzivno raditi s dizelskim kamionima, na sličnim poslovima. Međutim, najviše impresionirana je stvarna potrošnja, koju je najavio upravitelj voznog parka, globalna stvarna potrošnja temeljena na 21 kamionu.

Ova potrošnja je samo 1,1 kWh/km, što znači 110 kWh/100 km. To je vrlo dobra brojka za kamion ukupne mase 37,2 tone, a relativno je niža od brojki koje najavljuju drugi proizvođači. Primjerice, Scania za svoj 40-tonski električni kamion najavljuje idealnu potrošnju od 133 kWh/100 km, a Volvo FH Electric ima potrošnju od 160-180 kWh/100 km. Dakle, u ovoj odmjeravanju, Tesla Semi 110 kWh/100 km iznenađujuće je dobar!

 

Autor

Preporučeni sadržaj