TEST: A3 SPORTBACK 1.6 TDI AMBITION

105 dizelskih konja dovoljnih za premium polu-karavan na temeljima Golfa…

Audi A3 treće generacije, koji je predstavljen prošlog proljeća, prije točno godinu dana dobio je i malo produženu, 5-vratnu verziju Sportback. Nedavno je dobio i limuzinsku verziju, koju smo vozili na prezentaciji u Budimpešti. A prošlog smo tjedna testirali model 1.6 TDI Sportback, 1.6 TDI Ambition, s osnovnim dizelskim motorom snage 105 KS i srednjim paketom opreme Ambition. Količina premium ugođaja je na visini, a premda motor ne pruža ‘udarac u leđa’ kakav se očekuje od premium kompakta vrijednog, s dodatnom opremom više od 30.000 eura, frazu ‘sasvim je dovoljan’ potvrđuju performanse: ubrzanje do stotke u 10.9 s i ‘špica ‘ 195 km/h. A usto je iznimno štedljiv.

Oznaka Sportback po prvi je put upotrebljena 2004., za polu-karavansku verziju Audija A3 druge generacije. Već su tada stručnjaci iz Ingolstadta zaključili kako nije dovoljno dodati par vrata osnovnom modelu. Stoga su 5-vratni model rastegli sa 420,5 na 428,5 cm, što je donijelo veći prtljažnik i više prostora na stražnjim sjedalima, premda je zadržan međuosni razmak od 258 cm. Novi A3 Sportback slijedi tradiciju, jer je produžen sa 423,5 na 431 cm. Novost je povećanje međuosnog razmaka sa 260, na 263,5 cm, na mjeru koju koristi Golf VII. Sportback je kompaktni polu-karavan iz Ingolstadta, prostraniji i lakši od prethodnika Model s petorim vratima rastegnut je 7,5 i ima 3,5 cm veći međuosni razmak od osnovnog A3.

Zbog produženog repa straga ima osjetno više mjesta za koljena nego u prethodnom modelu i centimetar više nego u Golfu. Prtljažnik je povećan sa 365 na solidnih 380 litara. To je snažan vjetar u leđa novom adutu iz Ingolstadta, pogotovo što je korištenjem modularne platforme MQB te čelika visoke čvrstoće dobio na solidnosti, a izgubio na masi. Premda je nabijen dodatnom opremom i snagom, te povećanih gabarita, osjetno je olakšan. Rezultat: veća agilnost i dinamičnost, a niža potrošnja.

Vanjski izgled novih generacija Audija često je na udaru kritika kao monoton i previše standardan, jer je iz pojedinih kutova gledanja teško raspoznati o kojem se modelu radi. Ali spora evolucija dizajna u konačnici je rezultirala dopadljivim i dinamičnim izgledom, i snažnim ‘personalityjem’, a budućim vlasnicima odgovarat će što njihovi automobili dolaskom novog modela neće ostarjeti ‘preko noći’. Kokpit je jednak je kao u trovratnoj izvedbi. Prostora sprijeda ima dovoljno, sjedala su vrlo udobna i čvrsta, a materijali i završna obrada prvoklasni.

Po pitanju ergonomije i izvedbe unutrašnjosti Audi je već godinama na liderskoj poziciji. Za razliku od Golfa i Octavije 1.6 TDI mjenjač ima šest stupnjeva prijenosa
U paleti motora tri su benzinca i dva dizelaša, svi s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem. Ulazni benzinac 1.4 razvija 122 KS, a snažniji 140 iz istog obujma, uz korištenje tehnologije isključivanja dva cilindra u umjerenoj vožnji, kako bi se smanjila potrošnja. Perjanica je 1.8 TFSI sa 180 KS, s performansama na razini prethodnika 2.0 TFSI, uz osjetno nižu potrošnju. Dizelaš 1.6 TDI razvija 105 KS, a 2.0 TDI 150 KS. Dojam je sličan, ali za nijansu bolji nego u Golfu VII. Oduševljava oblik i položaj volana i ručice mjenjača, oblik sjedala i oslonac za lijevu nogu. Osnovni dizelaš, kao što smo već naglasili, po premium kriterijima djeluje broj manjim…

Ipak, ako se ozbiljnije pogleda, obzirom na masu (1350 kg s ovom opremom), koja je 80 kg manja nego kod prethodnika ide sasvim pristojno. Zasluga za to je u podešenju motora, koji najveći moment od 250 Nm ostvaruje već pri 1500/min, a najveću snagu od 105 KS već pri 3000/min. Pomaže mu i izvrstan mjenjač sa šest stupnjeva, koji se šalta brzo i precizno, a još više podvozje omogućava iskorištenje cjelokupnog potencijala motora te postizanje uvjerljivih performansi, bez napora i iznenađenja. Jasno, ne treba se zaboraviti, pa očekivati brzo izvlačenje iz zavoja i reakciju na gas kakva se očekuje od snažnijih verzija, ali za gospodsku vožnju sve je na svome mjestu. Turbodizelaš obujma 1598 ccm, koji ima jednaki provrt i hod (79,5 x 80,5 mm) kao 3-cilindarski 1.2 TDI, i isti provrt, ali 15 mm manji hod od starog ‘pumpa-dϋse’ 1.9 TDI, također sa 105 KS, radi tiho i uglađeno, vuče ravnomjerno i malo troši. Od kraja 2009., kad je uveden, statistike kvarova i pouzdanosti ne pokazuju veće probleme.

Velika vrlina ovog motora je tih i uglađen rad, kao da se radi o benzincu, i još više niska potrošnja. Teško je ostvariti deklarirani prosjek od 3,8 litara, ali testni prosjek od samo 5,1 pokazuje da se lijepo može voziti sa samo 4,5. Ovaj je motor, i u ostalim modelima iz koncerna (Golf, Octavia, Leon…) rekorder štedljivosti, što je dobrodošlo kad se pogleda paprena cijena. U vožnji oduševljava i kompaktnost izvedbe, čvrstoća, uz osjećaj iznimne otpornosti karoserije na uvijanje. Sve to stvara i osjećaj velike sigurnosti, koju potvrđuju i izvrsni rezultati na Euro-NCAP testu.
A3 Sportback nije jeftin, pogotovo kad se srednji paket opreme Ambition (osnovni je Attraction, a skuplji Ambiente) nabije dodatnom opremom (testni primjerak stoji 33.000 eura), ali Audi nikada nije bio jeftin. Premium izvedbu ipak treba dodatno platiti, a A3 je svojevrsni ‘Golf sa šlagom’. Bolja mu referenca nije potrebna. Verzija Sportback donijela je i više komfora i funkcionalnosti, uz temperament i okretnost osnovnog modela. Vrline su mu i nužne, jer se mora suočiti s iznimno dobrim novim modelima Mercedesa A-klase i BMW-a serije 1. Premda će mnogi birati verziju 2.0 TDO sa 150 KS, koja bolje odgovara poslanju ovog modela, 1.6 TDI je OK. Tim više što straga mudro stoji oznaka TDI, pa nek se prolaznici misle koji je motor pod haubom…

Podvozje, sa 17-colnim aluminijskim naplacima i gumama 225/45 ‘brže’ je od motora, a sigurnosti i performansama pomažu i snažne kočnice s prednjim diskovima od 300 mm. Za razliku od Golfa, Leona i Octavije, straga je ovjes Multilink i u modelu sa 105 KS
dr. Željko Marušić

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: dizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler

Obujam: 1598 ccm

Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm

Snaga: 77 kW/105 KS pri 3000/min

Moment: 250 Nm pri 1500 do 2750/min

Pogon: na prednje kotače

Mjenjač: ručni s pet stupnjeva

Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 288 mm, straga puni 272 mm, ABS, ESP

Gume: 225/45 R 17

Karoserija: kombilimuzina, 5 vrata, 5 sjedala

Dimenzije: 4310 x 1785 x 1425 mm

Osovinski razmak: 263,5 cm

Prtljažnik: 380/1220 L

Masa/nosivost: 1350/550 kg

Spremnik goriva: 50 l

Krug okretanja: 10,9 m

Najveća brzina: 195 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 10,9 s

Potrošnja: grad 4,6 / otvoreno 3,3 / kombinirano 3,8 l/100 km

Potrošnja na testu: 5,1 l/100 km

Cijena: 29.600 eura


Komentari

loading...