Test: Audi Q7 3.0 TDI quattro Tiptronic, luksuzni SUV ‘za odlikaše’

Teškaš druge generacije iz Ingolstadta rastura raskošem i filigranskim dizelašem od 272 KS
Audi nije slučajno 1980. krenuo u program quattro. Talijanska riječ za ‘četiri’, kao sinonim za 4×4, pogon na sva četiri kotača najprije se, sporadično, koristila najskupljim verzijama modela 100 i 200, te kupe verziji modela 80, a potom su sportski modeli quattro, quattro A1 i quattro A2 počeli ‘žariti i paliti’ reli scenom u WRC-u. Konstruktorske naslove osvajaju 1982. i 1984., a vozačke 1983. (Hannu Mikkola) i 1984. (Stig Blomqvist). Potom su u Ingolstadtu više od dva desetljeća dorađivali integralni pogon prije nego su krenuli u ‘off road’ program.Na jesen 2005. krenuo je mega SUV-om Q7, koji je brzo postao statusni simbol. Oduševio je mnoge, ali neke opravdano i nije, jer je bio prevelik i pretežak, što mu je bio ‘kamen’ oko vrata. Tržišni vijek od jeseni 2005. do početka 2015. pokazuje da je model prve generacije, premda pregolem, bio pogodak. A najbolje se snalazio (i još uvijek se snalazi) na autocesti. Trasirao je put u SUV segmentu i manjim modelima Q5 i Q3.  Konačno, došlo je vrijeme za novi model i šampanjac je, s razlogom, otvoren početkom godine u Detroitu…’Macho’ izgled izaziva strahopoštovanje, uz malo manje dimenzije. Ispeglana nadgradnja i oplata podnice koeficijent otpora zraka smanjuju sa 0,37 na 0,32, super za veliki SUVOlakšanjem karoserije, motora, podvozja i svih sklopova izgubio je čak 325 kg, što je dokazani eliksir za povećanje dinamičnosti i smanjenje potrošnje. Vrata, blatobrani, hauba i stražnji poklopac izrađeni su od aluminija, a struktura od visokočvrstog čelika, pa je uz smanjenje mase 30 posto povećana čvrstoća.Premda je na većem i težem autu lakše ‘uštedjeti’ više kilograma, za taj rezultat treba čestitati stručnjacima iz Ingolstadta. Q7 druge generacije je dužinom 5052 i širinom 1968 kraći 37 i uži 15 mm, uz atraktivan stil. Visina od 1741 mm je zadržana te je uz statusnu masku i stil nezaustavljivog ‘offroadera’ to pošten komad auta. I teška ‘šminka’…Našli smo se na poprištu najboljega što autoindustrija trenutačno može ponuditi. Uzdignut položaj na ‘direktorskim’ kožnim foteljama, uz obilje prostora i izvrsnu ergonomiju, obećava lakoću i užitak upravljanja. Testni je model napucan opremom i zračnim ovjesom, koji standardnih 20,5 cm od podnice do tla može spustiti tri i povisiti za četiri. Time se postiže najbolja kombinacija za brzinu, a po potrebi i teren (uz gotovo milijun kuna cijene i 21-colne felge nije najmudrije). Leži neočekivano dobro za auto forme terenca.Digitalni kokpit s analognim prikazom brzinomjera i okretomjera naglašava ergonomiju i tehnološku perfekciju. Sjedi se u ‘direktorskim’ foteljama, a raskošem unutrašnjosti i razinom opreme… Audi Q7 je na vrhu onoga što je legalno dostupno na tržištu. A treći red sjedala, koji je kod mnogih sedmerosjeda zbilja pomoćan, pruža dovoljno mjesta i odraslim osobama. Sve zaokružuje gospodski i skupocjen dojam. U paleti motora dva su prvoklasna motora 3.0 V6, kompresorski benzinac sa 333 KS i turbodizelaš sa 272 KS, koji će pokrivati blizu 100 posto tržišne potražnja. Sa 8-stupanjskom ZF automatikom (koriste je i BMW, Bentley i Rolls-Royce) i posljednje izbrušenim pogonom Quattro pravi je ‘auto za odlikaše’. Dizelaš V6 obujma 2967 ccm i snage 272 KS (u drugim modelima i sa 204, 218, 245 i 320 KS) precizno izbalansiranim i prigušenim zvukom pokazuje izvrsnost. U Ingolstadtu se hvale masom od 1995 kg, ali sa svim opcijama, uključujući sedam sjedala, Q7 realno ima 2174. I kad se zahukta, uz hvatanje stotke za 6,3 s, uvjerljivije je nego u Porscheu 911. Pritiskom gasa kreće poput TGV vlaka te je impresivnim međuubrzanjima i s najvećih 234 km/h ‘kralj autoceste’. Više od snage oduševljava tenkovskih 600 Nm koje pruža između 1500 i 3000/min uz osjećaj velike moći, a pomaže izvrstan 8-stupanjski  automatski mjenjač, koji šalta brzo i gotovo neosjetnoToliko je siguran i precizan da se pri 200 km/h ‘ništa ne događa’. U gradu oduševljava neočekivanom okretnošću i brutalnom startnošću na semaforima, zavoje prolazi stilom brzog kompakta, koči ubojito i uz to razmjerno je štedljiv. Premda izvedbom i opcijama, za koje je potreban tečaj korištenja, djeluje poput ‘glazbe s previše nota’, svaka čast! Zračni ovjes pri većim brzinama smanjuje udaljenost podnice od podloge sa 205 na 175 mm i poboljšava ležanje, koje je naglašeno čak 21-colnim naplacima s gumama 255/60 R 18. Napredan sustav upravljanja 4WS, koji zakreće i stražnjim kotačima (prvi uz sustav 4×4), doplaćuje se 10.500 kn i vrijedi svake kune. Omogućava veću dinamičnost i okretnost pri manjim brzinama i krug okretanja smanjuje sa 12,4 na 11 metara. A kod velikih brzina, u zavojima, povećava dinamičku stabilnost. Olakšanje karoserije snizilo je težište i poboljšalo stabilnost pa je uz međuosni razmak od blizu tri metra te pogon i upravljanje na svim kotačima postignuta preciznost i lakoća upravljanja kao u manjem autu. Snaga se, ovisno o prianjanju, raspodjeljuje u omjeru od 70:30 do 20:80 između prednjih i stražnjih kotača, a više snage straga poboljšava ubrzanja.  Osjećaj kontrole i sigurnosti je za 5 plusZaključak: Audi je drugom generacijom Q7, koja je ispravila mane prve napravio izvrstan posao. Oduševljava lakoća kojom se može upravljati grdosijom s četiri spojena kruga na nosu,  potrošnja od osam do devet litara je super za ovakav automobil. Uz smirenu vožnju može se trošiti i samo sedam litar. A 6,3 sekunde do stotke u pravoj grdosiji izgleda impresivno. Na autocesti se stječe dojam da vam se svi sklanjaju s puta. Sve je super, a cijena…, ne može biti niska.  Odnosno opravdano je paprena. Ponavljamo  auto za – odlikaše!Tehničke karakteristikePOGON Motor: turbodizel., V6, 2xDOHC,24V, remen, blok od siv. lijeva; Ugradnja:sprijeda uzdužno; Obujam: 2967 ccmProvrt x hod: 83 x 91,4 mm Kompresija: 16,8:1Snaga: 200 kW (272 KS) pri 3250/min Moment: 600 Nm pri 1500-3000/minMjenjač: autom., 8 st. Pogon: 4x4Start/stop: daKAROSERIJA Izvedba: SUV visoke klase, 5 vr., 7 sj.Gabariti: 5052 x 1968 x 1741 mm Međuosni razmak: 2994 mmCd: 0,32Krug okretanja: 12,4 mMasa/nosivost:2174/690 kgPrtljažnik: 190/890/2075 lSpremnik: 85 lEuroNCAP: nije provedenPODVOZJE Ovjes: McPherson, multilink;Kočnice: samov. diskovi 375 mm, diskovi 350 mmRučna kočnica: električnaNaplaci: aluminijskiGume: 285/45 R 21; (osnovne 255/60 R 18)PERFORMANSEBrzina: 234 km/h; 0-100 km/h: 6,3 sPotrošnja (EU): 6,2/5,4/5,7 l/100 kmNa testu: 9,7 l/100 kmCO2: 149 g/kmCIJENA Testni model: 986.095 kn (129.749 eura); bez doplata: 676.309 kn (88.988 eura)Osnovni benzinac 5S: 655.599 kn (86.263 eura), 3.0 TFSI/333 KSOsnovni dizelaš 5S: 625.005 kn (82.238 eura), 3.0 TDI/272 KS+ raskošna izvedba+ ubrzanje/brzina+ motor/prijenos+ sigurnost- skupe doplate


Komentari