Test: BMW 118d

Vozi i pruža ugođaj ‘trojke’, sa 150 KS već je startan i brz, a nije preskup
BMW serije 1 druge generacije predstavljen je 2011. u verziji s petorim vratima (F20), a 2012. s trojim (F21), na bazi serije 3 (F30). Prodavao se solidno. Početkom godine je redizajniran, kako bi uspješno, i u petoj tržišnoj godini, mogao konkurirati novom Audiju A3 i Mercedesu A-klase. Osvježenje je bilo nužno, kako bi Serija 1 dobila trendovska obilježja, prvenstveno prednja i stražnja svjetla s LED-elementima, dorađene branike i usisnike te atraktivnije felge. Unutrašnjost je već opjevanu BMW-ovu ergonomiju i premium ugođaj dodatno unaprijedila, uz naglasak na pojačanje užitka. Najveća su novost 3-cilindarski motori 1.5 u ponudi – osnovni benzinac 116i sa 109 KS, te početni dizelaši 114d sa 95 KS i 116d sa 116 KS.Svi su, naravno, s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem. Najsnažniji ‘obični’ benzinac je 125i sa 1997 cm i 218 KS, a kome to nije dovoljno, može izabrati M135i sa 6-cilindrašem obujma 2979 ccm i 326 KS (dostupan je i s pogonom Xdrive, što je BMW-ova oznaka za 4×4). Najvažniji BMW-ov motor uopće, 4-cilindarski dizelaš obujma 1995 ccm, nudi se u modelu 118d sa 150 KS, u 120d sa 190 KS i u 125d sa 224 KS. Testirali smo verziju 118d, čiji je motor najbolja mjera ne samo za ovaj model, nego i za, to će potvrditi mnogi, seriju 3. Njegov se potencijal potvrđuje ugradnjom u osnovne verzije SUV-a X3 i statusne limuzine 518d. Razvučena stražnja svjetla, novi farovi LED izvedbe, novi branici i povećani otvori za zrak, poboljšavaju stilski dojam i atraktivnost. Komfora ima dosta, a i prtljažnik od 360 do 1200 l je OK. Po ‘uglancanosti’ plastike malo zaostaje za A3Vrline ‘najpoželjnije’ BMW-ove motorizacije pojačava izvrstan ZF-ov automatski mjenjač s osam stupnjeva, koji treba doplatiti 16.925 kn. Puno? Da, ali tko ga jedanput ‘provoza’, teško će više ikada poželjeti ručni ‘šaltung’. Testni je model ‘napucan’ opremom, koja uključuje automatsku klimu, aktivni tempomat, električni krovni otvor, električna i podesiva, grijana sjedala, kameru za vožnju unatrag, parkirne senzore, automatsko gašenje dugih svjetala, navigaciju, ‘handsfree’ uređaj, upozorenje za izlazak iz trake, prilagodiva diodna svjetla, metalik boju…, što cijenu podiže do 371.417 kn. Uh… Vjerujte, puno je bolje kupiti bazni dizelaš, odnosno poseban model 118d Unique za 206.473 kn, koji uz 150 KS nudi sve bitno, osim automatskog mjenjača.Ovaj je model posljednji ‘živući’ kompakt sa stražnjim pogonom, koji će u sljedećoj seriji, zbog smanjenja proizvodnih troškova i racionalnijeg iskorištenja prostora dobiti ‘konfekcijsku’ koncepciju s poprečno ugrađenim motorom i prednjim pogonom. BMW ju je najprije usavršio u Miniju, potom fino izbrusio u modelima 2 Active Tourer i 2 Grand Tourer, a 2017. (za mnoge nažalost) upotrijebit će je u BMW-u serije 1 treće generacije. Time će se izgubiti ono posebno što donosi koncepcija s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga preko kardanskog vratila, diferencijala i neovisnog ovješenja, što itekako osjeća svaki ‘pravi’ vozač i ljubitelj dinamike, ali će biti jeftiniji u proizvodnji, dakle donosit će veći profit.Ergonomija je za pet, je kao u Seriji 3. Funkcionalnost i užitak upravljanja pojačava izvrstan automatski mjenjač s osam stupnjeva, 8,8-inčni monitor i kontroler unaprijeđenog sustava ConnectedDriveSklop dizelaša 18d i automatskog mjenjača s osam stupnjeva djeluje savršeno, pogotovo uz ergonomičnu i atraktivnu ručicu za šaltanje. Sve funkcionira savršeno, obzirom na 150 KS i 320 Nm. Jer što drugo kazati kad uz ravnomjerno, gotovo neosjetno ‘rafalno’ šaltanje do stotke sprinta za 8,1 sekundu i postiže 212 km/h, uz deklariranu potrošnju od 4 litre (realno 5  do 6)?! Snage ima dovoljno za temperamentnu vožnju i lijepo povuče u svim područjima brzina, ne brutalno, ali gotovo sportski. A prednosti stražnjeg pogona prema prednjem, u okretnosti, dinamičnosti kroz zavoje i osjećaju kontrole na autocesti, je kolosalna. Tome doprinosi i idealan raspored masa na prednjim i stražnjim kotačima (50:50).  Niski položaj sjedenja, savršeno postavljen volan i ostale komande,ugodno profilirana sjedala…Zbilja nije važno koliko auto brzo ide, nego kako ide. To je ono što se može zaključiti sintagmom BMW je BMW i ako želite izravan odgovor na pitanje – je li BMW Serije 1 bolji od Mercedesa A-klase i Audija A3? Je, bolji je, koncepcijski naprosto neusporediv. No oni koji ga kupuju trebaju znati da je kod svakog auta sa stražnjim pogonom ‘zabranjeno’ štedjeti na gumama, odnosno Serija 1 će s lošim gumama puno prije ući u područje nestabilnosti od A-klase i A3, usprkos svoj elektroničkoj logistici. Zbog sub-optimalnog iskorištenja prostora komfor sprijeda i straga je OK, ali ne nudi više od izravnih konkurenata. No to nije problem. Vrline izvrsnog balansa pogona i snage tek dolaze do izražaja u vožnji ‘na nož’, kad se kroz zavoje, pogotovo serpentine, može ‘pustiti’ kontrolirana doza driftanja stražnjim kotačimaKombinacija dizelskih 150 KS i, za tu snagu razmjerno malog najvećeg momenta od 320 Nm (toliko ima Alfin 1.6 JTDm sa 105 KS) povećava elastičnost i osigurava ravnomjernost u radu, pogotovo što ga oslobađa već od 1500/min, a zavrti se do 4900/min. Twin Turbo ne znači da ima dva turbopunjača (ima jedan!), nego da ima dva karaktera u jednom, temperament i štedljivostDOBRO JE ZNATIRadi se ukupno o četvrtoj seriji kompaktnog BMW-a, predstavljenog 2011. i početkom godine redizajniranog. Prva je serija predstavljena  početkom 1971., kao 1800 Touring sa 90 KS, ‘fast-back’ (polu-coupe) izvedenica serije ’02 (1966. – 1977.), koji je u seriju ’02 uveo srednju motorizaciju, iz limuzinskog modela 1800, jer su dotada postojali 1602 sa 85 KS, 2002 sa 100 KS, 2002 ti sa 120 KS i 2002 ti sa 130 KS. Proizvodio se samo da ljeta 1974., potom je nastala pauza, jer kupcima bavarskih modela očito nije ‘sjeo’ kompakt. To je vrijeme došlo 2000, predstavljanjem modela Compact (E36/5) izvedenog iz limuzinske Serije 3 E36 (treće generacija). Proizvodio se do 2004. Drugi se Compact E46/5, na bazi E46 (četvrte generacija), proizvodio se od 2000. do 2004. Naslijedio ga je sredinom 2004. model koji je uveo oznaku Serije 1, pod vlastitim kodom (E81 s trojim vratima i E87 s petorim) i tehnološki je bio prethodnik limuzinske Serije 3 pete generacije E90 (2005. – 2013.) Serija 1 druge generacije s petorim vratima (F20) stigla je sredinom 2011., a godinu potom s trojim (F21) te je koncepcijski sličan s aktualnom, šestom Serijom 3, predstavljenom krajem 2011. Redizajnirana je početkom godine, a 2017. očekuje se potpuno novi, treći po redu model Serije 3, koji će poput modela 2 Active Tourer, imati prednji pogon.TEHNIČKE KARAKTERISTIKEMotor: turbodizelski, ugrađen sprijeda uzdužno, 4-cilindarski, dva bregasta vratila (lanac), 16 ventila, blok od aluminijskog lijevaObujam: 1995 ccmProvrt x hod: 84,0 x 90,1 mmKompresija: 16,5:1Snaga: 110 kW/150 KS pri 4000/minMoment: 320 Nm pri 1500/minPogon: stražnjiMjenjač: automatski, 8 stupnjevaOvjes: neovisan, sprijeda: McPherson, straga: multilinkKočnice: samov. diskovi 288 mm, diskovi 280 mm Gume: 225/50 R 17; (205/60 R 16 osnovni)Karoserija: hatchback C-segmsntaDimenzije: 433 x 177 x 142 cmOsovinski razmak: 269 cmKrug okretanja: 10,9 mPrtljažnik: 360 – 1200 lSpremnik goriva: 52 lMasa/nosivost: 1368/507 kgNajveća brzina: 212 km/h0-100 km/h: 8,1 sPotrošnja: 4,8/3,5/4 l/100 kmPotrošnja na testu: 6,0 l/100 kmCO2: 105 g/kmEuro NCAP: 5 zvjezdicaCijena s doplatama: 371.417 kn (48.671 eura)Cijena bez doplata: 220.492 kn (29.012 eura)Cijena osnovnog benzinca (5V): 188.286 kn (24.774 eura) 116i/109 KSCijena osnovnog dizelaša (5V): 190.270 kn (25.035 eura), 114d/95 KS+ performanse+ potrošnja+ stabilnost/upravljivost+ užitak vožnje- skupe doplate

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo