TEST: CITROËN C4 VTi 120 EXCLUSIVE

Francuski kompakt je ljuti i opasan konkurent Golfu, Astri i Focusu

Prva generacija Citroena C4 ugledala je svjetlo dana u jesen 2004. godine kada je C4 zamijenio ostarjeli model Citroen Xsara. Testirali smo novu generaciju Citroena C4, koja je prvi put javnosti prikazana na Salonu automobila u Parizu 2010. godine, a u Hrvatskoj je u prodaji od 1. veljače 2011. Poput novog Citroena C5 u 2008. godini i novog Citroena C3 u 2010., novi Citroen C4 ponovno dokazuje da Citroen i dalje prednjači u pogledu inovacija i najmodernije tehnologije. U svakom slučaju novi Citroen C4 postavlja nove standarde na tržištu kompaktnih limuzina. Sedmodnevnom testu podvrgnuli smo Citroen C4 VTi 120 Exclusive.

Novi Citroen C4 u odnosu na svog prethodnika je dulji 5 cm, širi za 2 cm i viši za 3 cm

Novi C4 je kompaktnih dimenzija, dugačak je 4,329m (+5 cm u odnosu na prethodni model), širok 1,789m (+2 cm) i visok 1,489m (+ 3 cm). Pri tom su pristup i prostornost poboljšani, s više prostora za glavu na stražnjim sjedalima. Prtljažnik je sa 408 litara obujma među najvećim u kategoriji, a velika prednost prtljažnika što je skoro 100 posto iskoristiv zahvaljujući ravnim stranicama te niskom utovarnom pragu. C4 je svojevrstan rekorder po broju pretinaca u unutrašnjosti: veliki osvijetljeni pretinac za rukavice, pretinci u vratima u koje stanu boce od 1,5 litre sprijeda, ladica ispod prednjih sjedala, pretinac na središnjoj fasadi i velika novost koju čini visoka i široka središnja konzola podijeljena na 4 zone za odlaganje. Najinovativniji pretinac u navedenim zonama je multifunkcionalan, hlađen, osvijetljen na prednjem dijelu i zatvoren kliznim pokrovom. Nudi prostor u koji možete spremiti do 4 boce od pola litre i sklopivu ladicu idealno postavljenu ispred multimedijske utičnice. Drugi važni pretinac na konzoli je smješten ispod naslona za ruke sprijeda. U njega se mogu spremiti CD-i, a opremljen je utičnicom od 230V.

Instrumentna ploča izvedena je iz jednog komada, potpuno je novog dizajna, a ispred vozača su tri okrugla instrumenta

Usprkos povećanju dimenzija i karakteristikama za udobnost i prostornost, težina novog C4 nije povećana. Novi Citroen C4 ima masu od 1205 kg, a ima čak 15 posto više ugrađenih ekoloških materijala. Smanjenje težine omogućeno je zahvaljujući iso-tehnologiji (npr. : upravljač s fiksnim središnjim dijelom – smanjenje od 3,5kg). Upotrijebljene su nove tehnologije za proizvodnju novog C4, poput laserskog zavarivanja krova i vrata (smanjenje od 2kg), ili olakšanih kotača (smanjenje od 1,5 kg). Novi C4 je izrađen iz 70% već recikliranog metala, od 5% različitih materijala (staklo…), 5% tekućina i ostatak od plastičnih materijala (polimeri).

Optimalna kombinacija analognih i digitalnih instrumenata

Citroen se potrudio i dao svoj maksimum kada je u pitanju kvaliteta izrade. Tako su korištenjem nove tehnologije, kao što je spajanje lima laserskim zavarivanjem (prvi put na jednom vozilu Grupe PSA Peugeot Citroën), ukinuti svi vidljivi spojevi na krovu novog C4. Tu su i druge tehnikalije kao što je sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici, električna parkirna kočnica, sustav upozorenja pri prelasku crte (AFIL), sustav za pomoć pri parkiranju ili sustav za mjerenje raspoloživog prostora za parkiranje, novi C4 raspolaže novom opremom dosad neviđenom u segmentu. Tako C4 nudi nove sustave koji omogućuju sigurnost vozaču, putnicima i ostalim sudionicima u prometu, a izdvojili bismo ultrazvučni sustav za nadzor mrtvog kuta koji je jedinstven na tržištu. Ova inovativna funkcija obavještava vozača o prisutnosti vozila u mrtvim kutovima s pomoću narančaste diode smještene u kutu retrovizora. Sastavljen od 4 senzora koja su smještena u prednji i stražnji odbojnik, ovaj sustav koji je aktivan između 12 i 140 km/h kontrolira zonu sprijeda s pomoću vanjskog retrovizora koja se proteže do oko 5 m iza stražnjeg blatobrana i 3,5 m s bočnih strana vozila. Više o ovoj funkciji pročitajte na linku MRTVI KUT.

Prtljažnik je sa 408 litara obujma među najvećim u kategoriji, a velika prednost prtljažnika što je skoro 100 posto iskoristiv zahvaljujući ravnim stranicama te niskom utovarnom pragu

Citroen C4 ima prednji ovjes tipa pseudo-McPherson, a novi je stražnji ovjes s deformirajućom osovinom i hidrauličnim upravljačem s elektro pumpom. Ovjes i servoupravljač prilagođen je novom obliku karoserije i povećanoj nosivosti vozila, te pružaju odličnu kombinaciju komfora i užitka u vožnji. Ima visoku razinu aktivne i pasivne sigurnosti. Osim ležanja na cesti, sigurnost je dio brojnih jakih strana novog Citroena C4 koji je dobio 5 ZVJEZDICA ZA NOVI CITROËN C4 NA EURONCAP TESTU. Osim strukture koja omogućuje raspodjelu energije, vozilo je opremljeno sa 6 zračnih jastuka u serijskoj opremi (za vozača, suvozača, bočni zračni jastuci i zračne zavjese).

Vrlo dobre performanse i solidan prosjek potrošnje na testu od 7,5 l/100km

Novi Citroen C4 je opremljen ekološkim i ekonomičnim motorima – četiri HDi motora i tri benzinska motora. Naš testni primjerak automobila nosio je oznaku Citroen C4 VTi 120 Exclusive. To znači da ga je pogonio drugi benzinski motor po veličini i snazi, benzinski četverocilindraš 1.6 VTi razvijen u kooperaciji PSA i BMW-a. Motor razvija najveću snagu 120 KS pri 6000 o/min i najveći okretni moment 160 Nm pri 4250 o/min. To je moderan automobil koji se vozi lakoćom i ‘guštom’ svih 120 KS. Najme, zbog ekologije svi su motori prigušeni pa i pored solidne ergele konja na papiru u praksi ne daju potreban užitak i performanse koje se očekuju od toliko konja, kao da ih je 20 do 30 manje. To sa ovim 1.6 litrenim benzinskim motorom nije slučaj. Motor brzo reagira i pruža vrlo dobre performanse, te vozač u svakom trenutku zna da će motor povući svom snagom i da odista ima ‘pravih’ 120 KS. Da li je to zbog toga što su na tom motoru imali prste i BMW-ovi stručnjaci ili ne, ali svatko će biti zadovoljan s motorom i njegovim mogućnostima.

Benzinski četverocilindraš 1.6 VTi razvijen je u kooperaciji PSA i BMW-a. Razvija najveću snagu 120 KS pri 6000 o/min i najveći okretni moment 160 Nm pri 4250 o/min

Motor lakoćom postiže tvorničke podatke. Potegne do najveće brzine 193 km/h i ubrza do stotke za 10,8 sekundi. Tvornica navodi podatke o potrošnji od 8,8 litara u gradu, na otvorenom 4,7 litara, a u kombiniranom režimu oko 6,2 l/100km. Mi smo tijekom testa u prosjeku trošili vrlo dobrih 7,5 litara benzina na 100 km, a vozili smo pola kilometara pod punim opterećenjem (pola otvorena cesta, pola gradska vožnja). S ovakvom potrošnjom vrlo je blizu nekih dizelskih motora, osobito kada je sada cijena dizelskog i benzinskog goriva skoro izjednačena. Uz obujam spremnika goriva od 60 litara dobije se realan doseg s jednim rezervoarom od velikih 800 km, a ne zaboravite da je to benzinski motora, a ne dizelaš.

Čvrsta karoserija i dobro izbalansiran ovjes osiguravaju ugodnu i sigurnu vožnju

Osnovna cijena Citroena C4 VTi 120 Exclusive s ručnim mjenjačem košta oko 17.355 eura, a uz dodatnu opremu vrijednu 4385 eura, testirani primjerak imao je cijenu 21.740 eura. Prema odličnim utiscima koje smo skupili družeći se sedam dana sa benzinskom verzijom Citroen C4 VTi 120 Exclusive smatramo da ni ova kombinacija nije ‘za odbaciti’, te ukoliko godišnje ne prelazite veliku kilometražu onda je ovaj testni model prava dobitna kombinacija za vas i vašu obitelj.

Davor Kindy

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava i blok od lakog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, elektroničko ubrizgavanje
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 77 x 85,8 mm
Snaga: 88 kW (120 KS) pri 6000/min
Moment: 160 Nm pri 4250/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa 5 stupnjeva
Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson opružne noge, trokutasta ramena, stabilizator, straga polukruta osovina, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi, ABS
Gume: 205/55 R 18
Dimenzije: 432,9 x 178,9 x 148,9 cm
Osovinski razmak: 260,8 cm
Prtljažnik: 408 l
Masa/nosivost: 1205/560 kg
Spremnik goriva: 60 l
Potrošnja: 8,8/4,7/6,2 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,5 l/100km
Brzina: 193 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,8 s
Cijena osnovnog modela: 127.900 kn (17.355 eura)
Cijena dodatne opreme: 32.300 kn (4385 eura)
Cijena testnog modela: 160.300 kn (21.740 eura)

PAKET OPREME EXCLUSIVE:
6 zračnih jastuka, ABS + AFU, regulator/limitator brzine, automatski klima uređaj, električne i grijane vanjske retrovizore, prednje i stražnje električne podizače stakala, prednje i stražnje odbojnike u boji karoserije, preklopivu stražnju klupu 2/3-1/3, pripremu za radio sa 6 zvučnika, ESP, putno računalo, radio CD MP3, USB Box + BlueTooth, pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, regulator/limitator brzine na programiranje, mjerenje raspoloživog mjesta za parkiranje, svjetla za maglu s bočnim osvjetljenjem, upravljač presvučen kožom, srednji naslon za ruke sprijeda, automatska električna parkirna kočnica, automatsko paljenje svjetala, naplatke od lagane legure 16″ Boston, prednja sjedala s funkcijom masaže leđa (lumbalno), dodatno zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo, prednje automatske brisače, unutarnji elektrokromni retrovizor, unutrašnjost od kože i tkanine, utičnicu 230 V…
Cijena: 127.900 kn (17.355 eura)

DODATNA OPREMA:
Paket senzor 2 – 7.900 kn
Panoramski stakleni krov – 6.000 kn
naplatci od lagane legure 18″ Newport + rezervni kotač smanjenih dimenzija – 4.300 kn
koža Claudia Mistral – 11.000 kn
metalik boja – 3.100 kn
Dodatna oprema ukupno: 32.300 kn (4385 eura)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo