Test: Citroën C-Elysée Shine BlueHDi 100 BVM, najviše od limuzine za najmanje novca

Zanimljiv i povoljan blizanac Peugeota 301, osvježen redizajnom i opremom, pruža solidan komfor, a s dizelašem od 99 KS i 254 Nm dobro potegne i malo troši
Puno se od 2013. pisalo o PSA-ovim ‘blizancima’ – Peugeotu 301 i Citroënu C-Elysée, da je pošten komad auta za malo novca, do toga da je ‘jeftilen’. Ocjena je, jasno, između, ali nakon testa bliže smo prvoj. A privlačnost povećava aktualna akcijska ponuda. Povijest je neobična: nastao je na 19 cm produženoj i 2 cm proširenoj PSA-ovoj Platformi 1, na kojoj su napravljeni prethodni C3 i 208.Dakle modeli niže klase. Razlog je to što s boka malo podsjeća na Peugeot 508 – ima zbijen prednji dio, s malim prevjesom. U 443 cm dužine nudi prostranost i golem prtljažnik. Uz bogatiju opremu sve izgleda pristojno i dobro sklopljeno. Zahvaljujući međuosnom razmaku od 265 cm straga je komforno, a prtljažnik ima 506 litara. Korektno je izvedena i opremljena unutrašnjost. Malo šminke nudi doplatna oprema, koja uključuje 16-colne naplatke, LED-ice, kameru za rikverc…Pun je pogodak izbor već proslavljenog dizelaša 1.6 HDi s 99 KS, koji zbilja pristojno vuče i malo troši. Najveći moment samo 254 Nm? To je poželjno, jer se snaga otpušta ravnomjerno. Dobra je mjera i 5-stupanjski mjenjač, kojemu se može oprostiti malo duži hod, pa uz temperament u gradu snage ima i na autocesti. Postiže 183 km/h, a do stotke ubrzava za 10,8 s. Treba li više?Za one koji traže kruha svrh pogače, evo povijesne usporedbe: BMW 2002, ultimativni sportski auto svoga doba (1968. – 1974.), tadašnji pojam ubrzanja i brzine, stotku je hvatao za 10,6 s i mogao potegnuti 176 km/h! Je li dakle malo to što nudi testni model?!A u pristojnom ritmu troši pet litra. Za svoju klasu i cijenu sigurno leži, dinamičan je i upravljiv. Kočnice ‘grizu’, premda u straga bubnjevi, zahvaljujući diskovima od 266 mm. Dobre su performanse zasluga povoljnog omjera dizelske snage i mase, a potrošnju je lako spustiti ispod pet litara.Ovo je zbilja auto po mjeri naših prosječnih građana: bez luksuza, funkcionalan i izdržljiv, s provjerenom dizelskom mehanikom omogućava jeftino prijeđene kilometre. S osnovnom opremom, za samo 91.900 kn (akcijska cijena), je najisplativiji. Dakle, kao u naslovu, ovo je najviše od limuzine, na našem tržištu, za najmanje novca.POGONMotor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijevaUgradnja: sprijeda poprečnoObujam: 1560 ccmProvrt x hod: 75 x 88,3 mmKompresija: 16:1Snaga: 73 kW (99 KS) pri 3750/minMoment: 254 Nm pri 1750/minMjenjač: ruč., 5 st.Pogon: prednjiStart/stop: da.KAROSERIJAIzvedba: limuzina C-segm., 4V, 5 sjedalaGabariti: 4427 x 1748 x 1471 mmMeđuosni razmak: 2652 mmCd: 0,32Krug okretanja: 10,7 mMasa/nosivost: 1185/425 kgPrtljažnik: 506 + 20 lSpremnik: 32 lEuroNCAP: 3 zvjezdice.PODVOZJEOvjes: MacPherson/polukrutKočnice: samov. diskovi 266 mm/bubnjeviRučna: mehaničkaNaplaci: aluminijskiGume: 205/55 R 16.PERFORMANSEBrzina: 183 km/h0-100 km/h: 10,8 sPotrošnja (EU): 4,6/3,4/3,8 l/100 kmRealno: 4,8 – 5,8 l/100 kmCO2: 98 g/km.CIJENETestni model: 127.307 kn (17.088 eura)Bez dodatne opreme: 113.435 kn (15.266 eura)Osnovni benzinac: 81.900 kn (11.068 eura) – PureTech 82 FeelOsnovni dizelaš: 91.900 kn (12.419 eura) – BlueHDi 100 Feel+ povoljna cijena+ niska potrošnja+ dobre performanse+ komfor i oprema- dug hod mjenjača- 3 EuroNCAP zvjezdice


Komentari