Test: Citroën C5 2.2 HDi Exclusive

Tisuću kilometara bez odmora i tankiranja? Nema problema!

Citroën C5 ni približno nema ugled niti popularnost jednog Passata, ali to ne znači da je lošiji. Dapače. To smo već zaključili na testovima prethodnog modela, a točka na i novi je model. Limuzina koja vuče korijene od legendarnog DS 19 (Žabe) iz 1955. nedavno je upregnuta najsnažnijom izvedbom provjerenog dizelaša 2.2 HDi te u najluksuznijem izdanju izaziva respekt. Registarskim prednabijanjem, s velikim i malim turbopunjačem, pojačan je na 204 KS. A više od snage govori okretni moment od 450 Nm, koji se oslobađa od 2000/min. Naravno, sve je zaokruženo automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva, kako priliči foteljaškom okruženju. To bi mogla biti karika za uspjeh modela koji je do sada bio neopravdano zapostavljen, a oni koji ga jednom upoznaju, u pravilu mu se vraćaju.

Snagu i atraktivnost naglašavaju 19-colni naplaci i trapezoidni ispušni otvori, a prednji i stražnji farovi dopunjeni su svjetlećim diodama

Prvi je C5 predstavljen 2001., kao nasljednik Xantije i od starta je bio hendikepiran bezličnim dizajnom. Redizajn iz 2004. bio je melem na ranu, a sve je nadoknadio model druge generacije. I više od toga. Premda se o ukusima ne raspravlja, teško ga je ne uvrstiti među trenutačno najprivlačnije na tržištu.Sve je oplemenila osjetno kvalitetnija izvedbe. Dugačak 478 centimetara C5 je na granici srednje i visoke srednje klase, u koju ga gura raskošni paket opreme Exclusive.
Pritisnuti zahtjevima kupaca, konstruktori Citroëna su se u osnovnoj postavci okrenuli klasičnom mehaničkom ovjesu, a snažnije su, uz doplatu, poput testne, dostupne s hidropneumatskim. U opremi je sve što se može očekivati u luksuznoj limuzini, uključujući satelitsku navigaciju i svjetla koja se zakreću u zavoju. To je također poveznica sa slavnom Žabom, premda je izvedba elektronička, a ne mehanička. Sjedala su komforna i lijepo oblikovana te je lako podesiti ugodan položaj za upravljačem. Jedina je smetnja nepregledan raspored sekundarnih komandi na središnjoj konzoli

PSA-Fordov četverocilindarski dizelaš obujma 2179 ccm, koji je s dva turbopunjača nabijen na respektabilnih 204 KS, zadržao je uglađenost na nižim i srednjim okretajima

Veliki četverocilindraš radi uglađeno te na prvi dojam ne pokazuje zube. To je varka, koju naglašavaju luksuzna izvedba te dobro prigušenje zvuka i vibracija. Kad se nagazi gas, automobil mase 1750 kg zahukta se stilom sportaša te prvu stotku lovi u 8,8 sekundi, desetinku brže od tvorničkog podatka. Brzina uvjerljivo raste do 180 km/h, kad se ritam malo usporava, ali je i dalje solidan. Šlag na tortu svakako je hidropneumatski ovjes, koji pruža lebdeću udobnost i tko ga jednom upozna, teško ga se odriče. U kombinaciji s motorom, koji najveću snagu daje već pri 3500/min, dobro kamuflira velike brzine te je teško, bez pogleda na brzinomjer, shvatiti koliko se brzo vozi. Lako je uletjeti u prekršaj. Velik moment i ZF-ov automatski mjenjač sa šest stupnjeva jamče brz odziv na gas i vrlo dobre performanse. Zbog velike mase i snage te automatskog mjenjača, potrošnja ne može biti niska, ali prosječnih sedam litara nije puno. Na testu smo trošili malo više od osam. Ležanje je prvoklasno te C5, bez dvojbe, pruža najbolji spoj stabilnosti i udobnosti. Težak nos ipak ograničava okretnost, što se osjeća pri naglim prebačajima težišta pa ovo, definitivno, nije auto za jurcanja kroz zavoje. Ovo je prije svega automobil za uživanje u ugodnoj vožnji i tko ga jednom proba, u pravilu mu se vraća.

Velika Citroënova limuzina najbolje se snalazi na brzim prometnicama i autocesti, koju prolazi stilom gutača kilometara

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbodizelski, redni 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprečno, dva bregasta vratila (lanac), dva turbo punjača intercooler, filter čađe
Obujam: 2179 ccm
Provrt x hod: 85 x 96 mm
Kompresija: 16,6:1
Snaga: 150 kW/204 KS pri 3500/min
Moment: 450 Nm pri 2000/min
Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva
Ovjes: hidroaktivan i neovisan, sprijeda: dvostruka trokraka poprečna ramena, stabilizator, straga: hidroaktivan i neovisan, multilink
Kočnice: sprijeda: samoventilirani diskovi 330 mm, ABS/ESP, straga: puni diskovi 290 mm
Gume: 245/45 R 18, (testni 245/40 R 19)
Dimenzije: 477,9 x 185,3 x 145,6 cm
Međuosovinski razmak: 282 cm
Krug okretanja: 11,8 m
Prtljažnik: 467 l
Spremnik goriva: 71 l
Masa/nosivost: 1750/500 kg
Najveća brzina: 230 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,8 s
Potrošnja: 8,2/4,7/5,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 8,1 l/100 km
Cijena: 34.650 EUR (testni model 41.650 EUR)

SERIJSKA OPREMA EXCLUSIVE
* alu naplaci * hidraulički aktivni ovjes * senzori parkiranja straga * biksenonska zakretna svjetla * automatska dvozonska klima * tempomat * radio/CD/mp3 * devet zračnih jastuka * senzor kiše i svjetala * grijanje sjedala * el. paket stakala i retrovizora * upravljač i mjenjač u koži * el. podešavanje prednjih sjedala s memorijom * ABS/EBV/BAS * ASR/ESP * pomoć pri kretanju na uzbrdici…

DOPLATNA OPREMA
* metalik lak * paket Koža * paket Glazba (navigacija+HiFi) 2780 eura * alu naplaci 19′ UKUPNO 7000 eura

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo