TEST FIAT PANDA 1.2 EVO EASY: SINONIM ZA PRAKTIČNOST I KORISNOST

Treća generacija nadogradila je od prije prihvaćene prednosti Pande – dobra protuvrijednost za uloženo

Talijani su pravi virtuozi kada su u pitanju mali automobili, pa se tako testirana verzija nove Fiat Pande 1.2 EVO Easy najbolje osjeća u gradskoj vožnji. Malim dimenzijama, dužinom 3,6 m, međuosovinskim razmakom 2,3 m i krugom okretanja od samo 9,3 metara odlično se snalazi u gradskom prometu. Premda je malih dimenzija, Panda je kombi-limuzina, premda bi se moglo reći i da je to mini jednovolumen, s petora vrata te ima mjesta za prijevoz četiri osobe. Može se uz doplatu 104 eura kupiti homologirana verzija za prijevoz pet osoba.

Premda je Panda kratka i mala, ima petora vrata, te je na taj način olakšan pristup putnicima na stražnjoj klupi

Razvoj prve generacije Fiat Pande započet je još 1976., a počela se prodavati 1980. Od samog početka Panda je sinonim za praktičnost i korisnost, koja je godinama redovito modernizirana. Osim klasične karoserijske verzije kombi-limuzine s trojim vratima u prve tri godine ponuda je obogaćena verzijom s tekstilnim krovom i verzijom 4×4. Druga generacija ugledala je svijetlo dana 2003. Odustalo se od trovratne karoserije i narasla je 13 cm u dužinu i desetak u širinu kako bi osigurala prostor za peterovratnu izvedbu MPV konfiguracije. Panda je bio prvi automobil, u tom segmentu, koji je nagrađen prestižnom ‘Car of the Year 2004’ nagradom. Model je postao ‘platforma’ na kojoj je Fiat stvorio cijelu obitelj automobila.

Unutrašnjost je moderna s mnogobrojnim kvadratičnim elementima kao i kod prve generacije Pande. S obzirom na početni paket opreme Easy popis serijske opreme je i više nego bogat (uključuje klimu)

Tako je Fiat Panda na tržištu prisutna već 31 godinu i kroz godine postala je poznati svjetski brand. Do sada je proizvedena u više od 6,4 milijuna primjeraka. Fiat Panda premda spada među najjeftinije male automobile na tržištu, bila je u mnogo toga prva. Tako je jedan od prvih malih automobila koji je pokretao dizelski motor (1986.), među prvima mališanima je dobila 4×4 pogon (1983.), a prva je dobila i serijsku potpuno električnu verziju Panda Elettra (1990.). Došla je na red i najnovija, treća, generacija Fiatovog mališana koja nudi više prostora, udobnosti, funkcionalnosti, tehnologije i sigurnosnih značajki, a koju smo imali priliku testirati u najjeftinijoj početnoj verziji Fiat Panda 1.2 EVO Easy.

Malim dimenzijama, dužinom 3,653 m, međuosovinskim razmakom 2,3 m i krugom okretanja od samo 9,3 metara odlično se snalazi u gradskom prometu

Dužinom od 365 cm, širinom 164 cm i visinom 155 cm, u novu Pandu se može udobno smjestiti do četiri osobe te je jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi. Prtljažnik Pandi nije jača strana. Ima obujam od tek 225 litara, a preklapanjem naslona stražnje klupe može se povećati na 870 litara. Prtljažnik ima krutu policu prtljažnika koja skriva stvari od neželjenih pogleda. Premda je Panda kratka i mala, ima petora vrata, te je na taj način olakšan pristup putnicima na stražnjoj klupi. Korisna nosivost je 480 kg. Panda ima brojne pretince za odlaganje sitnih premeta.

Motor razvija najveću snagu 69 KS pri 5500 o/min i najveći okretni moment 102 Nm pri 3000 o/min. Motor je provjeren i pozdan, te niskih troškova održavanja

Panda dolazi s dva paketa opreme – Easy i Lounge, a već Easy paket opreme kakav je imao testni primjerak nudi sve potrebno, uključujući i klima uređaj. Više od toga zaista nije potrebno, a povoljno se odražava na cijenu vozila. Ipak bismo istaknuli: upravljač podesiv po visini, električno podizanje prednjih stakala, mehaničko podešavanje vozačkog sjedala po visini, zračni jastuk za vozača i suvozača, električno podešavanje vanjskih retrovizora, štitnik za sunce s ogledalom za vozača, ručica mjenjača na upravljačkoj konzoli, te futuristički ‘avio dizajn’ poluge ručne kočnice. Vozač ima odličnu preglednost na sve strane, a jedan od rijetkih prigovora je neugodna refleksija instrumenata i refleksija otvora zraka kokpita na unutrašnjoj starani vjetrobrana pod određenim kutom sunca.

Gradske prometnice ambijent je u kojem se Panda 1.2 najbolje snalazi

Pandu 1.2 pokreće dobro znani i provjereni četverocilindarski benzinski motor obujma 1242 ccm koji je klasične konstrukcije. Pri spomenu klasičan, podrazumijevamo samo prednosti. Radi se o motoru koji ima samo dva ventila po cilindru i jednu bregastu u glavi te razvija snagu 69 KS i moment od 102 Nm. Mali 1.2 motor osigurava umjereno živahnu vožnju koja bez problema prati promet i pri maksimalnom opterećenju teretom. Od motora ne treba puno očekivati, osobito ne sportske performanse, ali rado se okreće visokim okretajima. To je više popraćeno dopadljivom bukom, nego visokim performansama. Za normalnu vožnju visoki okretaji uopće nisu potrebni, jer ako se gas stalno stišće do ‘daske’ ovaj motor će bez problema popiti 9 litara, a umjerenom vožnjom u koloni tijekom ljetnog vikenda uspjeli smo uz uključen klima uređaj i do pola opterećenom Pandom zabilježiti najnižu potrošnju od povoljnih 5,5 l/100km, koju možete istim načinom vožnje u potpunosti ostvariti i sami. Na kraju testa zabilježili smo prosječnu potrošnju 6,5 l/100km.

Mali četverocilindrični motor obujma 1242 ccm jako je živahan i lako se okreće visokim okretajima i ima sasvim pristojne performanse

Panda je teška samo 940 kg, što je doista rijetkost kod današnjih modernih automobila čak i u ovoj maloj klasi kojoj pripada Panda. Tako Panda ubrza s mjesta do stotke za 14,2 sekundi i potegne do 164 km/h. Najveća brzina nije nešto u čemu biste uživali, ali je sasvim solidna i ostavlja vas u granicama u kojima ste daleko od ralja policijskih presretača. Poželjeli bismo ipak nešto veći obujam spremnika goriva koji iznosi samo 37 litara, jer na duljem putovanju i uz skromnu potrošnju poželjeli bismo 10 litara više. Panda u gradu pliva kao riba u moru, a otvorena cesta s brzinom višom od 130 km/h je patnja za nju i njene putnike.

Prtljažnik Pandi nije jača strana. Ima obujam tek 225 litara, a preklapanjem naslona stražnje klupe može se povećati na 870 litara

Panda ima krutu šasiju koja bez problema izdržava učestala penjanja preko rubnog kamena kod parkiranja u gradu. Sprijeda je neovisan ovjes s poprečnim trokutastim ramenima i McPhersonove opružne noge sa stabilizatorom i pomoćnim okvirom, a straga je torzijska osovina i stabilizator koji je dobar balans tvrdoće i komfora. Oduševit će vas sasvim sigurno Dualdrive električni servo upravljač koji je odlično rješenje, jer omogućuje lagano okretanje malim prstom kod parkiranja u gradu (City mode), a pritiskom na gumb se upravljač ukrućuje što omogućava vozaču odličnu kontrolu kod viših brzina.

Početni benzinski model 1.2 EVO Easy starta cijenom od 10.059 eura, a testirani primjerak imao je samo doplatu za metalik lak od 399 eura, pa je konačna cijena testirane Pande 10.458 eura, što je s obzirom na ponuđeni paket provjerenog i trajnog motora s bogatim osnovnim paketom opreme izuzetno povoljna kombinacija koja će, uvjereni smo, privući puno veći broj kupaca nego do sada. Fiatov zastupnik za Hrvatsku, tvrtka Autocommerce Hrvatska, daje jamstvo na mehaničke komponente 3 godine i bez ograničenja prijeđenih kilometara, na boju 3 godine i protiv prohrđavanja 8 godina.

Davor Kindy

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni, 4 cilindra, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, bregasto vratilo (SOHC), dva ventila po cilindru, Euro 5
Obujam: 1242 ccm
Provrt x hod: 70,5 x 78,9 mm
Snaga: 51 kW/69 KS pri 5500 o/min
Moment: 102 Nm pri 3000 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator, pomoćniokvir: straga torzijska osovina i stabilizator
Kočnice: ABS, EBD, BAS, sprijeda samoventilirani diskovi promjera 257 mm, straga bubanj
Gume: 175/65 R14
Karoserija: kombi-limuzina, 5 vrata, 4 sjedala
Dimenzije: 3653 x 1643 x 1551 mm
Osovinski razmak: 2300 mm
Prtljažnik: 225/870 l
Masa/nosivost: 940/480 kg
Spremnik goriva: 37 l
Krug okretanja: 9,3 m
Najveća brzina: 164 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 14,2 s
Potrošnja: 6,7/4,3/5,2 l/100km
Potrošnja na testu: 5,5-9,0 l/100km, prosjek 6,5 l/100km
Cijena vozila: 10.059 eura
Cijena test vozila: 10.458 eura

SERIJSKA OPREMA EASY:
mjenjač 5 brzina, daljinsko centralno zaključavanje, upravljač podesiv po visini, klima uređaj ručni, el podešavanje prednjih stakala, grijač zadnjeg stakla,atermična stakla, meh podešavanje vanjskih retrovizora, brojač prijeđenih kilometara, brisač stražnjeg stakla, dualdrive – električni servo upravljač, 2 stražnja naslona za glavu (sciumati), centralno zaključavanje vozila, uzdužni krovni nosači, zračni jastuk za vozača, zračni jastuk za suvozača, ogledalo u štitniku za sunce na strani vozača, bočne zračne zavjese, mehaničko podešavanje vozačkog sjedala po visini, električni upaljač za cigarete (utičnica 12v + električni upaljač + pepeljara u obliku čaše), autoradio sa CD-om + mp3, 4x40w (zvučnici ask), mali rezervni kotač sa nosačem, utičnica 12v (namjenjena za priključenje rasvjetne jedinice), odbojnici u boji karoserije, crno kučište vanjskih retrovizora

DODATNA OPREMA:
metalik boja – siva aluminij: 399 eura

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo