Test: Ford Fiesta 1.25i Ambiente:novo lice, stari motor

Redizajn je 5, provjereni benzinac sa 82 KS OK, ali cijena je, brate, visoka…
U nižoj klasi vlada velika ‘gužva’ te solidna ponuda počinje već sa 9000 eura. Zato se nije lako probijati s redizajniranim, a usto razmjerno skupim modelom, kakav je novi ‘mališan’ iz Kölna. Fiesta šeste generacije na našem je tržištu od kraja 2008. te se dobro prisjetiti da je osvojila titulu ‘hrvatskog automobila 2009. godine’. Da, i jedan je od najprodavanijih automobila u Fordovoj povijesti, jer ih je od 1976. prodano više od 16 milijuna. No to se ne može uzimati apsolutno, jer se prvi model od zadnjega razlikuje kao nebo od zemlje, a i dizajn je (za razliku od Golfove serije) bitno promijenjen.
Redizajnirani model, s atraktivnom prednjom maskom u stilu slavnog britanskog Aston Martina, koji je od 1994. do 2007. bio u potpunom vlasništvu Forda, a otada je u manjinskom, u prodaji je tek nekoliko mjeseci. Paralelno se, u akcijskoj ponudi nudi i ‘stari’ model, po cijeni od 75.100 kn. Stoga je 87.665 kn, koliko treba izdvojiti za novi model ipak malo puno i već u startu treba zaključiti – jedina je relevantna mana ovog modela. Radi se, naravno, o najjeftinijem osnovnom modelu 1.25i Ambiente, sa 82 KS iz 1242 ccm (kod nas se ne uvozni prigušena verzija od 60 KS). Za taj se motor može ponoviti već ofucana fraza – ‘prava mjera’, jer se lako nosi s ukupnom masom od 985 kg.
Mišljenja su bila podijeljena, ali maska u stilu Aston Martina pun je pogodak, pa je šteta što početna cijena od 11.452 eura nije barem pet posto niža
Prtljažnik od 295 litara obaranjem stražnjih naslona raste do 980 l, što je u prosjeku niže klase. Funkcionalnost povećava mogućnost jednostavnog segmentnog preklapanja sjedala, u omjeru 1/3 i 2/3. Smeta jedino malo viši utovarni rub.Ovaj nam je model već dobro poznat u prethodnoj verziji, a performanse pokazuju da ne treba tražiti ‘kruha svrh pogače’. Činjenica da se proizvodi u istom izdanju već gotovo pet godina pokazuje da je sve temeljito provjereno.
Zadržao se u proizvodnji nakon dolaska trocilindarskog turbodizelaša 1.0 EcoBoost sa 80 i 100 KS, a to govori da je još uvijek potpuno aktualan. Benzinac 1.25 Duratec za Ford je 1994. konstruirala Yamaha. Pouzdan je i izdržljiv, solidnih performansi i prihvatljive potrošnje, što je zasluga kompresijskog omjera 11:1. Voli visoke turaže, jer je najveći moment od 114 Nm pri 4200/min. Nije glasan, ali ima i tiših primjeraka u klasi. Dobro povuče od niskih okretaja, a najbolje se ponaša između 3000 i 4500/min. Upravljač lijepo ‘sjedi’ u ruci, a i mjenjač je među najboljima u nižoj klasi.
Unutrašnjost je minimalno izmijenjena u usporedbi s prvom serijom modela. Razlika je ipak u nešto kvalitetnijim oblogama sjedala i manje krutom plastikom. Dobro je što se nije eksperimentiralo s ‘digitalijom’, jer su klasični instrumenti najbolje rješenje
Po Fordovoj su tradiciji ovjes i upravljački mehanizam izvrsno izbalansirani te je Fiesta ugodna za upravljanje, a kod temperamentnije vožnje stječe se dojam da je ‘podvozje’ brže od volana. Kombinacija diskova od 258 mm i bubnjeva osigurava solidno kočenje. Mjenjač je također vrlina ovog modela – precizan i dobro stupnjevan, pa Fiesta stotku hvata u razmjerno dobrih 13,3 sekunde. U praksi to izgleda prilično dobro, a kad se motor ‘cijedi’ do 6500/min, sve to izgleda prilično uvjerljivo. Ne treba pretjerivati s okretajima, pogotovo što motor iznad 5000/min postaje bučan. Za to je prvenstveno zaslužna širina od 172 cm i dobar položaj sjedenja te može poslužiti i kao obiteljski automobil. Premda je međuosni razmak od 249 cm među najmanjima u klasi, straga je OK. U vožnji se osjeća razmjerno mala masa (zasluga korištenja čelika visoke čvrstoće), ali i solidnost izvedbe. To podjednako pogoduje poboljšanju stabilnosti i upravljivosti te voznim svojstvima. Najveća je vrlina užitak vožnje, osjećaj upravljanja i stabilnost, po čemu su Fordovi modeli dobro poznati. Zbog toga se bez problema može voziti ‘u visokom ritmu’, sigurno, a razmjerno brzo. Fiesta je auto niže klase koji najbolje ‘pegla’ zavoje. Prihvatljiva je i potrošnja, od 6 do 8 litara, pa je jedini upitnik na cijeni, koja ‘zove’ akciju…
Fiesta je među prvima, već 2008., uvela koncepciju ‘downsizing’, s vrlo solidnom, a olakšanom karoserijom, što pogoduje dinamičnosti i smanjuje potrošnju goriva
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: benzinski, usisni, četverocilindrični, smješten sprijeda poprečno, 2 bregasta vratila u glavi, 16 ventila, remen, kompresija 11,0:1 Obujam: 1242 ccm Snaga: 60 kW/82 KS pri 6000 o/min Moment: 114 Nm pri 3600 o/min Mjenjač: ručni, sa 5 stupnjeva Pogon: prednji Ovjes: sprijeda, neovisan, poprečna ramena, stabilizator; straga neovisan, stabilizator Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi promjera 258 mm, straga bubanj promjera 200 mm, ABS Gume: 195/50 R 15 Dimenzije: 397,0 x 172 x 148,1 cm Osovinski razmak: 248,9 cm Udaljenost od tla: 15 cm Krug okretanja: 10,2 m Prtljažnik: 295/979 litara Spremnik goriva: 42,8 litre Masa/nosivost: 1109/455 kg Najveća brzina: 168 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 13,3 s Potrošnja: grad 6,9 / otvoreno 4,2 / prosječno 5,2 l/100 km Cijena testnog modela: 11.452 eura


Komentari

loading...