Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo Comfort, tri cilindra, sto užitaka

Sa 129 KS i 200 Nm itekako dobro motoriziran, do stotke potegne za 10,4 s i hvata 203 km/h, uz uzbudljiv zvuk i potrošnju 6,5 do 8 litara
O Hondi Civic 10. generacije već je napisano sve bitno, a testirali smo hatchback verziju, a potom i limuzinsku, obje s 4-cilindarskim turbobenzincem 1.5, sa 182 KS. Taj je model zanimljiv jer s već bogatim osnovnim paketom opreme Comfort stoji 144.890 kn, što je zbilja pristojna cijena. Daleko od toga da je to previše, dakle Civic je konačno stigao s povoljnom cijenom. No, jesu li tri turbobenzinska cilindra dovoljna? Kao što smo s istom tehnologijom 3-cilindarskog jednolitrenog turbobenzinca s direktnim ubrizgavanjem već utvrdili u Golfu, Audiju Q2, a ta se tehnologija od 2013. uspješno vrti i u golemom Ford Mondeu.Dakle, ne treba imati nikakvih rezervi, niti sumnji, da je to više nego OK i u novom Civicu, to nam je bilo jasno i prije nego što smo pokrenuli novi Civic. Zanimljiva je geneza nastanka motora 1.0 VTEC Turbo, obujma 988 ccm, koji sa 129 KS pri 5500/min, a još više okretnim momentom od 200 Nm pri 2250/min (riječ je o turbobenzinskom, ne turbodizelskom motoru). Izveden je iz dugohodnog 4-cilindraša obujma 1498 ccm, zadržavanjem provrta od 73 mm, uz skraćenje hoda s 89,5 ma 78,7 mm. Istodobno to su proporcije atmosferskog 4-cilindraša obujma 1318 ccm i snage 102 KS, koji pokreće Jazz.Dakle, konstrukcija je temeljito provjerene, a s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem ta izvedba dobiva dovoljno ‘špirita’ za temperamentnu vožnju, gotovo u visokom ritmu. Civic s tim motorom stotku lovi za 10,4 s i potegne 203 km/h, stoga zbilja, ako se traži snažnija motorizacija, to je ‘kruhapovrh pogače. A 35 kg manja masa u prednjem dijelu čini Civic uravnoteženijim i s više užitka u vožnji. Dakle, s ovim je motorom ionako stabilan Civic upravljivi i stabilan, dovoljno temperamentan, uz fino prigušen 3-cilindarski zvuk i korektnu potrošnju. Zbog toga je mali, ali moćni 3-cilindraš karika koja je nedostajala za potpun uspjeh.3-cilindarski turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem izvrsno je izbalansiran, ravnomjerno, bez ‘turbo-rupe’, povuče od niskih turaža, na visokim je potentan i nije rastrošan te potvrđuje rejting Honde, kao ‘proizvođača najboljih benzinskih motora’Premda mu nedostaje početne žestine, pogotovo u usporedbi s 4-cilindarskim 1.5, koji ‘puca od snage’ i ‘kopa asfalt’, kad se navikne, shvaća se da je dobiveni paket ‘baruta pod haubom’, uz izvrstan 6-stupanjski ručni mjenjač, kojim nije teško ostvarivati visoke brzinske prosjeke, više nego OK. Uz ravnomjerno otpuštanje snage i fini turbinski zvuk (takvu uzbudljivu frekvenciju mogu dati samo 3-cilindraši), čak i uz razmjerno visoku mase od 1,3 tone, koja naglašava solidnost, ovaj model pruža dinamičnost i užitak na kojem će mu mnogi zavidjeti. Još ako se koristi 100-oktanski benzin (daje 2-3 posto više snage), ovaj motor, u gornjem režimu pruža i dovoljno žestine.Visokoj ocjeni u prilog idu ergonomski optimalna sjedala, sklop elektroničkih gadgeta i izvrsno podešeno podvozje, koje osigurava sigurno ležanje, a nije pretvrdo. Jasno se osjeća da je prilagođeno za snažnije motorizacije. Užitak ga je voziti, lijepo potegne, a sve nez pretjerivanja. Uz sve ide osjećaj visoke sigurnosti, koju potvrđuje osvajanje pet zvjezdica na EuroNCAP testu. Potrošnja? Od 6,5 do 8 litara. Ako se vozi umjereno, može se potrošiti oko šest litara na 100 km. Dakle sasvim korektno, obzirom na veličinu i izvedbu automobila, a posebice performanse. O ovom će se modelu još čuti, dakle, bez dvojbe, palac gore!POGON Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, DOHC, 12V, zupčasti remen, blok od alu lijevaUgradnja: sprijeda poprečnoObujam: 988 ccmProvrt x hod: 73,0 x 78,7 mmProvrt x hod: 73,0 x 89,5 mmKompresija: 10,6:1Snaga: 95 kW (129 KS) pri 5500/minMoment: 200 Nm pri 2250 NmMjenjač: ručni, 6 stupnjevaPogon: prednjiStart/stop: daKAROSERIJA Izvedba: hatchback C-segm, 5 vrata Gabariti: 4497 x 1800 x 1421 mm Međ. razmak: 2625 mmCd: 0,26Masa: 1278 kg Prtljažnik: 478 lSpremnik: 46 l EuroNCAP: 5 zvjezdicaPODVOZJE Ovjes: McPherson/MultilinkKočnice: samov. diskovi 280 mm/diskovi 262 mmRučna: električnaGume: 215/55 R 16PERFORMANSE Brzina: 203 km/h0-100 km/h: 10,4 s Potrošnja (EU): 6,1/4,1/4,8 l/100 kmPotrošnja (test): 7,2 l/100 kmCO2: 110 g/km CIJENA144.890 kn (19.220 kn)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo