Test: Kia Ceed 1.6 CRDi LX Fresh, s uglađenim i uvjerljivim dizelašem od 116 KS, zbilja ‘prava mjera’

Prvoklasna izvedba korejskog kompakta, uz korektan temperament (10,9 s, 192 km/h), živost od niskih okretaja i potrošnji 5 do 6 litara rješava jedine mane koje smo uočili u turbobenzincu 1.0 T-GDi
Sve ono izvrsno što smo uočili na testu turbobenzinske verzije Kia Ceeda treće generacije, potvrđuje ova dizelska verzija. Riječ je, zbilja o prvoklasnom kompaktu, koji ničim ne zaostaje za Golfom, a povoljnim omjerom plaćeno/dobiveno i t-godišnjim jamstvom ga nadmašuje. Treba li bolja potvrda da je riječ o kompaktnom odlikašu ‘par excellence’ od pobjeda na njemački usporednim testovima, gdje je Ceed u više navrata pobijedio Golf i Focus na ‘domaćem terenu’. Benzinska verzija 1.0 T-GDi sa 120 KS, koju smo testirali u istom srednjem i već bogatom paketu opreme LX Fresh, zbilja je ugodna, uglađena i dovoljno temperamentna, ali mu malo nedostaje daha pri nižim okretajima (kao da nema 120 KS, nego recimo 105 KS, a u potrošnja realno veća od osam litara veća je od očekivanja. Sve to rješava turbodizelska verzija 1.6 CRDi, koju smo testirali i što reći? To je to. Nije ovo ‘najoštriji’ dizelaš, ali nećemo pogriješiti ako ga proglasim najuglađenijim i najelastičnijim u klasi. U sinergiji s, također izvrsnim 6-stupanjskim mjenjačem performanse su zbilja za pet. Bez obzira na to što ubrzanje od 100 km/h za 10,9 s i najveća brzina od 192 km/h nisu rekordni. Kao i kod benzinske verzije, ugodno smo se osjećali pred ‘čistim’, preglednim instrumentima, a oduševljava precizan i ugodan 6-stupanjski ručni mjenjačViše od toga ne treba, jer je ovako motorizirani dizelski Ceed je temperamentan u gradu i na otvorenom, a dovoljno ‘špirita’ ima i na pretjecajnoj traci autoceste. Uglađen za duge ture jer se ugodno vozi i ne umara, a tome pomaže uvjerljivo podvozje (straga je Multilink, s usporedni Golf ima polukrut), koje pruža najbolji sklad stabilnosti i udobnosti.  I volan, to smo već uočili u benzinskoj verziji, s električnim servom, postao je osjećajniji, a kočnice s prednjim diskovima od 282 mm su među snažnijima u klasi. Ležanju i voznim svojstvima pomažu 17-colne alu felge s gumama 225/45. No, vratimo se motoru. Svakim kilometrom i svakim šaltanjem zaključujemo da je sve tip-top, vožnja je užitak, snage ima u svakom stupnju, a činjenica da najveći moment od 280 Nm otpušta već od 1500/min i zadržava do 2750/min jamči pristojnu dinamiku i bez čestog šaltanja. Ako se želi više, motor se bez otpora zavrti od 4500/min, ali nema potrebe ići više od 4000/min. Uz sve to, i pristojan temperament, na testu smo izmjerili 5,7 litara. Vrlo povoljno, a štedljivom vožnjom može se lijepo voziti i s  malo više od pet litara. Cijena? Testni model, već bogato opremljen (i više nego što treba prosječnom kupcu) stoji 173.990 kn, a sasvim korektno osnovni dizelaš dostupan je za 144.900 kn. Pošteno.Što reći? Sjedni, pet!POGONMotor: turbodizelski, 4 cilindra, 16 ventila, zupčasti remen, blok od alu lijevaUgradnja: sprijeda poprečnoObujam: 1598 ccmProvrt x hod: 77 x 85,8 mmKompresija: 15,9:1Snaga: 116 KS (85 kW) pri 4000/minMoment: 280 Nm pri 1500-2750/minMjenjač: ručni 6-stupanjsekiPogon: prednjiStart/stop: daKAROSERIJAIzvedba: kompakt, C-segm., 5VGabariti: 4310 x 1800 x 1447 mmMeđuosni razmak: 2650 mmCd: 0,30Krug okretanja: 10,6 mMasa/nosivost: 1313/453 kgPrtljažnik: 395/1291 lSpremnik: 50 lEuroNCAP: još nije provedenPODVOZJEOvjes: MacPherson/MultilinkKočnice: samov. diskovi 288 mm/ 272 mmRučna: mehaničkaNaplaci: aluminijskiGume: 225/45 R17PERFORMANSEBrzina: 192 km/h0-100 km/h: 10,9 sPotrošnja (EU): 4,4/4,0/3,7 l/100 kmNa testu: 5,7 l/100 kmCO2: 104 g/kmCIJENATestni model: 173.990 kn (23.512 eura)Osnovni benzinski model: 1.4 MPI Active (100 KS) – 124.990 kn (16.891 euro)Osnovni dizelski model: 1.6 CRDI Active (116 KS) – 144.900 kn (19.581 euro)

Komentari