Test: Kia Sportage 1.6 CRDi HP EX Fresh 2WD, sitne estetske promjene za nastavak slavodobitne priče

Temeljito promijenjen? Ne bismo rekli, ali sitne promjene na detaljima donose još više profinjenosti. Još kada spomenom provjereni i uglađeni 1.6-litreni sklop od 136 KS (prosječna potrošnja 6,8 l), pred vama je vozilo o kojem ćete razmišljati…
Sportage, priča koja traje i traje, te svakim svojim nastavkom golica dodatno maštu. Aktualna generacija, sad je već četvrtu godinu na tržištu, stoga je redizajn bio očekivan. No, kako to obično biva kod Azijata, kada najave korekcije obično se poprilično promjene detalji na vozilu. No, u slučaju Kije to nije tako, što je još jedan dokaz koliko je pogođena linija popularnog SUV-a.Već na prezentaciji pred sam početak zime, imali smo se prilike uvjeriti u sposobnosti i bitne promjene kod novog Sportage.Četvrti je Sportage privlačan, dobro opremljen i tehnološki napredan SUV, koji se pozicionira pri vrhu klase. Ne samo pet zvjezdica po Euro-NCAP testu, nego jedan od najboljih rezultata u klasi zaokružen je dojmom besprijekorne, uvjerljive sigurnosti. Teško je naći ijednu manu, osim već spomenutog nešto lošijeg temperamenta, a takva je i cijena, koja drastično skaće ako apetiti kupca nisu skromni. No, najbolje od svega je što kupci već u startu dobivaju vozilo, koje će ih veselit svakim novim sjedanjem u Sportage. Sportage odlično vlada na asfaltu, podvozje je ‘konkretno’, a
upravljač nije sterilan, što je kod prethodnika bio veliki minus. Može se šaltati i ručno, ali to,
objektivno, nije potrebno Podvozje je čvrsto, ali nije pretvrdo te
pruža dobar kompromis udobnosti i stabilnosti za peglanje zavoja kao u
običnom autu, a uvjerljiv dojam zaokružuju snažne kočnice (Korejcima to
postaje prepoznatljivost). Usto, 17 cm udaljenosti podnice od podloge
pokazuje da ovaj model ima aduta i za silazak s asfalta. Avanturistički
duh sa Sportageom sigurno ćete probudit…Kija je za klasu iznad, kada je usporedimo s ‘bratskim’ Tucsonom, po pitanju interijera i prvog dojma Žalosti nas samo što u najbogatijim paketima, KIA donosi bolja svjetla i prepoznatljiv dekor kao s Porschea i njegova četiri LED ‘dnevna lasera’. Takav dodatak ipak treba pošteno doplatit, a mi nudimo jeftiniju alternativu svim vlasnicima Sportagea, kao i ostalih KIA modela, u vidu – Erfolg LED svjetala. Jednostavna ugradnja i efektan, gotovo tvornički izgled (i sami smo se uvjerili) sigurno će vas zaintrigirat.Zategnut, a istovremeno jako ugodan, čak i ako se odlučite na 19-colne naplatke…Na koncu možemo riječ dvije i o cijenama osvježenog Sportagea. Kako to već obično biva, kroz prizmu akcijskih reklama, stekne se dojam kako sve ulazi u taj krug. No, ipak ovako zanimljiva pogonska izvedba, s ipak nešto duljom opremom premašuje očekivane iznose. Ali, smatramo kako i ova cijena od 236.990 kuna nudi dovoljno razloga za osjećaj ‘kako smo ipak dobro prošli u kupovini’… I jeste, KIA vas sigurno neće prevariti niti ćete vi pogriješit ako ovo bude vaš novi automobil.POGON Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHCUgradnja: sprijeda poprečnoObujam: 1598 ccmProvrt x hod: 77  x 85.8 mmKompresija: 16:1Snaga: 100 kW (136 KS) pri 4000/minMoment: 320 Nm pri 2000 – 2250/minMjenjač: ručni 6 st.Pogon: prednjiStart/stop: daKAROSERIJA Izvedba: SUV C-segm., 5V, 5 sjedalaGabariti: 4480 x 1855 x 1635 mmMeđuosni razmak: 2670 mmCd: 0,31Krug okretanja: 10,6 mMasa/nosivost: 1501/575 kgPrtljažnik: 513/1503 lSpremnik: 62 lEuroNCAP: 5 zvjezdicePODVOZJE Ovjes: McPherson/multilinkKočnice: samov. diskovi 305 mm/diskovi 292 mmRučna: električnaNaplaci: aluminijskiGume: 245/45 R 19 (standardne 215/70 R 16)PERFORMANSE Brzina: 180 km/h0-100 km/h: 11,2 sPotrošnja (EU): 7,9/5,3/6,3 l/100 kmNa testu: 8,9 l/100 kmCO2: 166 g/kmCIJENA Testni model: 236.990 kn Osnovni benzinac: 194.990 kn – 1.6 GDi 2WD LX Active – 132 KSOsnovni dizelaš: 193.990 – 1.6 CRDi 2WD LX Active – 115 KS+ performanse+ sigurnost i osjećaj ugode+ izvedba- preglednost


Komentari