Test: Mitsubishi ASX 1.6 Invite

Uvjerljiviji nego što izgleda: a benzinac sa 117 KS vuče dobro i malo troši
Na tržištu kompaktnih SUV-modela stabilno mjesto u vrhu ima Mitsubishi ASX, koji je predstavljen u ožujku 2010. na salonu u Ženevi. Misija mu je bila važna, jer su 2012. po njemu napravljeni Citroën C4 Aircross i Peugeot 4008. Na japanskom se tržištu taj model zove FVR, a na američkom Outlander Sport. Zanimljivo, originalna se verzija prodaje bolje od francuskih izvedenica, koje su dorađene atraktivnije i nešto bolje opremljene, a sve se proizvode u Japanu. Nakon tri tržišne godine došlo je vrijeme za blagi redizajn,koji je najupečatljiviji s prednje strane.
To je postignuto novim prednjim svjetlima, rešetkom hladnjaka i odbojnikom, koji su osigurali atraktivniji prednji dizajn. Manje su izmjene doživjeli stražnji odbojnik, bočni retrovizori i krovna antena. Unutrašnjost je zadržala sve vrline po pitanju prostranosti, upotrebljivosti i brojnih pretinaca za odlaganje, a bolji osjećaj za volanom postignut je kvalitetnijim materijalima i ponešto preciznijom završnom obradom. Izmjene su sitne, ali bitne i ASX sada djeluje svježije i uvjerljivije. I dalje to nije model za kojim će se netko okrenuti, a stvarne su vrline važnije od vizualnih.
Mekšim karoserijskim linijama japanski je kompaktni SUV dobio na privlačnosti, što mu je uz visoku japansku kvalitetu i uvjerljiva vozna svojstva poboljšava tržišne izglede
Mitsubishi ASX je dužinom 429,5, širinom 177 i visinom 161,5 cm tipičan kompaktni SUV i te su mu vrline važno svojstvo. Napravljen je solidno i promišljeno, taman u sredini kompaktne klase. Mjesta ima i dovoljno u oba reda sjedala, a povišena vozačka pozicija nudi izvrsnu preglednost. Više nego dobra prostranost za koljena straga rezultat je korištenja platforme prošle generacije Outlandera, koja omogućava međuosni razmak od 267 centimetara. Obujam prtljažnika je korektan – 442 litre, odnosno 1219, uz oborena sjedala. Sve je, dakle, korektno i uvjerljivo, ali bez pretjerivanja.
Početna stepenica u paleti motora i dalje je usisni benzinac 1.6 sa 117 KS i ručnim 5-stupanjskim mjenjačem. Popularni dizelaš 1.8 sa 150 KS dobio je prigušenu izvedbu sa 116 KS. Obje se opremaju ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, a perjanica ponude – dizelaš 2.2 sa 150 KS, dolazi isključivo u kombinaciji sa 6-stupanjskom automatikom. Benzinac i najslabiji dizelaš dostupni su i u izvedbama 2WD, dakle samo s prednjim pogonom, dok su snažniji dizelaši opremljeni pogonom 4WD, na sve kotače. Premda većina konkurenata ima brojniju motorizaciju, nema primjedbi na ponudu.
Unutrašnjost donosi novi volan, bogatiju opremu i nove tkanine te je sve ‘po mjeri’, korektno i funkcionalno, bez pretjerivanja. Najvažnije je da je osjećaj upravljanja za pet
Testirali smo model 1.6 Invite, najjeftinijom motorizacijom (atmosferskim benzincem obujma 1590 ccm i snage 117 KS) te drugim po redu paketom opreme. Za ukupnih 19.850 eura to je više nego dobra ponuda, premda i osnovni 1.6 Inform za 18.530 eura nudi sve što treba (sedam zračnih jastuka, ručnu klimu, centralno zaključavanje,pomoć za kretanja na kosini. Paket Invite donosi 16-colne alu naplatke, maglenke, kožni volan i komande, tempomat, start/stop, autom. klima senzor kiše, šest zvučnika, kromirane ukrase, suncobrane s LED iluminacijom, hlađeni pretinac za rukavice…
Poželjno, ali objektivno se bez toga može. Ugodno je iznenađenje benzinac, jedan, ali vrijedan. Odmah u startu – jedina mu je mana što ima 86 kW, a ne 84 kW, da ima za klasu niže obvezno osiguranje (klase su od 66 do 84 kW i od 85 do 110 kW) ili 80 kW, da ga mogu voziti mlađe osobe. A sve ostalo pokazuje kako se može izvrsnim optimiziranjem osnovnog koncepta, bez direktnog ubrizgavanja i turbopunjača (to naglašava i povećava tradicionalnu Mitsubishijevu pouzdanost), postići uvjerljiv rezultat.
Vrline benzinca 1.6, sa zupčastim remenom i blokom od sivog lijeva, upoznali smo već u kompaktnoj limuzini Lancer, s tri osnovne značajke: dobro ide, malo troši i ima lijep zvuk
Ovaj model cijelim prijenosnim mehanizmom može biti uzor, jer ima ‘samo’ pet stupnjeva prijenosa, a šesti mu ne nedostaje (osim na autocesti iznad 140 km/h, što nije mana za SUV). Mjenjač je precizan i dobro pogođen, a mnogi ne znaju da jedan stupanj manje uz manu (lošiju prilagodbu idealnoj vučnoj karakteristici – hiperboli) ima i manje gubitke (jedan par zupčanika s krutom spojkom i sinkronim prstenima manje). Rezultat je u praksi, računajući da se radi o razmjerno povoljnom osnovnom modelu – izvrstan. ASX je iznenađujuće poletan, čak i više nego što pokazuje ubrzanje do stotke u 11,4 sekunde. Živahno reagira na gas, a istodobno je i dovoljno elastičan, pa se može voziti u solidnom ritnu i bez čestog šaltanja.
Performansama pomaže izvrsno podvozje, sa samo prednjim pogonom, što je već provjereno dobar recept za ulazne SUV modele, jer se time smanjuje cijena, masa, potrošnja i emisija CO2. Podvozje osigurava izvrsnu stabilnost, računajući da je udaljenost podnice od podloge 19,5 cm, što istodobno osigurava i mogućnost silaska s asfalta. Cijeli je auto krut i kompaktan, a nije pretvrd, niti neudoban. Mehanički je sve za pet, što potvrđuju i kočnice, koje omogućuju zaustavni put pri 100 km/h od 39 metara. Zbog toga je vožnja ugodna, a niti jednom nismo osjetili manjak snage. Kad se u obzir uzme prvoklasna Mitsubishijeva kvaliteta te povoljna cijena i potrošnja, ovaj je ASX jedan od najisplativijih SUV modela
Na testu smo prosječno trošili sedam litara, u normalnoj vožnji se može očekivati 6,5, a štedljivim ritmom se može trošiti i šest, što je za solidan kompaktni SUV s benzinskim motorom vrlo dobro
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: benzinski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, DOHC (zupčasti remen), 16V, start/stop Obujam: 1590 ccm Provrt x hod: 75 x 90 mm Snaga: 86 kW/117 KS pri 6000/min Moment: 154 Nm pri 4000/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga Multilink Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 294 mm, straga puni 288 mm, ABS, ESP Gume: 215/65 R 16 Karoserija: SUV kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 429,5 x 177 x 161,5 cm Osovinski razmak: 267 cm Prtljažnik: 420/1220 l Masa/nosivost: 1295/590 kg Spremnik goriva: 65 l Krug okretanja: 10,6 m Najveća brzina: 183 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 11,4 s Potrošnja: grad 7,5 / otvoreno 4,9 / kombinirano 5,9 l/100 km Potrošnja na testu: 7,0 l/100 km Cijena testnog modela: 139.900 kn – 18.530 eura (1.6 Invite) Cijena osnovnog modela: 149.900 kn – 19.850 eura (1.6 Inform) Cijena osnovnog dizelaša: 177.900 kn – 23.560 eura (1.8 DI-D Invite)Tagovi: TEST MITSUBISHI ASX 1.6 INVITE, TEST MITSUBISHI ASX, TEST MITSUBISHI

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo