Test: Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line, njemačko-francuski koktel, sa žustrim i štedljivim benzincem od 100 KS

Opel Corsa, šeste generacije (F), premda izgleda kao modernistička i trendovska, ali uobičajena izvedenica prethodnih modela, neobična je iz dva bitna razloga…

Prvi je automobil nekog ‘jakog’ njemačkog brenda nastao stranoj tehnologiji, ikada, na krilima senzacionalnog PSA-ovog preuzimanja Opela, 2017. iz General Motorsovog ‘portfelja’, dakle ‘Nijemac po francuskom receptu’. Usto, Opel Corsa F je i prvi, još uvijek ‘konvencionalni’ automobil, koji je na tržištu startao najprije električnom izvedbom (Corsa-e).

Dobro se prisjetiti, Opel Corsa A, je pristigla 1982., kao malo zakašnjeli odgovor na uspješne prethodnike u nižoj klasi: Ford Fiesta (1976.), Volkswagen Polo (1975.) i pionira klase, Fiat 127 (1971.), koji je osvojio titulu ‘europski automobil 1972. godine’. Corsa šeste generacije najviše će se prodavati u osnovnim benzinskim i dizelskim, pa i hibridnim verzijama, no izvjesno, bit će među najuspješnijim električnim modelima B-segmenta.

Gabaritima 4060 x 1765 x 1435 mm nova je Corsa 39 mm duža, 39 mm šira i čak 44 mm niža od prethodne. Po tome se vidi nova, dinamičnija forma. Osjetno veći komfor, uz niži, položeniji, dakle ‘vozačkiji’ položaj sjedenja, a veći komfor na stražnjim sjedalima, što je bila najveća zamjerka donedavno aktualnog modela, pruža i međuosni razmak rastegnut s 2510 na 2538 mm.

Pritom je prtljažnik ‘napuhan’ s 285 na, za nižu klasu pristojnih 309 litara. Sve u svemu, nova je Corsa komforna, ali da je čudo prostranosti niže klase (B-segmenta), ipak nije. Opel Corsa šeste generacije bit će tehnološki srodnik novih modela Peugeot 208 i Citroëna C3, na zajedničkoj modularnoj platformi CMP/EMP1, što će troškove razvoja, u usporedbi s kalkulacijom iz 2016., smanjiti za više od 30 posto.

Skladna snižena forma doprinosi atraktivnosti, dinamičnosti i stabilnosti, čemu uz ‘konkretno’ podvozje pomažu 16-colni alu naplaci s gumama 195/55. Prtljažnik je s 285 povećan na funkcionalnih 309 litara

To je prednost ulaska u koncern PSA. Dakle ničim bitnim ne odstupa od standarda niže klase, pogotovo pe i s dvjesto metara jasno uočava ‘To je Corsa’, a kad se približi na 20-30 m shvaća se – ‘Nova Corsa! Dizajneri iz Rüsselsheima, usprkos bitnim promjenama u proporcijama i geometrijskim omjerima ponudili dizajnersku evoluciju, ne revoluciju.

Dobro (!), jer vlasnici prethodne serije Corsa E, pa i one prije, Corsa D, neće imati osjećaj da je dolaskom novog modele, Corsa A, njihov metalni ljubimac B-segmenta preko noći ostario. Pametna strategija! Usto je koeficijent otpora zraka, sa 0,30, snižen na, za B-segment izvrsnih 0,28, što je djelotvorno za performanse i smanjenje potrošnje goriva.

Atraktivnost i naprednost prednje maske pokazuju hi-tech svjetla matrične tehnologije sa svjetlosnim diodama (Matrix LED) i Corsa je prvi auto B-segmenta s takvim naprednim svjetlima u serijskoj ponudi. Neposredno pred tržišnu promociju osvojila je europsku novinarsku nagradu Autobest 2020. svojevrsnu ‘utješnu’ nagradu, u usporedbi s glavnom, ‘Europski automobil 2020. godine’ (tu nova Corsa nije ni nominirana među šest finalista!), koja će se dodijeliti 4. ožujka, u predvečerje otvaranja autosalona u Ženevi.

Dakle, u startu je sve bilo, gotovo – pet. Ali, avaj… Stigli su rezultati Euro NCAP testa sigurnosti i nova je Corsa osvojila četiri zvjezdice. Pa to nije loše?! Da, nije loše, ali da je dobro – nije. Niti jedan novi automobil odnedavno ne osvaja manje od četiri Euro NCAP zvjezdice. A pomalo razočaravajući je rezultat u najvažnijoj, prvoj kategoriji sigurnosti – za odrasle putnike: 84 posto…

Pogledajte usporedbu: Renault Clio 96 posto (pet zvjezdica), Volkswagen Polo 96 posto (pet zvjezdica), Seat Ibiza 95 posto (pet zvjezdica). O tome ‘novinari’ u dobrom odnosom s PR/marketinškim strukturama, naravno, neće napisati niti slova. Novoj se Corsi to nije smjelo dogoditi, ali, što je – tu je, kako se kaže, idemo dalje…

Paket opreme GS Line donosi atraktivan sportski ugođaj vožnje, sa školjkastim sjedalima, mesnatim volanom i aluminijskim papučicama. Vrlo dobroj ergonomiji pomažu pregledni analogni instrumenti (bolji od digitalnih), lijepa ručica 6-stupanjskog mjenjača ima duge, ali precizne hodove. Sjedni, pet…

Testirali smo zanimljiv model Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line, pokretan 3-cilindarskim dugohodnim (75 x 90,5) turbobenzincem obujma 1199 ccm, dakle PSA-ovih proporcija (PureTech), ali ipak prijelazne izvedbe, odnosno ipak, o određenoj mjeri – Opelovim. Pokazat će se, prava mjera svih bitnih svojstava, od performansi, do potrošnje. Nova se Corsa nudi s četiri paketa opreme: Corsa, Edition, GS Line i Elegance, dakle, bogat, treći po redu.

Nova je Opel Corsa dostupna od 94.010 kn, koliko stoji model 1.2 Corsa, s atmosferskih 75 KS, ali bez klima uređaja. Prvi s klima uređajem je 1.2 Edition za 97.363 kn. Za testni model bez dodatne opreme treba platiti 122.278 kn. Testni je model napucan opremom, koja uključuje sigurnosni paket NCAP, koji prepoznaje prometne znakove, LED svjetla, suvremeni Infotainment sa 7-inčnim monitorom, kvalitetnu glazbenu liniju, pomoć pri kretanju na utvrdici, aluminijske sportske papučice. Ali, cijenu to ‘zida’ na pomalo neugodnih (ipak je to niža klasa) 140.829 kn.

Oprema je, za B-segment raskošna, izvedba je korektna, nema više elemenata od tvrde plastike, osjeća se miris kvalitete. Na prednjim, lijepo profiliranim prednji sjedalima mjesta ima kao jučer u ‘Golf-klasi,’ a i straga je nova Corsa ‘odrastao’, punopravan obiteljski automobil. Ergonomija je pohvalna, razmjerno velik multifunkcijski upravljač (nije upotrebljena Peugeotova formula malog volana) lijepo ‘sjedi’ u šakama, a ručica 6-stupanjskog šaltunga ima, po PSA-ivom receptu dugačak, ali precizan hod.

Najjači adut je pod prednjom haubom. Trocilindarski turbobenzinac radi fino prigušeno i, za takvu koncepciju uglađeno, ravnomjerno i živahno povuče, što pokazuju performanse. Ova Corsa do stotke ubrzava za 9,9 sekundi, a do jučer se sve ispod deset smatralo sportskim. To sve dovoljno govori, pogotovo uz precizan i osjećajan volan i ‘konkretno’ podvozje, koje omogućava temperamentnu i sigurnu vožnju kroz zavoje, a dobro upija neravnine. Voznim svojstvima pogoduju 16-colni aluminijski naplaci s gumama 195/55.

Performansama, više od snage, pogoduje momentna karakteristika, s vršnih 205 Nm pri samo 1750/min, zbog toga motor lijepo i ravnomjerno povuče već od 1300/min te se u visokom ritmu može voziti i bez čestog šaltanja. Za dobre je performanse dovoljno šaltati pri 4500/min. A ako se želi voziti temperamentno, pomaže dobro stupnjevan 6-stupanjski mjenjač.

Pogled s boka otkriva 44 mm nižu liniju krova, što doprinosi dinamičnom izgledu, stabilnosti i aerodinamici, a međuosni razmak povećan na 2538 mm (+28) osigurava veći komfor na stražnjim sjedalima…

Motor ravnomjerno i žustro vuče do 6000/min i nema potrebe ići iznad (pri 6300/min se uključuje blokada). S tim mogućnostima u gradu se može ‘zapapriti’ i znatno snažnijim modelima. Okretnošću i živahnošću doprinosi i 50 kg manja masa, premda je po četiri centimetra duža i šira (zahvaljujući PSA-ovoj platformi CMP/EMP1) te je nova corsa opravdala očekivanja tradicionalnih Opelovih fanova.

Na otvorenoj cesti pokazuje talent za zavoje, a uz dobro podešeno čvrsto podvozje pomažu snažne kočnice, zasad najbolje u klasi. Omogućavaju zaustavljanje pri 100 km/h u samo 35,5 metara, što je ‘wow’ u B-segmentu. Dovoljno žustrine pri višim brzinama i dug, a upotrebljiv šesti stupanj, omogućavaju ugodnu vožnju, u dobrom ritnu i na autocesti. Ima ‘daha’ i za pretjecajnu traku, pogotovo što najvećih 188 km/h (kome treba više?), postiže u petom stupnju.

S jednom ili dvije osobe ova je Corsa zbilja temperamentan, poletan auto, a ne posustaje ni potpuno opterećena. I sve to pohvalno prigušenu buku motora, što je problem nekih u klasi. Vrlina je i niska potrošnja goriva. U testnoj smo vožnji izmjerili 6,2 litre na 100 km, a prosječni vozači mogu računati s pet do šest. To je na razini Pola/Ibize, a dobru litru manje nego u jednako motoriziranoj Fiesti, vjerojatno i novom i20. A umjerenim se ritmom može lijepo voziti i s peticom.

Dakle, nova je Corsa dobro izbalansiran i komforan automobil niže klase (B-segmenta), koji itekako može preuzeti ulogu obiteljskog automobila. Kako će proći u srazu s konkurentima, prvenstveno zbog nedostatka pete zvjezdice, što se sigurno neće dogoditi nadolazećem, opasnom konkurentu, novom modelu Hyundai i20, vidjet ćemo.

Preporučljiv je i osnovni atmosferski benzinac sa 75 KS, koji pruža više nego dobre performanse (13,2 s, 174 km/h), a dobro opremljen dostupan je za stotinjak tisuća luna- Takva je nova Corsa, po nama, najisplativija.

Dugohodni 3-cilindarski turbobenzinac je, za tu koncepciju, pohvalno uglađen i tih, zahvaljujući najvećem okretnom momentu od 205 Nm pri 1750/mih uvjerljivo povuče od niskih turaža, ravnomjerno vuče do 6000/min i, što je posebno važno, jedan je od najštedljivijih benzinaca sa 100 KS

POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cil., DOHC, 12V, direktno ubrizgavanje
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 75 x 90,5 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 74 kW (100 KS) pri 5500/min
Moment: 205 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ruč., 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback, 5V, B-segment
Gabariti: 4060 x 1765 x 1435 mm
Međuosni razmak: 2538 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 10,5 m
Masa/nosivost: 1165/475 kg
Prtljažnik: 309-1198 litre
Spremnik: 45 l
EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/poluovisan
Kočnice: samov. diskovi 274 mm/diskovi 258 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 195/55 R16

PERFORMANSE
Brzina: 188 km/h
0-100 km/h: 9,9 s
Potrošnja (EU): 5,2/3,7/4,3 l/100 km
Na testu: 6,2 l/100 km
CO2: 96 g/km

CIJENA
Testni model: 140.829 kn
Bez dodatne opreme: 122.278 kn
Osnovni benzinski model: 94.010 kn, 1.2 Corsa/75 KS, bez klima uređaja (s klima uređajem 97.363 kn)
Osnovni dizelski model: 120.443 kn, 1.5 Diesel/100 KS

VRLINE I MANE
+ komfor i oprema
+ snažne kočnice
+ temperamentan i štedljiv motor
4 Euro NCAP zvjezdice


Komentari

loading...