TEST: PEUGEOT RCZ 1.6 THP 200, IMA SVE OSIM IMIDŽA

Privlačan i bogato opremljen coupe, moćnog motora i nepreciznog mjenjača
Na početku četvrte tržišne godine Peugeot RCZ je uspješno zategnuo bore. Atraktivan coupe, na temeljima kompakta 308, ne krije upadljivu sličnost s Audijem TT. Zli jezici su tvrdili i još uvijek tvrde da je RCZ tek jeftina kopija originala iz Ingolstadta, što u osnovi nije točno. RCZ je solidan , privlačan i uvjerljiv. Doduše po detaljima se vidi da je izveden iz konfekcijskog modela, ali je vrlo uvjerljiv. Objektivno, zaslužuje ocjenu od četiri do pet, samo je pitanje kome je namijenjen. To je pitanje svih pitanja. O tome na kraju teksta.
Atraktivan francuski kupe prošao je kuru pomlađivanja te sada, već na prvi pogled, djeluje znatno zavodljivije. Odličan dizajn, dodatno je naglašen, a sve izmjene omogućit će mu da i dalje bude pravi mamac za poglede, pogotovo u dvobojnoj kombinaciji. Sprijeda se izmjene svode na povećane usisnike zraka te prednja LED dnevna svjetla, dok straga dominiraju stražnja svjetla s novom optikom. Unutrašnjost nije doživjela značajne promjene, a bogati paketi opreme s elementima poput: kožnih sjedala, navigacijskog sustava te dvozonskog klima uređaja, zadovoljit će i probirljive.
Minimalnim kozmetičkim izmjenama postignut je pozitivan rezultat te djeluje još privlačnije. Bogata oprema s kožnim oblogama je 5, sjedi se ugodno, ali za ulazak, uh, treba gimnasticirati
Unutrašnjost je opremljena lijepo i sportski, i sve je ‘na prvu loptu’ jako dobro. Između središnjih ventilacijskih otvora smješten je analogni sat u retro stilu, koji se jako dobro uklapa u suvremen i sportski interijer. Na stražnjim sjedalima ne treba očekivati neku prostranost, ali to se od ovakvog automobila i ne očekuje. Obujam prtljažnika, s druge strane, donosi određeni komfor, jer je 321 litru (639 obaranjem klupe) i više nego pristojno za coupe. Stječe se dojam masivne i sigurne izvedbe, da ne znate o čemu se radi, rekli biste – ‘pravi njemački auto’.
To je, zajedno s niskim težištem i dobro složenim podvozjem preporuka za sportsku vožnju i odmah treba zaključiti – leži jako stabilno, ali za naše ceste je prekrut. Trese bubrege. Uz vrhunski dizajn, koji jamči s niskom siluetom jamči povoljnu aerodinamiku, glavni je adut ipak motor pod prednjom haubom. Radi se o prvoklasnom motoru, kojeg je PSA razvio u suradnji s BMW-om (ugrađuje se u desetak francuskih modela te Mini Cooper S, a prigušene verzije u BMW 114i, 116i i 316i. Prvoklasni benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem, turbopunjačem i programiranim radom pumpi za podmazivanje i hlađenje konstruiran je 2005., a i danas je u samome vrhu.
Performanse su uvjerljive, ali je šteta što prijenos nije deset posto kraći. Tada bi performanse, kod srednjih i viših brzina bile sportskije, ali bi bilo problema s kontrolom proklizavanja i potrošnjom
Srećom, Peugeotovi su stručnjaci otvorili ispuh, taman toliko da auto nije preglasan (to više nije ‘u trendu), ali da u unutrašnjost dopire uvjerljiv sportski zvuk. I to je zbilja ‘simfonija’ (mnogi će s pravom poželjeti barem otvoreniji stražnji lonac). Ali, koliko god da su se u Parizu trudili prikriti konfekcijski dojam, ipak se toga nisu uspjeli potpuno otresti. To se odnosi na mjenjač, koji može proći u 308-ici, ali za jedan rasni sportski auto, poput RCZ-a, nedovoljno je precizan, kompaktan i brz. U usporedbi s, primjerice, mjenjačem BMW-a serije 1, to je dvije klase lošije. Ali, kad se navikne, dakle kad se koncentrirano šalta (kod pravog sportskog auta to nije potrebno), problema nema.
RCZ dobro grabi, ubrzanje do stotke u 7,5 sekundi je super, premda bi se od dvjesto konja očekivalo malo više ‘špirita’ u početnom među-ubrzanju. Premda se najveći okretni moment od 275 Nm oslobađa već od 1700/min, ‘udarac’ snage u leđa se osjeća tek kad motor dosegne 3500/min (zbog predugačkog završnog prijenosa). A kad ga se vrti do 6000/min, što je za ‘turbak’ solidna turaža, motor ispušta uzbudljiv zvuk i dobro gazi. Upravljač je također više limuzinski, i šteta što u ovakvom autu nije barem malo direktniji. No, u vožnji se može uživati, a nisko težište, tvrd ovjes i 18-colni kotači s gumama 235/45 osiguravaju brze i sigurne prolaske kroz zavoje. I testna potrošnja od 8,8 litara (realno sedam do osam) je OK. Vrijedi to i za cijenu, koja je ‘za dlaku’ niža od 30.000 eura. Ali…
… u toj klasi imidž je daleko važniji, premda je Peugeot RCZ u osnovi zanimljiv i kvalitetan sportski auto. Osnovno je pitanje: kome je namijenjen? Napaljeni ‘tatini sinovi’ i ostali kojima je auto ‘statusni simbol’ za pokazivanje, u toj će klasi tražiti ‘zvučnije’ ime, makar se radilo o modelu s manje konja, ili rabljenom
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila (lanac), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač, intercooler Obujam: 1598 ccm Provrt x hod: 77,0 x 85,5 mm Snaga: 147 kW/200 KS pri 5500/min Moment: 275 Nm pri 1700 – 4500/min Pogon: na prednje kotače Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut, stabilizator Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 340 mm, straga puni diskovi 249 mm, ABS+EBV Gume: 235/45 R18 Karoserija: coupe, 2+2 sjedala Dimenzije: 428,5 x 184,5 x 136 cm Osovinski razmak: 261 cm Prtljažnik: 321/639 litara Masa/nosivost: 1350/450 kg Spremnik goriva: 55 l Krug okretanja: 11,5 m Najveća brzina: 240 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 7,5 s Potrošnja: grad 8,8 / otvoreno 5,6/ prosjek / 6,7 l/100 km Potrošnja na testu: 8,8 l/100 km CIJENA: 29.900 eura (testni model 33.500 eura)
SERIJSKA OPREMA: Putno računalo Dnevna LED svjetla Klima uređaj – automatski dvozonski Sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu Interijer u tkanini Marston Tramontane 2 isofix držača na stražnjim sjedalima Prednji središnji naslon za ruku s horizontalnim podešavanjem Upravljač presvučen kožom s tri alu umetka Ručica mjenjača u kombinaciji koža/alu El.podesivi, grijani i električno preklopivi retrovizori El. i sekvencijalno podizanje prednjih stakala Alu papučice, odmorište za nogu i pragovi vrata Alu krovni lukovi Dodatna osvjetljenja u unutrašnjosti (osvijetljena ogledala na sjenilima protiv sunca, kod pragova vrata, u prostoru kod nogu) Centralno daljinsko zaključavanje Selektivno otključavanje vozila Tempomat s limitatorom brzine Automatski ili ručno podesiv stražnji spojler Dvostruka kromirana ispušna cijev Sportski odbojnici u boji karoserije Stražnji senzori za pomoć pri parkiranju Paket Vidljivost: automatsko paljenje svjetala, senzor za kišu, follow me home sustav, elektrokromatski unutarnji retrovizor Akustično vjetrobransko staklo Zatamnjeno stražnje staklo Alu naplatci 18″ Set za privremeni popravak gume Sportski upravljač smanjenog promjera + kratka ručica mjenjača + sportski brojčanici Sound sustav
DODATNA OPREMA: Metalik boja bijela Perla Krovni lukovi u crnoj mat boji Lajsnice na prednjoj rešetki prednjeg odbojnika u crnoj briljant boji Prednji senzori za pomoć pri parkiranju Navigacija Wip Nav Plus s 7” zaslonom u boji Sustav Hi Fi JBL: 2 woofera, 2 medium tweetera, 2 koaksijalna zvučnika, pojačalo 240 W) Paket VISION (ksenon svjetla sa sustavom zakretanja i sustavom za ispiranje svjetala, detektor tlaka u gumama)
dr. Željko Marušić
 
Tagovi: TEST PEUGEOT RCZ 1.6 THP 200, TEST PEUGEOT, TEST PEUGEOT RCZ


Komentari

loading...