TEST: RENAULT KANGOO 1.5 DCI 90 STYLE

Raskošno prostran i štedljiv obiteljski kombi, koji se kupuje razumom, a ne emocijama

Na prvi pogled možda ćete reći da je ružan, na drugi postaje simpatičan, a potom shvaćate da je golem i solidan, a prije svega iznimno prostran i vrlo, vrlo funkcionalan. Da, to je Renault Kangoo, koji je u prvoj generaciji iz 1997. vratio duh legendarne ‘četvorke’, a u drugoj je napuhan za čitavu klasu. I više od toga. Karoserija je zadržala prepoznatljiv stil, ali je produžena sa 403 na 421 i proširena sa 167 na čak 183 centimetara. I osovinski razmak nove platforme, derivata aktualnog Scenica, razvučen je sa 260,5 na 270 cm. Samo je visina u osnovi ostala ista i varira od 180 do 184 cm, ovisno o izvedbi krovnih nosača. Takav sklop svojstava snažan je magnet za kupce (više na europskom, nego našem tržištu), što se potvrdilo dosadašnjom nakladom većom od 2,5 milijuna primjeraka. Kangoo je skrojen racionalno – sandučasto i to je napravljeno izvrsno. Automobil za obitelj i biznis – da, upravo je to Kangoo. Testirali smo verziju s provjerenim turbodizelašem 1.5 dCi (prebolio je ‘dječje bolesti’ s ubrizgavanjem) sa srednjom snagom od 90 KS (nude se i 75 i 110 KS) te bogatim paketom opreme Style. Prava mjera? Naravno, ali dovoljan bi bio i srednji paket opreme Comfort, koji cijenu testnog modela od 17.500 eura ublažava na prihvatljivih 16.000 eura. Prvo što kod ovog auta uočavate, kad mu se približite, je da je golem, a potom i solidno napravljen. Vrata se otvaraju i zatvaraju precizno, a iznutra je prostran poput kombija. I iznimno funkcionalan, što naglašavaju bočna klizna vrata…

Prtljažnik mjeri 660 litara, a preklapanjem, odnosno vađenjem stražnjih sjedala povećava se do čak 2890. Stoga je Kangoo pravi, poželjni auto za obitelj i biznis

Kangoo ni u prvoj generaciji nije bio skučen, dapače, a sada je postao kralj prostranosti. Sjedi se ugodno povišeno, kao u monovolumenu, odnosno manjem kombiju, a preglednost je izvrsna. Osjećaju izvanserijske prostranosti pogoduje i iznimna ostakljenost, s vjetrobranom panoramskih dimenzija. Renaultovi su stručnjaci dobro složili sve komande te je ergonomija pohvalna. Instrumenti su pregledni, sjedala su dobro odmjerena i ugodno profilirana. Jedino nam je smetalo što su malo premekana te se ne može podešavati nagib plohe za sjedenje. Doduše, treba se naviknuti na kombijevski položaj sjedenja, pa je sve OK. Komfor na prednjim sjedalima povećava zgodni središnji oslonac za ruke, ispod kojeg je praktični pretinac. Raskošno je komforno sprijeda i straga, gdje su ugrađene tri punopravna sjedala. Sjedi se ugodno, uspravnije nego u običnom automobilu, a prostora ima dosta i kad sjednu tri osobe. Solidnost izrade jasno se osjeća tijekom vožnje, posebice kad se krene po neravnoj podlozi. Sve je čvrsto, bez vibracija, što potvrđuje da je kvaliteta izrade poboljšana i pokazuje visoku razinu sigurnosti. Za plastiku se ne može reći da je skupocjena, ali ni pretvrda te je za ovakav auto sasvim u redu. Francuski su stručnjaci unutrašnjost dizajnirali s dosta talenta, što se vidi po brojnim pretincima (naročito su zgodni na plafonu). Zbog toga je Kangoo i dostavnjak s dušom, tijelom i talentom, što se vidi po brojnim pretincima u unutrašnjosti ukupnog obujma 80 litara. Zbilja, ovo je izvrstan automobil za prijevoz, osoba i stvari, a ni vozna svojstva mu nisu loša.

Kangoo zbog kombijevskih proporcija nije prikladan za oštar tempo – to je praktičan višenamjenski auto, koji vas potiče na štedljivu vožnju, po propisu, posebno s dizelašem 1.5 dCi

Dobro poznati dizelaš radi uglađeno i sa svojih 90 KS snage i okretnim momentom od 200 Nm dobra je mjera za ovaj auto. Daleko od toga da je to nešto posebno u autu kombijevskih proporcija i mase blizu tone i pol. Ali, baš zato, u ovom autu ne treba obarati brzinske rekorde (to se, konačno i ne može), niti se utrkivati na semaforskim startovima. A ubrzanje do stotke u 16 sekundi i najveća brzina od 160 km/h sasvim su dovoljni. Grijeh bi zapravo bio tražiti više, konačno Kangoo nije briljirao u testu izbjegavanja losa odnosno testu dvostruke izmjene pravca (izbjegavanja prepreke), što nije ni čudno zbog visine od 182 cm. Dakle, dizelskim Kangoom se ne treba i ne smije upuštati u ekstremne manevre, jer je, s jedne strane, trom, a s druge, može se zbilja prevrnuti ako se pretjeruje. Uz to, zbog aerodinamike trokrilnog ormara, iznad 130 km/h motor se počinje mučiti s velikim otporom zraka, a i potrošnja naglo raste. No, tko hoće juriti, neće kupiti ovaj auto. A za ono za što je namijenjen, služi više nego dobro. Ako se ne pretjeruje, stabilnost i upravljivost sasvim su dobri, motor dobro reagira na gas i nije prebučan te osigurava pristojne performanse i vrlo je štedljiv. U normalnoj vožnji može se računati na prosjek od šest litara, a ako se vozi umjereno i manje. Mjenjač s pet stupnjeva, s kratkom uzdignutom ručicom mjenjača, užitak je koristiti, a ako se i ne voli šaltati, može se lijepo voziti, u solidnom ritmu. Dobra vozna svojstva zaokružuju snažne kočnice, zahvaljujući prednjim diskovima od 280 i stražnjim od 274 mm. Zbog toga je Kangoo razuman izbor za sve kojima je komforan i siguran prijevoz važniji od šminkanja i jurcanja po cesti. Zapravo gotovo izvrstan, i šteta što ga taksisti više ne kupuju. A i oni koji traže dobar, funkcionalan i siguran obiteljski auto. Cijena je pristojna, pogotovo što se s dizelašem 1.5 dCi, doduše prigušenim na 75 KS (što za ovakav auto također nije preslabo) i osnovnim paketom opreme može dobiti za 14.600 eura.

dr. Željko Marušić

U paletu opreme Style su lijepi krovni nosači, središnji nasloni za ruke, automatska klima, tempomat… te Kangoo postaje sasvim ugodno prijevozno sredstvo i za duža putovanja

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: turbo-dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprečno, blok od sivog lijeva, 1 bregasto vratilo (zupčasti remen), dva ventila po cilindru
Obujam: 1995 ccm
Provrt x hod: 76,0 x 80,6 mm
Snaga: 66 kW/90 KS pri 4000/min
Moment: 200 Nm pri 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, pet stupnjeva
Prednji ovjes: neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator

Stražnji ovjes: polukrut, poprečno spojena uzdužna ramena
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 280 mm, straga 274 mm, ABS+EBV
Karoserija: 421x183x182
Međuosovinski razmak: 270 cm
Prtljažnik: 660/2870 L
Masa/nosivost: 1410/530 kg
Spremnik goriva: 60 l
Krug okretanja: 10,7 m
Gume: 195/65 R 15
Najveća brzina: 160 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 16 s
Potrošnja: grad 5,9 / otvoreno 4,8 / kombinirano 5,2 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,3 l
Cijena: 17.500 EUR

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo