Test: Seat Ateca 1.6 TDI Style, španjolski kompaktni SUV s dobrim genima

Manje ugledan i opremljen, 34 KS slabiji i 66.775 kn jeftiniji od tehnološkog rođaka, baznog dizelskog Audija Q3
Želite li kupiti kompaktni SUV iz Volkswagenovog koncerna, s osnovnim dizelskim motorom i prednjim pogonom, izbor je prilično bogat. Možete izabrati Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Trendline Plus sa 116 KS, dugačak 449 cm, za 191.783 KS. Želite li više luksuza, uz manje centimetara (439), iz Audijevog ‘regala’ možete izabrati Q3 2.0 TDI Start Style, sa 150 KS, za 243.737 kn. Tehnološki gotovo jednak, dugačak 437 cm, ali s osnovnim dizelašem 1.6 TDI, za 177.962 kn, u ponudi je, odnedavno – Seat Ateca, model kojeg testiramo.Doduše, možete kupiti i novi adut iz Ingolstadta, Audi Q2, kojeg smo nedavno testirali, ali on je sa 419 cm ipak pola klase manji. Netko može primijetiti da tu priča s izborom ne završava, jer postoji i Škoda Kodiaq, ali taj je model do kraja rastegao ovaj koncept (470 cm), ima i sedam sjedala, pa je već dobra srednja klasa, dakle… Ateca je dugo pripremala dolazak, predstavljena je u ožujku prošle godine na salonu u Ženevi. Malo je tko bio iznenađen jer prvi je španjolski SUV napravljen po provjerenoj koncepciji.Izvedba je očekivana, komforno je sprijeda i straga, sjedi se, po ‘Volkswagenovom receptu’, u dobro oblikovanim i ugodno-tvrdim sjedalima, koja dobro obuhvaćaj tijelo. Praktički, stvarno, Ateca je siroviji i ogoljeniji Audi A3. Možda je to ružno rečeno, ali tako je. No, to ima i drugu, bolju stranu medalje, jer se koristi temeljito provjerena, a prvoklasna Volkswagenova tehnologija. Proporcije štimaju, ergonomija je izvrsna. Volan, šaltung, nožne komande. Sve lijepo ‘sjedi u ruci’, sjedi se blago uzdignuto… A čvrsto, mramor, kamen, željezo.Prostora ima više nego dovoljno, sprijeda i straga, jedino je dojam, pomalo, ‘jeftilena’ za auto koji stoji više od 180.000 kn. Sve drugo je dobro i jako poznato, a i osnovni dizelaš, 1.6 TDI sa 116 KS, taman je po mjeri. Tiguan i Q3, već u osnovnoj verziji imaju 2.0 TDI, Tiguan sa 115, Q3 sa 150 KS. Najnakladniji motor iz Volkswagenovog koncerna sasvim se dobro snašao, a moć mu, kao i u Q2, naglašava činjenica da najveću snagu razvija već od 3250/min i zadržava do 4000/min. Pogonska je koncepcija poznata ‘fake-terenska’ – samo prednji pogon.Za normalne je uvjete to i dobra mjera, konačno, tako se rade svi crossoveri, radi uštede u proizvodnji i što je najvažnije, manjih otpora, koji smanjuju potrošnju, emisiju CO2 , a istodobno poboljšava potrošnju. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva je ‘školski’ precizan i dobro odmjeren. Jasno, uz masu od 1,4 tone ne može se očekivati ekstremne performanse, ali, ubrzanje do stotke za 10,5 S i špica od 10,4 s su OK. ‘Tajna’ je u razmjerno malom najveće okretnom moment 250 Nm pri 1500-3000/min. Oni koji misle da je to mana, a nije. Veliki raspon okretaja, a razmjerno mali najveći moment, doprinosi ravnomjernom otpuštanju snage i zatvara ‘turbo-rupu’.Ateca lijepo podnosi brzinu, dobro ‘praši’ pretjecajnom trakom, premda ima udaljenost podnice od tla 19 cm. To je pokazatelj da je SUV, a ne crossover. Zbog toga se može upustiti i u blage terenske avanture, a na brzom asfaltu zadržava dinamičnost i preciznost upravljanja. Pomaže i, za SUV, vrlo dobra aerodinamika. Zahvaljujući dobro ‘složenom’ podvozju moguće je ostvarivati solidne brzinske prosjeke, a istodobno je za SUV, neobično siguran kroz zavoje. U svakom se trenutku osjeća da Ateca čvrsto stoji na cesti uz imponirajuću čvrstoću.Zbilja djeluje kao da je isklesana iz jednog komada granita, postojanost lijepo dođe za dinamička svojstva, a istodobno naglašava sigurnost. Ateca je, ne samo osvojila pet zvjezdica na EuroNCAP testu, nego je briljirala. Lijepo se vozi, snažno koči, a potrošnja je, povoljna, kao u svim modelima koje pokreće 1.6 TDI. Na testu smo trošili 6,2 litre, a oni koji paze na potrošnju mogu proći i s manje od pet i pol. No, sve je to bilo i očekivao, ‘već viđeno’ i gotovo školski.Bez iznenađenja, reći će netko – konfekcija, ali jako dobra konfekcija. Neće Ateca biti tržišni hit, ali pruža upravo ono što se očekuje. Čvrsto i precizno, kao pravi Q3 za široke mase. Najveća je konkurent iz vlastite kuće – Volkswagen Tiguan, a Ateca će ipak imati svoje ‘mjesto pod suncem’.POGONMotor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (zupčasti remen), blok od sivog lijevaUgradnja: sprijeda poprečnoObujam: 1598 ccmProvrt x hod: 79,5 x 80,5 mmKompresija: 16:2Snaga: 85 kW/116 KS pri 3250 – 4000/minMoment: 250 Nm pri 1500-3000/minMjenjač: ručni, 6 stupnjevaPogon: prednjiStart/stop: daKAROSERIJAIzvedba: SUV/crossover C-segmenta, 5V, 5 sjedalaGabariti: 4363 x 1841 x 1601 mmMeđuosni razmak: 2638 mmCd: 0,31Krug okretanja: 10,8 mMasa/nosivost: 1395 kg/540 kgPrtljažnik: 510 – 1405 lSpremnik: 60 lEuro NCAP: 5 zvjezdicePODVOZJEOvjes: sprijeda McPherson, straga MultilinkKočnice: sprijeda samov. diskovi 288 mm, straga bubnjevi 262 mmRučna: električnaNaplaci: aluminijskiGume: 215/55 R 17Gume: 215/60 R 16PERFORMANSEbrzina: 184 km/h0-100 km/h: 10,5 sPotrošnja (EU): 5,0/4,0/4,4 l/100 kmna testu: 6,2 l/100 kmCO 2 : 114 g/kmCIJENATestni model: 182.740 kn (24.365 eura)Bez doplata: 177.962 kn (23.728 eura)Osnovni benzinac: 209.449 kn (27.927 eura) – 1.0 TSI Comfort – 116 KSOsnovni dizelaš: 177.962 kn (23.728 eura)- 1.6 TDI Style – 116 KS+ solidna izvedba+ funkcionalnost i sigurnost+ performanse/potrošnja- dojam jeftine plastike i obloga

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo