Test: Seat Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence, španjolski div puno traži, još više daje

Blizanac Škode Kodiaq, već gazi putevima uspjeha, što i ne čudi s obzirom na njegovu multifunkcionalnost i provjerenu pogonsku izvedbu, kao i tehnologije novog doba….
Već smo se svi navikli na Škodu Kodiaq, koncernu je to očito bio znak kako je vrijeme za nešto novo. Za još ljepši SUV u obitelji – Seat Tarraco. Veliki sedmerosjed, od nedavno je dostupan na domaćem tržištu, a već je mnogima prilično znana pojava. Španjolci i dalje nastavljaju poznatom filozofijom širenja svoje palete modela. Provjerene izvedbe drugih bratskih modela uzimaju pod svoje i pod dozvolom čelnika iz Wolfsburga nastupaju.  Ništa čudno, tko će, ako neće svoj svome. Tako je i nastao Tarraco, na temeljima Volkswagen Tiguana i Škode Kodiaq. Osim toga, svi se proizvode u istoj tvornici u Wolfsburgu. Dojam je da su Španjolci najviše pružili u pogledu dizajna, dok se u pogledu motorizacije nije imalo što ‘dirati’.Atraktivni svjetlosni potpis straga, ipak ne svjetli kao na novim generacijama Audi modelaTarraco tako najavljuje novi val modela i dizajnerski izričaj kojim će Seat ići. To nam se jako dopada, a maska veikog SUV-a lako bi mogla postati trademark marke. Dok na stražnjem djelu zamjeramo Španjolcima, što nisu po uzoru na Audi i Porsche, složili da i stražnja LED svjetla preko cijele širine svijetle. Očito nešto treba ostaviti i za osjveženu, redizajniranu izvedbu jednog dana…Koliko je Tarraco zapravo veći od češkog mede Kodiaqa? Najbolje ćemo otkrit ako usporedimo brojke, one ipak ne lažu. Španjolac (4735 mm) u tom pogledu odnosi prednost za 4 cm, dok je u širini neznatno uži. Udaljenost od tla donosi okruglo 20 cm, za bezbrižne vožnje po blatnjavim kaljužama. Kako nas je već VAG koncern razmazio, njihov adut i dalje ostaje obilje prostora u svakom redu sjedišta, pa i onom trećem, ako za njega uopće ima potrebe. Zasluge tome pripisujemo međuosovinskom razmaku od 2790 mm.Dinamika vožnje ne pati zbog velikih SUV dimenzija, dok loša cesta ne predstavlja problem za 19′ colne kotače  Izgled interijera nije nas iznenadio, sve je to igra na sigurnu kartu. I tako je najbolje. Već s prvim sjedanjem usvajate sve njegove dostupne funkcije, kako na središnjem Infotainmentu, tako i na novom virtualnom kokpitu TFT od 10,25“, koji donosi čitav niz prikaza i opcija. Povezivost je odlična, a za to je zaslužna Seat Full Link tehnologija. Naravno, računajte na danas nezaobilazne Apple CarPlay ili Android Auto. Preporuka je i ozvučenje Beatsaudio, kao u testiranom modelu. Pružio nam je mogućnost uživanja u vrhunskom zvuku. Sve to uz pomoć 400 W pojačalo, subwoofera i 10 savršeno usklađenih zvučnika.  Uz lijepo oblikovanu DSG ručicu mjenjača, naša testna izvedba u Xcellence paketu opreme donosi i programe vožnji. S različitim modusima vožnje možete prilagodit odaziv motora te karakteristiku upravljanja stupnjevima prijenosa (kod DSG mjenjača) svojem stilu vožnje: Komfort, Eco, Sport i Individual te dodatno Offroad i Snow s pogonom na sve kotače 4Drive. Seat vam tako doslovno nudi za svaku podlogu neki izbor, koji će od Tarraca napraviti istinski SUV. Ipak, nemojte se zavaravati. Njegovo omiljeno područje su asfalt i blatnjavi putevi, ako baš mora pogoditi na njih.Poznato vozačko okruženje, sve je na svojem mjestu, ergonomija ne pati, a hvalimo jednostavnost korištenjaMi smo off-road avanture zaobišli, ali smo zato potencijal Tarraca poprilično isprobali u različitim prometnim uvjetima. Boravak na brzim, otvorenim cestama, kao i autoputu pokazao je da Seat Tarraco prava povišena krstarica, dok u gradu dobra preglednost poprilično olakšava kretanje. Osjećaj za volanom je upravo takav, osjećate se moćno na cesti, a pri tome dinamika previše ne pati. Velike obitelji, ovo je automobil za vas.Testirani Tarraco stigao nam je u 2.0 TDI inačici od 150 KS, toliko puta opjevanom motoru iz grupacije. U sinergiji sa sedam stupanjskim DSG automatikom, opet se pokazao kao optimalan izbor. Iako na mahove djeluje trom, zbog svojih proporcija i pogona na sve kotače 4Drive, najveći Seat u ponudi poprilično ima vatre u sebi. No, ako ste stvarno čovjek koji voli uvjerljiv nastup, usmjerit ćemo vas prema 2.0 TSI inačici od 190 KS, s kojom smo se imali prilike također družit. Poznati dvolitreni sklop pokazao se pravim izborom, performanse su sasvim pristojne, a potrošnja se vrti u prosjeku na 9 litaraSložit ćete se da potrošnja koju smo mi ostvarili na testu, od 9,1 litre na 100 km, za ovakav tip automobila nije pretjerana. U gradu ona naravno ide i koju litru gore, ali na otvorenim cestama pokazuje svoje ekonomične talente.Na koncu, pogled u cjenik zagolicat će mnogima maštu, sada oni koji nisu ljubitelji imena Škoda, nemaju više razloga zaobilaziti koncern. Tarraco je novi div u gradu, s puno argumenata i stvarno malo minusa.Ljepota je u pokretu, dobro, Seat Tarraco njome zrači i parkiran. Velike obitelji lako će zavoljeti ovaj veliki SUV…POGONMotor: turbodizelski, R4, 16V, zupčasti remen, kućište blok od sivog lijeva, sprijeda poprečnoObujam: 1968 ccmProvrt x hod: 81 x 95,5 mmSnaga: 110 kW (150 KS) pri 3500 – 4500/minMoment: 340 Nm pri 1750 – 3000/minMjenjač: automatski, DSGPogon: stalni 4×4, sa središnjim spojkom HaldexStart/stop: daKAROSERIJAIzvedba: SUV E-segmenta, 5 vrata, 5-7 sjedalaGabariti: 4735 x 1839 x 1658 mmMeđ. razmak: 2970 mmCd: 0,30Masa/nosivost: 1728/620 kgKrug okretanja: 11,8 mSpremnik: 58 lEuroNCAP: 5 zvjezdicaPODVOZJEOvjes: MacPherson/Multilink, s pomoćnim okvirimaKočnice: samov. diskovi 326 mm/diskovi 298 mmRučna: električnaGume: 235/50 R19          PERFORMANSEBrzina: 202 km/h0-100 km/h: 9,8 sPotrošnja (EU): 5,6/5,1/4,6 l/100 kmNa testu: 8,2 l/100 kmCO2: 146 g/kmCIJENACijena testiranog modela: 324.995 kn Osnovni dizelaš:  2.0 TDI 110kW Style – 234.626 kunaOsnovni benzinac:  1.5 EcoTSI EVO 110kW Style – 227.665 kuna+ provjerena tehnologija+ prostranost+ LED svjetla- pojedini detalji kao da su odrađeni pod ‘kočnicom’ zbog direktive koncernafoto: Domagoj Kovačić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo