TEST: TOYOTA AURIS 2.0 D-4D SPORT

Odlikaš na drugi pogled, s uvjerljivim dizelašem od 124 KS i bogatom opremom
Nova generacija popularnog japanskog kompakta na naše je tržište stigla u vrijeme najveće krize, što teško može biti povoljno. S druge strane, vrijeme je to kad mnogi posebno razmišljaju o pouzdanim i dugovječnim autima. Ta ocjena svakako vrijedi za Toyotu. Premda se po zadržavanju međuosnog razmaka od 260 cm može zaključiti da je Auris druge generacije izveden iz prvoga, naizgled nema nikakve poveznice. Prvi je predstavljen 2007., kao nasljednik devete generacije Corolle, a u osnovi se radilo o temeljitom redizajnu. Sada je to druga pjesma i Toyota ponovno ima jakog igrača u kompaktnoj klasi.
Potpuno novi model, koji teško može stati u istu rečenicu s prethodnim, upoznali smo krajem prošle godine na prezentaciji u Lisabonu. Pokazao je tehnološki i koncepcijski iskorak te potpuno novi stil, koji neće oduševiti vlasnike dosadašnjeg Aurisa. Naime, dolaskom novog ostarjeti će ‘preko noći’, što je potpuno različito od koncepcije koju koriste Golf i Octavia. O ukusima je teško raspravljati i novi Auris zasigurno neće dobiti Nobelovu nagradu za dizajn, ali izgleda dinamično i uvjerljivo. Pokazuje novu filozofiju japanske marke približavanja mlađoj populaciji. Ekstremno ukošen vjetrobran, poravnat s prednjom haubom, te osjetno niža silueta, otkrivaju da je aerodinamika bila jedan od prioriteta.
Novi je model dinamičniji od prethodnog, veća dužina i niže težište poboljšava stabilnost, a sve potvrđuju izvrsni rezultati na Euro-NCAP testu. Upitan je jedino dizajn, koji se ne sviđa svima…
U usporedbi s prethodnikom ‘čvršće’ stoji na asfaltu, upravljiviji je i bolje se ponaša na visokim brzinama. Dinamičnosti pomaže ‘downsizing’, provjerena formula korištenja čelika povišene čvrstoće, koja povećava otpornost karoserije na uvijanje te uz bogatiju opremu smanjuje masu za 40 kilograma. Premda dizajn nije vrlina, što je posljedica kompromisnog rješenja, jer je Auris u istom izdanju namijenjen svim svjetskim tržištima, osvježenje je u C-segmentu. Ponuda počinje sa 15.340 eura, koliko stoji osnovni benzinac 1.33 Dual VVT-i Active, a po mnogo kriterija najisplativiji je 1.4 D-4D Active, cijenom od 17.620 eura.
Taj model, koji iz 1364 ccm razvija 90 KS i 205 Nm, ima zadovoljavajuće performanse (180 km/h, 12,5 s), a u vožnji bez pretjerivanja prosjek potrošnje lako je spustiti na manje od pet litara. Testni model 2.0 D-4D ima već performanse koje obećavaju dinamičnost. Opremljen je dizelašem obujma 1998 ccm, snage 124 KS i momenta 310 Nm. Jedan je od, nominalno, najslabijih na tržištu, jer su japanskim stručnjacima prioriteti očito bili pouzdanost, ekonomičnost i harmonične performanse. Treba odmah naglasiti, jedan je od najuglađenijih dizelaša na tržištu, a postiže 200 km/h i do stotke ubrzava za deset sekundi. To je više nego OK.
Interijer je dizajniran klasično, dakle funkcionalno i pregledno. U opremi Sport je i ekran, koji emitira sliku područja iza vozila, a testni model ima i paket Skyview – panoramski krov i metalik boju
Izvedba je u svim detaljima solidna i kvalitetna, ali bez pretjerivanja. Sjedala su dobro oblikovana upravljač i komande dobro postavljene, a visoku ocjenu zaslužuje ugodan i precizan mjenjač, koji bi mogao bi biti uzor mnogima. Sve je u unutrašnjosti na svom mjestu, ali bez stilskog uzbuđenja. A već prvim kilometrima dojam postaje za oktavu viši. Kad se kaže da nije važno koliko auto ide, nego kako ide, ovaj je model školski primjer za to. Osjećaj kompaktnosti i solidnosti potvrđuje visoke reference po kojima je Toyota dobro poznata te izvrstan rezultat ne Euro-NCAP testu. Motor radi ugrađeno i vuče kontinuirano, bez izražene turbo-rupe. Nije, dakle, sve u visokoj snazi i ‘tenkovskom’ momentu.
Uz dobro odmjeren mjenjač sa šest stupnjeva i masu, koja sa 1350 kg nije primjer ekstremnog ‘downsizinga’, postižu se vrlo dobre performanse, u gradu i na brzim prometnicama. Ali, prvenstveno oduševljava kako se ova kombinacija ugodno vozi na niskim okretajima i malom opterećenju. Dodavanjem gasa motor brzo pokazuje temperament, bez izraženog ‘udarca u leđima’, kojeg nude snažniji konkurenti, ali i bez ‘turbo rupe’. Zasluga je to i najveće snage, koja se oslobađa na razmjerno umjerenih 3600/min. Premda je 310 Nm momenta najmanje među dvolitrenim dizelašima, iskoristivost povećava činjenica da se razvija pri razmjerno niskim okretajima – od 1600 do 2400/min. Zbog toga, za postizanje pristojnih performansi ne treba pretjerivati s gasom.
Dvolitreni je dizelaš dobro prigušen i izbalansiran te se može lijepo voziti s pet litara na 100 km, a razmjerno mala snaga dodatno je jamstvo trajnosti, pouzdanosti i elastičnosti
Vožnji u visokom ritmu pomaže i dobro podvozje, koje nije pretvrdo, a osigurava gotovo izvrsnu stabilnost. Auris, poput novog Golfa u osnovnom izdanju, pokazuje kako straga ne treba biti multilink da bi se osiguralo sigurno ležanje uz pristojna udobnost. Stabilnost povećavaju 17-colni alu naplaci s gumama 225/45. Za dobre performanse uz prosječnu potrošnju od 4,3 litre (realno oko pet), uz filigranski dotjeran motor sa serijskim sustavom Start/Stop, zaslužni su i koeficijent otpora zraka od 0,277 te razmjerno mala čeona površina, koji stvaraju najmanji otpor zraka u klasi. Zbog toga je dizelski Auris uvjerljiv i na autocesti.
Japanski stručnjaci nisu škrtarili ni na diskovima, koji su promjera 295 mm sprijeda i 270 mm straga, pa su kočnice snažne i pri 100 km/h osiguravaju zaustavni put kraći od 38 metara. Sigurnoj vožnji doprinosi i ugodan upravljač, premda bi ljubitelji dinamičnijeg stila poželjeli da je nešto izravniji. Objektivno, ovaj model, osim dizajna koji se neće svidjeti svakome (to je više individualno), nema realnu manu. Cijena od 22.420 eura je, računajući sve što Corolla 2.0 D-4D Sport nudi, korektna, ali ovaj model ipak ima više nego što prosječnom kupcu treba. Stoga treba ponoviti početni zaključak – prava je, najisplativija mjera za Auris verzija 1.4 D-4D Active sa 90 KS, za 17.620 eura.
Novi je Auris, zapravo, 11. generacije kultnog japanskog kompakta, jer je prvi iz 2007. bio tek redizajnirana Corolla 9. generacije. Dimenzijama 427,5 x 176 x 146 tri je centimetra duži, jednako širok te pet i pol niži od dosadašnjeg
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprečno, blok od sivog lijeva, jedno bregasto vratila (lanac), direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler Obujam: 1998 ccm Provrt x hod: 86 x 86 mm Snaga: 91 kW/124 KS pri 3600/min Moment: 310 Nm pri 1600 do 2400/min Pogon: prednji Mjenjač: ručni sa 6 stupnjeva Ovjes: sprijeda neovisni poprečnim ramenima i opružnim nogama, straga polukrut Kočnice: samoventilirani diskovi, sprijeda (295 mm) i straga (270 mm), ABS, ESP Gume: 225/45 R 17 Karoserija: kombilimuzina, kompaktne klase, 5 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 427,5 x 176 x 146 cm Osovinski razmak: 260 cm Prtljažnik: 360/1560 L Masa/nosivost: 1385/580 kg Spremnik goriva: 55 l Krug okretanja: 11 m Najveća brzina: 200 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 10 s Potrošnja: grad 5,2 / otvoreno 3,8 / kombinirano 4,3 l/100 km Potrošnja na testu: 5,9 l/100 km Cijena: 22.420 eura (testni model 23.810 eura) Cijena osnovnog benzinca: 15.340 eura (1.33 Dual VVT-i Active) Cijena osnovnog dizelaša: 17.620 eura (1.4 D-4D Active)
dr. Željko Marušić
Tagovi: TEST TOYOTA AURIS, TEST AURIS, TOYOTA AURIS test, test TOYOTA

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo