TESTIRALI SMO

Toyota RAV4 2.5l Hybrid Dynamic Force CVT Style, zaokružena priča, uvjerit će vas da možete bez dizela

Najpoznatiji hibridni SUV u svojoj petoj generaciji postao je dizajnerski oštriji nego ikad, a njegov nastup prati i uvjerljiv pogon. Sinergija donosi 218 KS, ali i razumnu potrošnju (6,6 litara) na kraju dana…

Japanci su nedavno proslavili 20 godina njihovog omiljenog, simpatičnog gradskog modela – Yaris. Takva lijepa obljetnica uspješnog modela nije prošla neopaženo i bez torte i kod nas. Ako je Yaris to zaslužio, onda akter iz naše priče,u najmanju ruku ima uz tortu, još i šampanjac od nas. RAV4 u slavljeničkom ‘srebrnom piru’ zasigurno je jedan od najznačajnijih aduta u kategoriji kompaktnih SUV modela (više od 8 milijuna prodanih automobila).

Pojavom hibridne tehnologije, pokrenuo je jedan novi val uspjeha, koji su i ostali krenuli brže bolje hvatati.Zato smo na neki način novi model dočekali sa skepsom. Najavne fotke i nisu nas iskreno pretjerano oduševile. Sasvim je očito da to nije bila ljubav na prvi pogled, ali nakon što smo nekoliko puta prošli oko njega i ona se dogodila. Masivnost novog RAV-a se tek vidi kada stanete uz neki drugi automobil, dok ukupni dojam očito pojačava i dvobojna bijelo-crna kombinacija.

Ravne i britke linije, odlike su nove generacije japanskog SUV-a, na koje će se mnogi još morat priviknut ( foto: Domagoj Kovačić )

Vjerujemo da će mnogi upravo takvu kombinaciju ciljati. No, dojam je jedno, a brojke nešto drugo. Zvuči nestvarno, ali novi RAV4 u duljinu mjeri 5 cm manje od prethodnika. Zato je međuosovinski razmak narastao 3 cm, pa se u konačnici opet može pričati o automobilu koji je dobio na komociji. Pogled na drugi red i jednostavno smještanje (čak i nas nešto višeg rasta) na jako udobna sjedala to i potvrđuje. Ista priča je i u vozačkom okružju, a lijepo profilirana sjedala s finim uzorkom sigurno će vam se dopasti.Ugođaj i prostranost su kao u klasi većem automobilu. Ponovno se vraćamo na spomenutu masivnost, koja se posebno osjeti u prvom redu sjedala.

Dok gledate kroz vjetrobransko staklo, istaknuti izduženi poklopac motora pojačava doživljaj vožnje i daje vam za pravo pomisliti kako ste ‘glavni’ na cesti.Ako vam je vanjski dio možda i prenapadana, izgled interijera će vam djelovati zasigurno puno smirenije. Usudili bi se reći kako je ziheraški u Toyotinom điru, materijali na dodir su fini, a zanimljivo je bilo primijetit kako su se Japanci odlučili koristiti gumene površine na kolutima za reguliranje temperature i ručkama na vratima. Ipak, imamo i poneku zamjerku.

Prekidač za grijanje sjedala je pomalo grubo napravljen i doslovno imate dojam kao da stari ‘šteker’ kod kuće pritišćete.Zato dojam popravlja ručica automatskog mjenjača, koja lijepo leži u ruci, a tipke poput ‘EV’ samo podsjećaju da se vozite u svojevrsnoj elektrani na 18 colnim kotačima.Na pik smo u ovoj priči uzeli infotainment, cijeli taj zabavni dio pomalo prejednostavno izgleda. Trenutno je za vidjeti u redu, ali bojimo se kroz par godina da bi mogao stvarno zastarjelo izgledati. Također, voljeli bi da je vozač ima pogled na brzinomjer većeg digitalnog obrisa od aktualnog, ali sve su to naše želje. U praksi se pokazao i više nego ugodnim i zadovoljavajućim tijekom testa.

U pogledu opreme, već bazični modeli donose dovoljno za osjećaj zadovoljstva, no u doba kada tehnologije izlaze kao gljive poslije kiše, ipak bi preporučili izvedbu poput testne – Style paketa opreme. Sustav praćenja prometa, pomoći u kočenju, adaptivnog tempomata, sve su to stvari na koje se lako naučite i koje kad jednom probate, želite imati i u svojem automobilu. Upravo to je imao i testni RAV4.Pored našeg dizajnerskog i tehnološkog dojma, japanski inženjeri su puno truda uložili i na doživljaj vožnje. To se na koncu i stvarno osjeti. Kompaktna, čvršća platforma sada donosi novi 4-cilindarski 2,5-litreni benzinski motor. Zapravo, njegova najveća novost ide u prilog ubrizgavanja i kompresije (14.0:1), što na koncu rezultira s impresivnih, u sinergiji dostupnih 218 KS!

Ubrzanje od 8,4 sekunde do 100 km/h i još bolja međuubrzanja posebno su nam ostala u sjećanju.Benzinski 2.5-litreni sklop jedino na autocesti pokazuje svoju žedniju stranu, tada možete očekivati brojku od 8-9 litara u prosjeku…

RAV4 donosi četiri programa vožnje (potpuno električni EV, te Eco, Normal i Sport). U našem slučaju, gotovo dobar dio testa smo proveli u Eco i Normal programu. Eco je definitivno najugodniji i najsmisleniji očekivano u laganim gradskim vožnjama. Tada RAV4 sa svojom potrošnjom ispunjava puni potencijal, pa u gradskim gužvama možete uživati na potrošnji od tek nekoliko litara (od 4 – 5,5 l). Program EV je kratkog vijeka i električno doba zapravo brzo ‘istekne’.

Energy monitor – pomoći će vam pratit djelovanje elektromotora, a vrijedno bilježi i sve podatke o potrošnjiGotovo je nevjerojatno kako se RAV4 dobro snalazi u gradu, njegove brojke mogu biti rekordno male. Očito je ova solucija i dodatak snažnijeg elektromotora, kombinacija koja ovakve hibride čini jako zanimljivom robom.

Sinkroni motor s permanentnim magnetom uspijeva održavati brzine i veće od 80 km/h na struju. Ne trebamo ni pričati da se gotovo ni ne osjeti uključivanje benzinskog motora. Tek uz prikaz hibridnog sklopa možete shvatiti da ste upravo aktivirali i benzinski sklop. Genijalno.

Dojam je da je RAV4 uz Prius postao najbolji hibrid u obitelji (još čekamo Camrya). Potrošnja na autocesti očekivani raste, a tamo pri vožnji od 130-140 km/h možete očekivati 8 do 9 litara na 100 km/h. Što opet nije strašno, štoviše za ovu snagu i koncepciju samog vozila i više nego tolerirajuće.Sve ovo je rezultat i još bolje složenog automatskog CVT mjenjača, pa su gubici energije dodatno smanjeni. No, njegov rad (tu i tamo djeluje kao da ste na skuteru) neće unervoziti i one najveće ljubitelje standardnih automatika.

Povišena podnica i dobar ulazni i izlazni kut, od RAV-a rade vozilo spremno za svaki teren (foto: Domagoj Kovačić)

Vozačko iskustvo na koncu je ono što nas je oduševilo. Iako je hibridni RAV4 rob baterijama (jamstvo: 10 godina) koje nisu lagane, on ih u vožnji jako dobro skriva. Ne osjete se nikakva uvijanja na karoseriji, sve djeluje nekako kompaktno i kao cjelina na volanu.

Neravnine, lošije kolnike i uspornike RAV4 s lakoćom prelazi,a na terenu nije bezazlen. Dakle, njegova sekundarna forma je ispunjena. Uostalom, na primarnoj (potrošnja) se dokazao. Pogled na cjenik otrkiva zanimljive solucije, a naš bi definitivno bio onaj s hibridnim potpisom, a sada je na vama koliko držite do – ekologije i svojeg novčanika (doduše, nakon malo veće prijeđene kilometraže).

Toyota RAV4 2.5l Hybrid Dynamic Force CVT AWD Style

POGON
Izvedba: benzinski motor + elektromotoriBenzinski motor: 4 cilindra, u redu, 2487 ccm, 16 ventila DOHC, VVT-iE (usis), VVT-i (ispuh)
Elektromotor: Sinkroni motor s permanentnim magnetom 3NM (88 kW / 120 KS)
Baterije: Nikal-metal hidrid (NiMH), 6,5 Ah
Kompresijski omjer: 14,0:1
Provrt x hod (mm x mm): 87,50 x 103,48
Mjenjač: kontinuirani automatski (CVT)
Sinergijska snaga: 160 kW / 218 KS
Pogon: prednji

KAROSERIJA
Izvedba: kompaktni SUV, 5v, 5 sjedala
Gabariti: 4600 x 1855 x 1685 mm
Osovinski razmak: 2690 mmCd: 0,31
Krug okretanja: 11,4 m
Masa/nosivost: 1590 / 520 kg
Prtljažnik: 580 l / 1690 l
Spremnik: 55 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
Izlazni kut: 20,5 °
Ulazni kut: 17,5 °

PODVOZJE
Ovjes: McPherson, Multilink
Kočnice: samov. diskovi 288 mm, diskovi 268 mm
Ručna kočnica: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/60 R 18

PERFORMANSE

Brzina: 190 km/h
0-100 km/h: 8,4 s
Potrošnja (kombinirana): 5,5 / 4,5/ 4,3 l/100 km
Potrošnja (na testu): 6,6 l/100 km
CO2: 105 g/km
CIJENE
Testni model: 307.900 kn
Osnovni model: 229.900 kn (2.0 VVT-iE Comfrot, 2WD – 175 KS)

+ kvaliteta
+ potrošnja
+ sigurnost
+ vozački ugođaj
– infotainment

foto: Domagoj Kovačić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo