Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE Bi-tone Blue: Talent za štednju, bez rezanja cilindara

Spontan odziv na gas, pristojan temperament i povoljna potrošnja pokazuje kako ‘downsizing’ ima alternative. Sa 111 KS iz 1497 ccm bolji je od nabrijanih turbobenzinaca 1.0 s tri cilindra
Dugo su nam ispirali mozak kako je ‘downsizing’ jedino rješenje, dakle drastično smanjivanje obujma, uz turbopunjač (veće toplinsko i mehaničko opterećenje motora). Pokazao je to izvrstan Mazdin SkyActiv 4-cilindraš, to sada otkriva Toyotin 1.5 VVTi-E, najveći benzinac među autima kraćim od četiri metra. Upsizing kontra ‘downsizingu’ (smanjenju obujma, uz turbopunjač), novi je trend među benzincima: nakon Mazde 2 atmosferskog 4-cilindraša 1.5 u nižu klasu uvodi i Yaris.Toyotin adut B-segmenta treće generacije stigao je krajem 2011. i odmah je postalo jasno da je jedan od najboljih B-segmenta. Nekome dizajn nije baš ‘sjeo’, ali to je pitanje ukusa. Čudo od prostora u auto dugom samo 394,5 cm zasluga je monovolumenske filozofije dizajniranja interijera. Redizajn je donio bogatiju opremu, usklađenu s novim standardima, obogaćenu gadgetima. Redizajn je donio i veća stražnja svjetla, koja povećavaju sigurnost, ali nisu baš efektna.Osnovni je Yaris pokreće 3-cilindrašem 1.0 VVT-i sa 69 KS, kojeg nije za podcijeniti (155 km/h, 15,3 s), a onima koji traže snažniji benzinski motor na raspolaganju je sada novi 1.5 sa 111 KS, koji mijenja 1.33 s 99 KS. Kompresija čak 13,4:1, korištenje Atkinsonovog ciklusa rada i najveći toplinsku iskoristivost među benzincima recept su za štednju. Dobro je što cijena nije bitno promijenjena jer kupci dobivaju osjetno više – filigranskog benzinca koji ravnomjerno i ozbiljno vuče od niskih do visokih okretaja, skraćuje ubrzanje do stotke sa 11,7 na 11 s, a usto je štedljiviji.Pozitivan se dojam osjeća već kad se pokrene motor, jer je uglađeniji, a spontanije reagira na gas. Yaris je tipičan ‘inside-out’ auto, ozbiljniji izvana nego iznutra. Premda dužinom 395 cm je među najkraćima u klasi, Yaris treće generacije djeluje ozbiljno, privlačno i solidno. Dobro se posjetiti da je prvi predstavljen na jesen 1999. te osvojio titulu ‘Europskog auta 2000. godine’, a drugi na jesen 2005. Treći Yaris koristi stilske elemente novog Avensisa, što ga čini većim, ali nije baš ljepotan.Neobično je prostran, popu za klasu većeg auta, a uvjerljivom dojmu pomaže novi benzinac. Nudi privlačan spoj performansi (175 km/h, 11 s) i potrošnje koja u realnim uvjetima iznosi oko 5,5 litara, a oni koji žele štedjeti, proći će i s pet. Prijenos je razmjerno dug, pa uz povoljan omjer mase i snage (9,6 kg/KS) omogućava ugodnu, dinamičnu i štedljivu vožnju i na autocesti. Ovim je poletnim i štedljivim benzincem Yaris dobio još ‘godinu mira’ na tržištu, pred dolazak potpuno novog modela četvrte generacije, koji se očekuje 2019.POGONMotor: benzinski, redni, 4-cil., blok od alu lijeva, dva bregasto vratila (lanac)Obujam: 1497 ccmSnaga: 82 kW/111 KS pri 6000/minMoment: 136 Nm pri 4400/minKompresija: 13,4:1Mjenjač: ručni sa 6 st.Start/Stop: daKAROSERIJAIzvedba: hatchback B-segmenta, 5 vrataGabariti: 3945 x 1695 x 1510 mmMeđ. razmak: 2510 mmCd: 0,30Masa/nosivost: 1065/420 kgPrtljažnik: 286/768 LKrug okretanja: 9,9 mSpremnik: 41 lEuroNCAP: 5 zvjezdicaPODVOZJEOvjes: MacPherson/polukrutKočnice: samov. diskovi 262 mm/diskovi 251 mmRučna: mehaničkaGume: 195/60 R 16PERFORMANSEBrzina: 175 km/h0-100 km/h: 11,0 sPotrošnja (EU): 6,3/4,2/5,0 l/100 kmNa testu: 7,1 l/100 kmCO2: 112 g/kmCIJENATestni model: 121.500 kn (16.609 eura)Bez dodatne opreme: 115.900 kn (15.557 eura)Osnovni benzinac 5V: 86.400 kn (11.597 eura), 1.0 VVT-i Luna, 69 KSOsnovni dizelaš 5V: 114.900 (15.423 eura), 1.4 D-4D Luna, 90 KS+ temperament/odziv+ povoljna potrošnja+ velik komfor+ bogata oprema- dizajn straga


Komentari