TEST: VOLKSWAGEN UP! 1.0 TAKE UP!

Ugođaj, komfor i sigurnost velikog auta u malom pakiranju

Konačno je na tržište stigao maleni hit-model iz Wolfsburga, koji je krajem prošle godine osvojio titulu ‘Hrvatskog automobila 2012. godine’. Upravo je osvojio drugo mjesto u izboru za europski Car of the Year 2012., gdje je pobijedila Opel Ampera, egzotični električni auto sa sustavom REX (dodatnim benzinskim motorom s generatorom za povećanje dosega), koji zasad ne računa na ozbiljniju nakladu niti na jednom tržištu. Dakle maleni je Volkswagen najbolje ocijenjeni klasični auto. Da se radi o modelu od kojeg će njemački koncern napraviti veliki biznis (već su predstavljeni njegovi blizanci Škoda Citigo i Seat Mii), upoznao sam već na jesen, na svjetskoj premijeri u Rimu.

Već sam tada zaključio ono najvažnije. Čim se uhvate masivna vrata i pogleda široki prag, kakav nemaju ni neke limuzine srednje klase, vidi se da je to ipak maleni auto iznad dosadašnjih standarda u toj klasi. Ne bi želio griješiti dušu pa spominjati neke konkurente (posebice tercet…) u kojima se čovjek osjeća u smrtnoj opasnosti, u strahu da ga na cesti ne pogodi ozbiljniji automobil… U Volkswagen Up!-u vozač i putnici se osjećaju dobro zaštićeni, a i položaj sjedenja, prostranost i funkcionalnost su kao da se vozi ozbiljan automobil. Na test smo dobili model s trojim vratima i osnovnom verzijom trocilindarskog benzinca obujma 999 ccm.

Zanimljivi mališan iz Wolfsburga u sandučastoj karoseriji dugačkoj 354 cm pruža komfor za pet osoba i punu sigurnost

U ponudi su verzije snage 60 i 75 KS, a obje se do 5000/min ponašaju jednako, što potvrđuje i jednaki okretni moment od 95 Nm pri 3000 do 4300/min. Zbog toga je osnovni model prava mjera za većinu naših kupaca. Upravo takav, Volkswagen Up! 1.0 Take Up! dobili smo na test. Radi se o osnovnom modelu, po cijeni od 9244 eura. Ali da se vratim na dojam. Visoka kvaliteta vidi se po svakom detalju – kvaliteti boje, preciznim spojevima, uvjerljivim ‘bup’ kod zatvaranja vrata, uvjerljivim materijalima u unutrašnjosti, kompaktnosti svakog sklopa. Ništa u Up!-u ne miriše na jeftilen i ovo je prvi mali auto napravljen ozbiljno poput velikog.

Kad se usporedi s osjetno skupljim Smartom, kod kojeg se zbog naizgled jeftine izvedbe i krute plastike kupac osjeća prevarenim, u Up!-u se jasno vidi da vrijedi svakog uloženog eura. Pravilan, sandučasti oblik, s uspravnim stranicama, osigurava najveći unutrašnji prostor uz najmanje vanjske gabarite. Mjesta ima dovoljno za četiri odrasle osobe, a mesnata i Volkswagenovski tvrda sjedala osiguravaju ugodnu vožnju. I prtljažnik od 250 litara, koji se preklapanjem stražnjih sjedala povećava do 950, sasvim je OK. Prve kilometre vozili smo i četvero i po tome se jasno osjetilo da je Up! odrastao automobil.

Nedavno je stigla i verzija s petorim vratima, ali i s troja je Up! funkcionalan auto, koji može dobro poslužiti i za duga putovanja

Dobro vuče i potpuno opterećen, a čvrsto stoji na asfaltu i lako ga je kontrolirati. Solidnost podvozja najbolje se osjeća kod prelaska ulegnutih šahtova. Tada se najbolje osjeća da je sve čvrsto i solidno. A ovjes i sjedala su ugodno tvrdi. Treba se priviknuti na frktavi zvuk motora, karakterističan za trocilindarske motore. Dobro je prigušen, i tek iznad 4000/min osjetnije prodire u unutrašnjost. Tada pruža i malo sportskog ugođaja, pogotovo što motor rado ide u visoke okretaje. Vrline njemačke mehanike pokazuje i precizan mjenjač, koji vuče na šaltanje, pa je lako iz motora izvući maksimum.

Motor spontano prima gas te omogućava uvjerljiva ubrzanja. Osnovni Up! ubrzava uvjerljivo i stotku hvata u 14,4 sekunde. Ni u jednom trenutku nisam se osjetio u podređenom položaju na cesti, a kome to nije dosta može doplatiti 653 eura i kupiti verziju sa 75 KS (s osnovnom opremom stoji 9897 eura. Tada Up! dobiva dodatan impuls snage iznad 5000/min (dodatnih 15 KS razvija na 6200/min). Ljubiteljima temperamentne vožnje to odgovara, jer se Up! pretvara (gotovo) u malenu jurilicu. No, prosječnim vozačima za to nema realne potrebe, a i obvezno osiguranje je jednu klasu jeftinije.

Blago uzdignut položaj sjedenja i velike staklene površine osiguravaju dobru vidljivost, a u vožnji imponira što je sve utegnuto, bez najmanjih vibracija

Volan je precizan i dovoljno direktan, a servouređaj dobro odmjeren pa se u svakom trenutku osjeća da se sve drži potpuno pod kontrolom. Krug okretanja od 9,8 metara pokazuje da se radi o vrlo okretnom autu, ugodnim za upravljanje. Za uvjerljive performanse zaslužno je podvozje, izvrsno složeno, kruto, ali ne toliko da bi bila ugrožena udobnost. Up! je vrlo stabilan, zavoje prolazi neutralno, bez ikakvih iznenađenja i potrebnih korekcija, pa i u oštroj vožnji. A i kočnice su energične i vrlo snažne te Up!, pri 100 km/h, ukopavaju u samo 37 metara. Straga su bubnjevi, ali to je za ovakav auto prava mjera, posebno u kombinaciji s diskovima od 256 mm (toliko je imao osnovni Golf IV). A takva izvedba povećava pouzdanost ručne kočnice i pojeftinjuje održavanje.

Up! je kao stvoren za grad. Okretan je, startan i lako se parkira. No i na otvorenoj cesti pokazuje vrline. Ima dovoljno snage za sigurna pretjecanja, dobro se ponaša i na autocesti, što pokazuje i najveća brzina od 160 km/h. Više od toga ne treba ni ako se ide do Berlina (verzija sa 75 KS postiže 171 km/h). U dugoj vožnji maleni Volkswagen ne zamara, što je boljka mnogih malih automobila. A uz sve to, potrošnja je niska. Up! na testu nisam štedio, a ipak je prosjek bio manji od šest litara (5,9). U normalnoj vožnji lako ga je spustiti i na manje od pet litara te zbog toga zasad nije ni predviđena dizelska verzija.

Up! u osnovnoj opremi ima dva zračna jastuka, radio/CD/mp3 i ručni klima uređaj, a dobro dođe i puna 4-godišnja garancija

U ponudi je pet razina opreme: Take Up!, Move Up, High Up!, White Up, Black Up, svaka sa 60 i 75 KS, pa je raspon cijena od 9244 do 12.396 eura. Kupci imaju na raspolaganju brojne mogućnosti individualiziranja, te se, uz atraktivne boje (najzanimljivije su crvena, crna i bijela) Up! može pretvoriti i u šminkerski auto. Mnogi koji su dosad kupovali papreno skupi Fiat 500, sada imaju kvalitetnu alternativu. U najskupljim izvedbama maleni se Volkswagen pretvara i u ‘fun car’, koji vlasniku osigurava i solidnu porciju ugleda.

Po svemu se vidi da su stručnjaci iz Wolfsburga dugo i temeljito pripremali ovaj automobil, koji je već osvojio, ne samo pet zvjezdica, nego impresivne rezultate na Euro-NCAP testu. Vodilo se računa i o snižavanju troškova održavanja. Cijena je pošteno odmjerena. Za 9244 eura, koliko stoji osnovni model, dobiva se komforan, siguran i dobro opremljen mali auto, dobrih performansi i niske potrošnje. Radi se i o pravom Volkswagenu, što kupcu jamči da će Up! Uvijek moći lako prodati i da neće puno izgubiti. Da, ovo je najbolji mali auto, u čiji tržišni uspjeh ne treba sumnjati.

dr. Željko Marušić

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, 3-cilindarski, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 76,4 mm
Snaga: 44 kW/60 KS pri 5000/min
Moment: 95 Nm pri 3000 – 4300/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan McPherson; straga polukrut
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 256 mm, straga bubnjevi ABS+EBV
Gume: 165/70 R 14
Karoserija: 2 vrata, 4 sjedala
Dimenzije: 354 x 164 x 149 cm
Osovinski razmak: 242 cm
Prtljažnik: 250/950 L
Masa/nosivost: 895/420 kg
Spremnik goriva: 35 l
Krug okretanja: 9,8 m
Najveća brzina: 160 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 14,4 s
Potrošnja: grad 5,9 / otvoreno 4,0 / kombinirano 4,7 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,9 l/100 km
Cijena: 9244 eura

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo