Test: Volkswagen Golf 1.0 TSI Comfortline, benzinski ‘downsizing’ pod haubom

Uglađen i poletan, s deklariranih 110 KS stotku lovi za 9,9 s i može potegnuti 196 km/h, vuče kao da ima barem 120 KS, a pije 6 do 7 litara
Što vrijedi Golf bez dizelaša? Nemojte se zavaravati da je isti i s benzincem. Tko ga kupi danas, suočit će se s pet puta lošijim izgledima prodaje kao rabljenoga. A ugled prvog TSI-ja, 4-cilindraša 1.2 (fazni lanac, brizgaljke…), daleko je od onog kojeg uživa 1.6 TDI i stariji 1.9 TDI. Ali ovaj je, zbilja, filigranski dorađen ‘do jaja’, poseban u nizu novih 3-cilindarskih turbobenzinaca: 1.0 EcoBoost (Ford), 1.0 Ecotec Turbo (Opel), 1.0 T-GDI (Hyundai/Kia), 1.0 VTEC Turbo (Honda)…Na stražnjem dijelu nema oznake obujma, dakle ne piše ‘1.0 TSI’, nego samo ‘TSI’. Kao da se u Wolfsburgu stide na Golf staviti 1.0, premda mali turbobenzinac izvrsno obavlja posao. Trocilindraš s 999 ccm, uveden u up!-u, u atmosferskoj verziji sa 60 i 75 KS, ‘punim plućima’ prodisao je sa 110 KS, s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem, u najvažnijem modelu iz Wolfsburga. Pokreće i osnovne verzije Audija A3, Škode Octavije…U usporedbi s 4-cilindrašem 1.2 razvod je zupčastim remenom, za razliku od atmosferskog 3-cilindraša 1.2, izgubio je osovinu za uravnoteženje, koja rasipa 3 do 4 posto goriva. Kruna je treća generacija direktnog ubrizgavanja, s tlakovima do 250 bara. U praksi je sve super, konačni je efekt sličan kao u dizelašu slične snage, uvjerljiv (9,9 s, 196 km/h). A radi uglađeniji i tiši, uz upola veće raspoloživo područje okretaja. Dobra reakcija na gas zasluga je momenta od 200 Nm, raspoloživog od 2000 do 3500/min, a u usporedbi s dizelašem iste snage troši otprilike litru više. Ravnomjerno vuče od 1500 sve do blizu 6000/min, pa je 6-stupanjski šaltung više šminka, nego potreba. Performanse, koje se oslobađaju ravnomjerno i uvjerljivo, ugodno su nas iznenadile, jer po svemu izgleda, da po Volkswagenovom ‘receptu’, snage ima više od deklariranog.Konkretno, kako to da Golf 1.0 TSI sa 110 KS stotku lovi za samo 9,9 s i potegne 196 km/h, a Hyundai i30 1.0 T-GDi sa 120 KS do 100 km/h troši 11,1 s i može uhvatiti 190 km/h? Nešto tu ne štima, jer riječ je o autima sličnih gabarita i mase, sa 6-stupanjskim šaltungom… Stručan odgovor: i30 ima deset konja više od Golfa, u stvarnosti je obrnuto!Volkswagen Golf 1.0 TSI Comfortline užitak je voziti, a bogata oprema (doplatni 17-colni naplatci, tonirana stakla, elektronički prikaz instrumenata…) pruža i malo premium ugođaja. Deklarirani prosjek od 4,9 litara na 100 km moguće je postići samo uz disciplinirano smirenu vožnjom, realno je šest do sedam, što nije puno. Korektno je i 6,9 litara, koliko smo izmjerili na ozbiljnom testu. ‘Tajna’ štednje je i u 3-cilindarskoj izvedbi bez osovine za uravnoteženje vibracija.Ali, kao kod svih ovakvih ‘malih’ motora – kad ih se nagazi, vuku poput velikih, ali i troše poput velikih. Dakle, štedljiv je dok se baš ne nagazi gas… Cijena? Ovaj je motor zbilja najisplativiji s osnovnim paketom opreme Trendline, kojem, objektivno, ništa ne nedostaje, za 129.633 kn. Sa srednjim paketom Comfort cijena se penje na 148.984 kn, a za testni, napucan doplatnom opremom, treba izbrojiti čak 225.016 kn. Previše!POGON Motor: turbobenz., 3 cil., 12V, zupč. remen, blok od alu lijeva, sprijeda popr.Obujam: 999 ccmProvrt x hod: 74,5 x 76,4 mmSnaga: 81 kW (110 KS) pri 5000-5500/minMoment: 200 Nm pri 2000-3500/minMjenjač: ručni, 6 st.Pogon: prednjiStart/stop: daKAROSERIJA Izvedba: kompakt C-segm, 5V, 5 sjedalaGabariti: 4255 x 1799 x 1452 mmMeđ. razmak: 2637 mmCd: 0,30Masa: 1161/559 kgPrtljažnik: 380-1270 lSpremnik: 50 lEuroNCAP: 5 zvjezdicaPODVOZJE Ovjes: MacPherson/polukrutKočnice: samov. diskovi 288 mm/diskovi 272 mmRučna: električnaNaplaci: aluminijskiGume: 225/45 R 17PERFORMANSE Brzina: 196 km/h0-100 km/h: 9,9 sPotrošnja (EU): 6,0/4,2/4,9 l/100 kmNa testu: 6,9 l/100 kmCO2: 112 g/kmCIJENE Testni model: 225.016 kn (30.440 eura); bez doplata: 165.199 kn (22.348 eura)Osnovni benzinac: 129.633 kn (17.536 eura) – 1.0 TSI Trendline/110 KSOsnovni dizelaš: 148.202 kn (20.048 eura) – 1.6 TDI Trendline/116 KSVRLINE I MANE+ performanse+ uglađen i tih rad+ ergonomija- skupe doplate- kad juri, troši…


Komentari

loading...