Test: Volkswagen Golf 1.0 TSI Comfortline, benzinski ‘downsizing’ pod haubom

Uglađen i poletan, s deklariranih 110 KS stotku lovi za 9,9 s i može potegnuti 196 km/h, vuče kao da ima barem 120 KS, a pije 6 do 7 litara…

Što vrijedi Golf bez dizelaša? Nemojte se zavaravati da je isti i s benzincem. Tko ga kupi danas, suočit će se s pet puta lošijim izgledima prodaje kao rabljenoga. A ugled prvog TSI-ja, 4-cilindraša 1.2 (fazni lanac, brizgaljke…), daleko je od onog kojeg uživa 1.6 TDI i stariji 1.9 TDI. Ali ovaj je, zbilja, filigranski dorađen ‘do jaja’, poseban u nizu novih 3-cilindarskih turbobenzinaca: 1.0 EcoBoost (Ford), 1.0 Ecotec Turbo (Opel), 1.0 T-GDI (Hyundai/Kia), 1.0 VTEC Turbo (Honda)…

Na stražnjem dijelu nema oznake obujma, dakle ne piše ‘1.0 TSI’, nego samo ‘TSI’. Kao da se u Wolfsburgu stide na Golf staviti 1.0, premda mali turbobenzinac izvrsno obavlja posao. Trocilindraš s 999 ccm, uveden u up!-u, u atmosferskoj verziji sa 60 i 75 KS, ‘punim plućima’ prodisao je sa 110 KS, s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem, u najvažnijem modelu iz Wolfsburga. Pokreće i osnovne verzije Audija A3, Škode Octavije…

U usporedbi s 4-cilindrašem 1.2 razvod je zupčastim remenom, za razliku od atmosferskog 3-cilindraša 1.2, izgubio je osovinu za uravnoteženje, koja rasipa 3 do 4 posto goriva. Kruna je treća generacija direktnog ubrizgavanja, s tlakovima do 250 bara. U praksi je sve super, konačni je efekt sličan kao u dizelašu slične snage, uvjerljiv (9,9 s, 196 km/h). A radi uglađeniji i tiši, uz upola veće raspoloživo područje okretaja. Dobra reakcija na gas zasluga je momenta od 200 Nm, raspoloživog od 2000 do 3500/min, a u usporedbi s dizelašem iste snage troši otprilike litru više. Ravnomjerno vuče od 1500 sve do blizu 6000/min, pa je 6-stupanjski šaltung više šminka, nego potreba. Performanse, koje se oslobađaju ravnomjerno i uvjerljivo, ugodno su nas iznenadile, jer po svemu izgleda, da po Volkswagenovom ‘receptu’, snage ima više od deklariranog.Konkretno, kako to da Golf 1.0 TSI sa 110 KS stotku lovi za samo 9,9 s i potegne 196 km/h, a Hyundai i30 1.0 T-GDi sa 120 KS do 100 km/h troši 11,1 s i može uhvatiti 190 km/h? Nešto tu ne štima, jer riječ je o autima sličnih gabarita i mase, sa 6-stupanjskim šaltungom…

Stručan odgovor: i30 ima deset konja više od Golfa, u stvarnosti je obrnuto! Volkswagen Golf 1.0 TSI Comfortline užitak je voziti, a bogata oprema (doplatni 17-colni naplatci, tonirana stakla, elektronički prikaz instrumenata…) pruža i malo premium ugođaja. Deklarirani prosjek od 4,9 litara na 100 km moguće je postići samo uz disciplinirano smirenu vožnjom, realno je šest do sedam, što nije puno. Korektno je i 6,9 litara, koliko smo izmjerili na ozbiljnom testu. ‘Tajna’ štednje je i u 3-cilindarskoj izvedbi bez osovine za uravnoteženje vibracija. Ali, kao kod svih ovakvih ‘malih’ motora – kad ih se nagazi, vuku poput velikih, ali i troše poput velikih.

Dakle, štedljiv je dok se baš ne nagazi gas… Cijena? Ovaj je motor zbilja najisplativiji s osnovnim paketom opreme Trendline, kojem, objektivno, ništa ne nedostaje, za 129.633 kn. Sa srednjim paketom Comfortline cijena se penje na 148.984 kn, a za testni, napucan doplatnom opremom, treba izbrojiti čak 225.016 kn. Previše!

POGON

Motor: turbobenz., 3 cil., 12V, zupč. remen, blok od alu lijeva, sprijeda popr.

Obujam: 999 ccm

Provrt x hod: 74,5 x 76,4 mm

Snaga: 81 kW (110 KS) pri 5000-5500/min

Moment: 200 Nm pri 2000-3500/min

Mjenjač: ručni, 6 st.Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: kompakt C-segm, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4255 x 1799 x 1452 mm

Međ. razmak: 2637 mmCd: 0,30

Masa: 1161/559 kg

Prtljažnik: 380-1270 l

Spremnik: 50 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 288 mm/diskovi 272 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/45 R 17

PERFORMANSE

Brzina: 196 km/h

0-100 km/h: 9,9 s

Potrošnja (EU): 6,0/4,2/4,9 l/100 km

Na testu: 6,9 l/100 km

CO2: 112 g/km

CIJENE

Testni model: 225.016 kn (30.440 eura); bez doplata: 165.199 kn (22.348 eura)

Osnovni benzinac: 129.633 kn (17.536 eura) – 1.0 TSI Trendline/110 KS

Osnovni dizelaš: 148.202 kn (20.048 eura) – 1.6 TDI Trendline/116 KS

VRLINE I MANE

+ performanse

+ uglađen i tih rad

+ ergonomija

– skupe doplate

– kad juri, troši…

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo