TEST VOLKSWAGEN PASSAT 2.0 TDI COMFORTLINE DSG

Bira se razumom, a ne emocijama, pogotovo s izvrsnim dizelašem od 140 KS i rafalnom automatikom

Ne može se reći da među limuzinama srednje klase nema jednako uvjerljivih, u nekim detaljima i uvjerljivijih modela od Passata. To sam jasno zaključio prošlog tjedna testirajući Peugeot 508 (o tome ću pisati uskoro). Ali, opet, kad se sjedne za volan novog Passata, koliko god je pomalo hladan i njemački proračunat, brzo se shvaća: to je to! Ne treba dugo za shvatiti zašto je Passat mjerilo srednje klase i ‘baba roga’ za konkurenciju. Zbog toga ga nije trebalo znatnije mijenjati. Kao što je Golf šeste generacije bio tek dorađena verzija ‘petice’, tako je Passat sedme generacije (B7) temeljito dorađen donedavni model. Već od starta dostupan je u limuzinskoj i karavanskoj verziji Variant, koju ćemo testirati krajem ljeta. Prve kilometre novim modelom prošao sam krajem listopada prošle godine na prezentaciji u okolici Barcelone.’Nije revolucija, nego evolucija, ali dobra evolucija’ – to mi je tada prvo palo na pamet. Ili, kako bi se pjesnik izrazio: ‘male promjene – velika poboljšanja’. Bitno utiske nisam promijenio ni nakon sedmodnevnog testa modela iz sredine ponude – 2.0 TDI Comfortline DSG.

Premda se radi tek o temeljito obnovljenom prethodniku, novi je Passat lijepo zakamufliran u stil ‘umanjenog Phaetona’

Volkswagen Passat se kupuje razumom, a ne emocijama, što nije puka fraza, a bez imalo dvojbe najisplativiji je osnovni model 1.6 TDI Trendline, dostupan za korektnih 24.200 eura. Njegovih 105 dizelskih konja i 250 Nm okretnog momenta puna je šaka brade za svakog normalnog vozača. Postiže 195 km/h (tada brzinomjer pokazuje 205) i do stotke ubrzava za 12,2 sekunde. Ide neočekivano dobro za tu snagu (tajna je što ima više konja od deklariranog), a prosječno troši samo 4,3 litre. Osnovna oprema Trendline također je sve što treba. Na tom ćete modelu zasigurno najmanje izgubiti kod naknadne prodaje, među svim modelima srednje klase i to je zasigurno jedan od najisplativijih modela na tržištu (naravno, za one koji ga mogu kupiti). Tko želi, ipak više, može doplatiti za provjerenog dizelaša 2.0 TDI sa 140 KS, bogatiju opremu Comfortline (postoji i Highline) i automatizirani mjenjač DSG, sa šest stupnjeva i dvostrukom spojkom. Cijena tada raste na 31.900 eura, a testni model ima mogućnost šaltanja uz volan presvučen kožom, kvalitetniju glazbenu liniju, boju s bisernim efektom, pa je cijena porasla na 33.100 eura. Puno? I da, i ne.

Klasičan, pomalo suzdržan stil, ne priklanja se modnim trendovima pa Passatu jamči da neće brzo zastarjeti

Passat nije auto koji izaziva wow-efekt, ali ipak je šminka i statusni simbol, kako god okrenemo. Po svemu se vidi da je napravljen solidno, precizno i kvalitetno. Uočava se napredak prema prošlom modelu, koji je također bio solidan, posebice u izvedbi unutrašnjosti i kokpita. Napravljen je otmjenije, čemu uz instrumente doprinosi i klasično dizajniran sat u središtu prednje armature, te kvalitetniji materijali i obloge. Položaj za upravljačem ugodan je i pravilan, te su sve komande lako dostupne. To je dobro poznato svojstvo svih Volkswagena – osjećaj je takav, da vam se, kad prvi put sjednete za upravljač, čini da ste ga vozili godinama. Prostora ima dosta sprijeda i straga. Komforom Passat ne obara rekorde, ali nudi sve što se očekuje od obiteljsko poslovne limuzine. Premda su zadržane iste proporcije dosadašnjeg modela – dužina od 477, širina od 182 i međuosovinski razmak od 271 centimetara, straga je dobiveno centimetar i pol više prostora za koljena, što se itekako osjeti. Zasluga je to bolje oblikovanih sjedala, a ugodniju vožnju osigurava i bolje prigušenje buke. Novi je Passat osjetno tiši od dosadašnjega, što je lijepa novost, što podjednako odgovara u gradu I na dužem putu.

Pod prednjom haubom je provjereni dizelaš od 140 KS, uvjerljivih performansi, ugodnog zvuka i niske potrošnje, koji je riješio problem s brizgaljkama

Ugodniji zvuk motora nije samo zasluga common-rail tehnologije, jer je ona zamijenila klopotavu pumpe-düse još 2008. Poboljšana je izolacija te motor, za dizelske pojmove, radi mekano i uglađeno, ali spremno reagira na gas. Savršeno mu odgovara automatski DSG mjenjač, sa šest stupnjeva i dvostrukom spojkom (radi se o robotiziranom sklopu dva koaksijalna mjenjača, koji ujedinjuje prednosti ručnog šaltunga i klasične automatike). Passat ubrzava temperamentno i kontinuirano, bez trzaja i stotku lovi u manje od deset sekundi. Spontano odgovara na pritisak gasa i osigurava solidna međuubrzanja. Za razliku od snažnije verzije istog motora, sa 170 KS i 350 Nm (objektivno nije potrebna), koja pruža i karakterističan dizelski udarac, kad se nagazi na gas, kod ovog je motora to ravnomjernije i pristojno temperamentno. DSG mjenjač izvlači najbolje od motora, a za normalnu je vožnju dovoljno pustiti ga da sam mijenja stupnjeve prijenosa. Kad se vozi predljivo, u viši se stupanj šalta malo iznad 2000/min. Dobro dođe i mogućnost ručnog šaltanja, guranjem i povlačenjem ručice mjenjača, odnosno polugicama iza upravljača. To je posebno zgodno kad se želi šaltati dva stupnja niže, ili kad treba naglo usporiti pred zavojem. No, za normalnu vožnju doplata te opcije nije nužna.

Oprema Comfortline nudi i nešto više nego što treba prosječnom kupcu. Umjesto klasične ručne kočnice ugrađena je električna, s automatskim kočenjem kod polazaka na usponu

Zbog povoljne aerodinamike i solidne reserve snage Passat uvjerljivo grabi na autocesti, što potvrđuje najveća brzina od 211 km/h. Voznim svojstvima pomaže izvrsno podvozje, u kombinaciji s krutom karoserijom, vrlo otpornom na uvijanje. Zbog toga se Passat u svakoj situaciji ponaša konkretno, predvidivo te ga je ugodno voziti, a visoke putne brzine mogu postizati i vozači bez većeg vozačkog iskustva. Podjednako vuče na gospodsku i sportsku vožnju te u svakoj situaciji brzo i precizno reagira na komande. Ovjes pruža dobar kompromis stabilnosti i udobnosti, a posebno je uvjerljivo kako prigušuje udarce s ceste. Za to su zaslužni 16-colni alu naplaci s gumama 215/55. To je prava mjera te 17-colni jedino izgledaju atraktivnije, a za sve ostalo – bolje ne (teško se popeti na iole veći rubnik, da se ne oštete, a i smanjuje se udobnost). Uvjerljiv dojam naglašavaju i snažne kočnice, s prednjim diskovima od 312 mm te precizan i dobro odmjeren upravljač. Stoga se stječe dojam da je podvozje ‘brže od motora’. Motor radi harmonično i uvjerljivo pokreće masivan automobil (više od 1,6 tona), a uz to je vrlo štedljiv. Na testu smo trošili 6,4 l u prosjeku, a štedljiv vozač može prosjek spustiti na 5,5 litara.

Podvozje mekano upija udarce s neravnog asfalta, a istodobno Passata drži uvijek čvrsto na podlozi. Zbog toga se lijepo i sigurno vozi kroz zavoje

Za nisku je potrošnju zaslužan i sustav Start&Stop automatskog gašenja motora kod zaustavljanja, što ponekad zna iznenaditi, pa je potreban period privikavanja. Passat se lijepo vozi i u njemu se lijepo voziti, jer su buka i vibracije ugodno prigušeni. Puno vrijedi i osjećaj visoke sigurnosti, koju naglašavaju solidna, čvrsta karoserija, cijeli paket zračnih jastuka (prednji, bočni i zavjese sprijeda i straga). Po potrebi vozaču je na usluzi kompletna elektronička potpora, s ESP-om, koji se uključuje diskretno. Manevriranje olakšavaju senzori za udaljenost, a tempomat je od velike koristi kod vožnje autocestom. Vožnja ne umara ni kod duže vožnje, a sve je upotpunjeno pravim limuzinskim komforom. Najveći je napredak u balansu ovjesa, jer je gotovo potpuno uklonjen efekt ‘teškog nosa’, što je primjetno kod dosadašnjeg modela. Dakle, novi je model ugodniji za vožnju od prethodnoga, a uz to i osjetno štedljiviji. Sve to prati korektna cijena, jer je novi Passat, kad se iznivelira oprema, oko tisuću eura jeftiniji od prethodnog modela. Volkswagenovi stručnjaci novi su limuzinski adut dobro pripremili za krizu te je kupnja ovog automobila ‘igra na sigurnu kartu’.

dr. Željko Marušić

Premda se po klasičnom dizajnu ne bi reklo, koeficijent otpora zraka snižen je na samo 0,27, što poboljšava performanse i smanjuje potrošnju goriva

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNG, intercooler
Obujam: 1968 ccm
Provrt x hod: 81×95,5 mm
Snaga: 103 kW/140 KS pri 4200/min
Moment: 320 Nm pri 1750 – 2500/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: automatski DSG sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga neovisan, s uzdužnim i poprečnim ramenima, (multilink), stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 312 mm, straga puni diskovi 282 mm, ABS+EBV
Gume: 215/55 R 16 (alu naplaci)
Karoserija: limuzina, 4 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 477x 182 x 147 cm
Osovinski razmak: 271 cm
Prtljažnik: 565/1090 l
Masa/nosivost: 1625/590 kg
Spremnik goriva: 70 l
Krug okretanja: 11,4 m
Najveća brzina: 211 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,8 s
Potrošnja: grad 6,3 / otvoreno 4,5 / kombinirano 5,2 l/100 km
Cijena: 31.900 EUR

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo