Pri izmjeni disk pločica preporučljivo je tokariti diskove!

Ako se nove disk pločice ugrade bez ‘ravnanja’ diskova, trošit će se brže, uz slabije kočenje i povećan rizik zanošenja automobila…
Izmjena disk pločica jedan je od češćih zahvata na autu, jer je njihovo trošenje nužnost. Trenjem između disk pločica i diska nastaje kočna sila, koja pomnožena s krakom na kojem djeluje stvara kočni moment, a njegovim množenjem s brzinom vrtnje kotača, dobiva se snaga kočenja. Agresivni ih vozači mogu istrošiti u manje od 10.000 km, a kod umjerenih mogu izdržati i 100.000. Prosjek je 50.000, a tada mnogi iz neznanja, ili odlaskom u nekvalitetan servis, samo izmijene disk pločice, premda istrošenje disk pločice neminovno izaziva odgovarajuće istrošenje, odnosno brazdanje diska. Tada nove disk pločice naliježe na neravnu površinu te u početku koče samo rubovima. To ima dvostruko loš učinak: smanjuje se intenzitet kočenja i ubrzava trošenje. Često je popraćeno cviljenjem i vibriranjem.
– Pričekajte dok pločice ne ‘nalegnu’, poznata je izjava neodgovornih mehaničara, koji svjesno puštaju neispravan automobil u promet. Ispravan je postupak ravnanje diskova tokarenjem, prije ugradnje novih disk pločica. Time one potpuno nalegnu već pri prvom kočenju, te se osigurava potpuna učinkovitost kočenja i trajnost.To treba napraviti na posebnom tokarskom stroju s dva noža, koji istodobno poravnava, odnosno tokari, obje strane diska. Prije tokarenja mjerenjem se procjenjuje mogu li se diskovi uopće dovesti u ispravno stanje, kako se postupak ne bi provodio uzaludno. U protivnom ugrađuju se novi diskovi.
Na tokareni disk (desno) disk pločica naliježe potpunom površinom, što povećava intenzitet kočenja i trajnost disk pločice. Prije tokarenja važno je provjeriti je li preostalo dovoljno ‘zdrave’ debljine ili se disk treba mijenjati. Ako treba, mijenja se obvezno u paru!Trošenje je posljedica abrazije – struganja disk pločica o disk. Ovisi o stilu vožnje te kvaliteti i stanju diska i pločice. Dozvoljeno je odstupanje širine diska 2 mm. Tako je, primjerice, prednji disk Mazde 6 širok 25 mm, a smije biti potrošen do 23 mm. Stražnjemu se širina sa 10 može smanjiti na 8 mm. Važno: to nisu mjere na koje se smije istokariti disk, jer nakon ugradnje treba ostati ‘mesa’ (rezerve u širini) najmanje 0,8 mm. Dakle, prednji disk, nakon što se na tokarenim plohama nestanu sve neravnine, treba zadržati minimalnu širinu od 23,8, a stražnji od 8,8 mm. U protivnom treba ih baciti i ugraditi nove.
– Niti jedan automobil ne može napustiti naš servis bez mjerenja kočne sile na valjcima, a zahtjevi su stroži nego na tehničkom pregledu, naglašava Drago Arbanas, vlasnik ovlaštenog servisa Mazde. Tome, naravno, prethodi ispravan postupak izmjene disk pločica. Odmah nakon ugradnje nove disk pločice trebaju nalijegati punom površinom. Uhodavanje nije potrebno i odmah se ostvaruje potpuna učinkovitost.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo