Toyota će do 2030. proizvodnju automobila na vodik povećati na milijun godišnje

Toyota paralelno razvija i uvodi tehnologiju vodikovih gorivnih članaka i izravnog korištenja vodika u prilagođenom benzinskom 3-cilindrašu GE16-GTS, koji radi po Atkinsonovom ciklusu… 

Toyota, najveći proizvođač automobila na svijetu, do 2030. planira proizvodnju automobila po novom konceptu, povećati na 11 milijuna godišnje. U prvom su planu električna vozila, čiju proizvodnju planiraju povećati na 5,5 milijune.

U drugoj su kategoriji hibridna i plug-in-hibridna vozila, s planiranih 4,5  milijuna vozila do 2030. Treća kategorija su vozila na vodik, čisti energent, kojom planiraju proizvoditi milijun vozila godišnje, po dvije tehnologije – vodikovim gorivnim člancima, svojevrsnim protočnim baterijama, koje iz vodika proizvode struju kojom se napaja pogonski elektromotor.

Na toj se tehnologiji Toyota Mirai već probija na tržište. izravno Najveća bavarska limuzina sa 17 kg vodika iz specijalnog spremnika može prijeći 650 km. Ovaj čisti energent sprema se u specijalne spremnike u tekućem stanju pri temperaturi od -250°C i tlaku od 450 do 600 bar. Time se osigurava 75 posto više energije, u usporedbi sa sustavom spremnika vodika u plinovitom stanju.

Japanski stručnjaci vodikovu tehnologiju planiraju upotrijebiti i u izravnom napajanju benzinskog motora  (na slici). Profinjeni 3-cilindraš GE16-GTS, koji radi po Atkinsonovom ciklusu. Prilagodili su ga novim uvjetima i opremiti potpuno novim, vodiku prikladnim sustavima za napajanje i skladištenje goriva. S pogonom na vodik performanse motora osjetno se pogoršavaju, zbog niže ogrjevne vrijednosti vodika i otežanih uvjeta napajanja. No, izgaranje je savršeno čisto, a iz ispušnih cijevi izlazi vodena para.

Planirana snaga pogona ja 100 KS, a koristit će se u PHEV koncepciji, s dodatnim elektromotorom koji će se napajati iz litij ionske baterije kapaciteta 15 kWh. Samo na struju moći će prijeći 100 km, a ukupni se doseg kalkulira s 800 km, što će do 2030. biti i standard za električni pogon. Ova će tehnologija pomoći da se bolje iskoristi energetska infrastruktura, jer će kapacitet brzih punionica strujom stvarati regionalna uska grla.

Vodikov pogon, u obje koncepcije (gorivni članci i izravno) postat će važna sastavnica buduće energetske strategije u cestovnom prometu. Toyota, kao pionir hibridne i vodikove tehnologije, u tome će imati značajnu ulogu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin