Nova Toyota Corolla izvrsnim recenzijama s prvih testnih vožnji ulazi u klinč s Golfom, starta od 139.900 kn

Povratak slavnom imenu, hi-tech izvedbom i provokativnim dizajnom, ali bez dizelaša – adut su hibridne verzija s ukupnih 122 i 180 KS, dobrih performansi i potrošnje manja od pet litara. Osnovni hibrid stoji 175.900 kn…
Konačno su u Toyoti shvatili kako je napuštanje slavnog imena Corolla (doduše samo u hatchback i karavanskoj verziji) bila pogreška. O tome smo pisali kad su objavljene prve zvanične fotografije novog modela. Sada se to, nakon svjetske premijere i novinarskih vožnji na Mallorci, potvrdilo u sve tri dimenzije. Premda je zadržala stilske ‘gene’ prethodnika, novi je model privlačniji i već naizgled dinamičniji. Gabaritima 437 x 179 x 143,5 cm prati trendovska unapređenja. Rastegnuta je za četiri, proširena za tri i snižena za 2,5 cm. Da je napravljena na potpuno novoj platformi, najveće torzijske krutosti u klasu, pokazuje međuosni razmak povećan s 260 na 264 cm. Najmanje, praktički nimalo, profitirao je gepek od 361 litru. Japanci su, utemeljeno zaključili da im se ne isplati povećavati prtljažnik preko, objektivno dovoljne razine, jer bi time, po ‘zakonu spojenih posuda’, ograničili mogućnost povećanja komfora na stražnjim sjedalima. A to je, objektivno, bio najveći minus Aurisa II, koji se proizvodio od 2012. donedavno. I zbilja, straga sada ima osjetno više prostora, po širini i za koljena, pa bez većih trauma straga mogu sjesti i tri odrasle osobe. A sprijeda se sjedi malo niže nego do sada, položenije i sportskije u ugodnijim, ljepše profiliranim sjedalima to je uvod u ono što nova Corolla nudi: više agilnosti i onoga postaje sve veći magnet za kupce, fun-to-drive, u prijevodu užitka vožnje.Nemojte nimalo sumnjati da će, uskoro, Corolla osvojiti ne samo pet Euro NCAP zvjezdica, nego i najbolji ili, jedan od najboljih rezultata u klasi. U Tokiju je Corolla izvrsno apsolvirala još rigoroznije testove od novih Euro-NCAP-ovih, a udio čelika ultra-visoke čvrstoće (UHTS) i visoke čvrstoće (HTS) čak 54 posto u ukupnoj strukturi (najviše u klasi), najavljuje izvrsne ocjene. Nova je Corolla realno 40 kg manje mase, a normalna i tangencijalna (uvojna) čvrstoća povećani su za 35 posto. Kad se tome doda snižavanje težišta za blizu dva centimetra i smanjenje koeficijenta otpora zraka na, za hatchback C-segmenta izvrsnih 0,27, početne reference djeluju obećavajuće pred tržišni start.Premda se ne može reći da je Corolla premium, poput primjerice A3, nije daleko, prednja je armatura preglednija, funkcionalnija. Veliki polukružni, da, analogni brzinomjer, lepezasti lijevo veći okretomjer i desno manji pokazatelj količine goriva, s ugodnom plavom iluminacijom, zbilja su pregledni. Uzdignuto na središnjoj poziciji je 8-inčni dodirni ekran i, općenito sve izgleda čišće nego do sada. Ručni 6-stupanjski šaltung, i u Aurisu OK, djeluje kompaktnije, preciznije.Manja masa, veća čvrstoća, niže težište, bolja aerodinamika…, sve su to aduti za veći užitak u vožnji, a pod prednjom haubom, niti u jednoj verziji nema dizelaša. Usprkos svim vrlinama turbobenzinskog i hibridnog pogona mnogi će žaliti za iznimno kvalitetnim, neočekivani dobrih performansi i vrlo štedljivim turbodizelašem 1.4 D-4D s 90 KS, ali što je, tu je.Jesu li u Toyoti ‘zagutali udicu’ i prerano se odrekli dizelaša, dok Volkswagen sada planira,usprkos svim prognozama povećati proizvodnju svojih ‘zlatnih’ aduta 1.6 TDI i 2.0 TDI, pokazat će vrijeme.Bilo kako bilo, osnovna, već pošteno opremom napucana verzija, upregnuta je turbobenzincem 1.2, sa 114 KS i 185 Nm, koja stotku hvata za 9,3 s i može potegnuti okruglo 200 km/h. Radi uglađenije (zasluga unaprijeđenog uležištenja i bolje zvučne izolacije), a unaprijeđenim ‘mapiranjem’ ubrizgavanja i paljenja te doradama bregastih vratila djeluje punokrvnije od prethodnika sličnih karakteristika. Taj je model dostupan za 139.900 kn, što baš i nije malo, ali kad se iznivelira ponuda opreme i snage (usto Toyota nudi 4-cilindraša) Corolla će biti barem pet posto jeftinija od Golfa. S CVT mjenjačem performanse su nešto lošije (10,3 s, 195 km/h), a potrošnja 5,8 litara. Moći će se izabrati i provjereni 1.6 sa 132 KS.Osnovna hibridna verzija 1.8 Hybrid, sa sinergijskih 122 KS, kakvu smo već upoznali u Priusu, bit će zanimljiva alternativa dizelašima u klasi. Korektnih performansi (10,9 s, 180 km/h) i povoljne potrošnje (4 do 5 l), u gradu za litru nižu nego s dizelašem postaje jaka uzdanica Corolline ponude. Cijena? 175.900 kn! Malo nije, ali je isplativo.  Zahtjevniji će birati snažnijeg hibrida 2.0 sa sinergijskih 180 KS (u kratkotrajnom pogonu). S tom benzinsko-električnom motorizacijom Corolla do stotke ubrzava za 7,9 s. Doduše, zbog baterija u podnici, hibridima je obujam smanjen na 313 litara, no, to nije realna mana ovog modela. Kad se tome doda bogata sigurnosna oprema, autonomno kočenje, upozorenje na napuštanje trake i mrtvi kut, serijska polu-LED svjetla, s ‘punim’ matričnim u doplati…, zaokružuje se dojam novog kompaktnog ‘odlikaša’.Uz hatchback, u ponudi za, otprilike dva tjedna, bit će i karavan Touring Sports. S 598 litara u osnovnoj postavci  bit će tek nešto više od 7000 kn skuplji. O njemu ćemo pisati posebno…

Komentari