Novi coupe je treći globalni Toyotin model GR, razvijen uz tehničku stručnost TOYOTA GAZOO Racinga
GR86 konstruiran je za istinski užitak vožnje, a Japanci ga opisuju riječima – „analogni automobil za digitalno doba“. No, ono najbitnije je ostalo, zadržavanje klasičnog rasporeda mase i pogona sprijeda/straga.
Novi, 2,4-litarski „bokser“ motor ima značajno veću snagu i okretni moment. Prijenos snage je ugođen za mirno, snažno ubrzanje, a fokus je usmjeren na povećanu krutost karoserije, manju težinu i niže težište radi postizanja veće okretnosti i boljeg odziva.
Novi GR86 je treći Toyotin globalni GR model i dopunjava „udarnu trojku“ čistokrvnih sportskih automobila, uz modele GR Supra i GR Yaris. Poput njih, direktan je korisnik pogodnosti Toyotine uključenosti i višestrukih titula u međunarodnom motosportu kroz TOYOTA GAZOO Racing.
Ovaj novi coupe će predstavljati novi dodatak Toyotinoj paleti modela GR, pružajući široj publici sportsko držanje ceste i performanse. Ovaj model, koji je novi razvojni korak prethodnog modela GT86, označava Toyotino obnovljeno uranjanje u konstruiranje sportskih automobila, te zadržava klasičnu konfiguraciju s motorom postavljenim naprijed i pogonom na stražnje kotače. Motor je i dalje četverocilindarski bokser koji se rado vrti na velikom broju okretaja, ali mu je sada povećana zapremina radi postizanja značajnog povećanja snage i okretnog momenta. Tehničkim podešavanjima motora i mjenjača je osigurano da se ovaj dodatni potencijal ostvari uz mirno i snažno ubrzanje kroz cijeli raspon broja okretaja motora.
Razvoj podvozja je bio usredotočen na smanjenje težine i daljnje spuštanje težišta vozila radi osiguravanja još bolje upravljivosti i odziva. Aluminij i drugi laki, ali čvrsti materijali su korišteni u većoj mjeri uz brižljive dorade, radi postizanja veće krutosti cijelog sklopa. Na ovjesu su, isto tako, izvedena podešavanja radi postizanja optimalne upravljivosti, a konstruktorima su pomogli kolege iz motosporta u razvoju novih aerodinamičkih detalja na karoseriji.
Novi GR86 prvi put je predstavljen u travnju 2021., a njegova prodaja u Europi počinje u proljeće 2022.
Model koji su konstruirali zaljubljenici, za zaljubljenike, usredotočujući se na istinska veselja vožnje – odlika koja je sadržana u japanskom izrazu „waku doki.“
Vrlo važno, GR86 nije sportski automobil samo za „čistunce“ i one s puno iskustva: njegove izuzetne kvalitete će izlaziti na vidjelo iz dana u dan na otvorenoj cesti, kao i na stazi. Kao novi dodatak obitelji GR, pronosit će kvalitete kojima je GT86 stvarao nove obožavatelje i širio entuzijazam za Toyotinu automobilističku kulturu svojim sudjelovanjem u temeljnim natjecanjima i nadahnuće za dorađivače i specijaliste za posebne naknadne izvedbe. Za one koji žele personalizirati svoj automobil, novi model će pratiti paleta autentične GR dodatne opreme.
Glavni inženjer za GR86, Yasunori Suezawa sažeo je Toyotine namjere: „Misija modela GR86 je otvoriti svijet GR-a, omogućavajući sve većem broju ljudi uživanje u njemu.“
Foto: Toyota