Japanska vodikova ofenziva

Toyota Hilux Fuel Cell (2023.): električni pickup s napajanjem iz vodikovih gorivnih članaka

Foto: Toyota

Toyota Hilux, neuništivi japanski kamionet s ekološkim elektropogonom i jednim tankiranjem vodika prelazi 650 kilometara

Riječ je o tehnologiji Fuel Cell Electric Vehicle (FCHV), dakle električnom pickup vozilu koje se napaja gorivnim člancima i ta tehnologija postaje jedan od bitnih pravaca razvoja automobilske industrije. Trend su električna vozila, bez emisija, a posebnost ove tehnologije je u napajanju.

Za razliku od klasičnih, odnosno primarnih električnih vozila (EV), koja koriste struju spremljenu u litij-ionskim baterijama, FCEV energiju dobivaju iz vodika, spremljenog u visokotlačnim spremnicima, iz koji u gorivnim člancima (fuel-cell) vodik pretvaraju u električnu energiju. Zbog toga se vodikove gorivne članke naziva i protočnim baterijama.

Toyota Hilux Fuel Cell koristi tehnologiju koju je na 2014. tržište već uvela kombi-limuzina Toyota Mirai. Potom su se pojavili Honda FCX Clarity, a 2017. stižu Honda Clarity Fuel Cell i Hyundai Tucson Fuel Cell. Toyota Hilux Fuel Cell je pickup dug 5275 mm, širok 1935 mm i visok 18105 mm. Pogonsko gorivo, vodik, spremljeno je u tri visokotlačna spremnika, ukupnog obujma 141 litar, pri tlaku od čak 700 bar.

Foto: Toyota

Snaga elektromotora ugrađenog sprijeda, koji pokreće sve kotače (4×4), iznosi 136 kW (185 KS), a najveći okretni moment na 380 Nm. Kako bi se osiguralo konstantno napajanje elektromotora opremljen je litij-ionskom baterijom kapaciteta 3,5 kWh. Elektromotor je snage 113 kW i okretnog momenta 335 Nm. S tim potencijalom Toyota Hilux Fuel Cell do stotke ubrzava za 11,5 s, a najveća brzina, radi štednje energije i osiguranja dosega ograničena je na 145 km/h.

S jednim punjenjem vodikovih baterija osiguran je doseg od 650 km. Doseg s jednim punjenjem vodikovih spremnika, ovisno o režimu vožnje, iznosi od 500 do 650 kilometara. Toyota Hilux Fuel Cell bit će najprije, sredinom 2023. biti ponuđen na američkom tržištu a cijena će biti oko 70.000 USD. Europska se premijera očekuje krajem 2023.

Toyota, osim u koncepciji s gorivnim člancima (Fuel Cell), za napajanje elektromotora modela Toyota Mirai i Toyota Hilux, s vodikom eksperimentira i u toplinskim klipnim motorima, u eksperimentalnom modelu Toyota GR Yaris H2, a razvija se i Toyota Corolla H2 te Lexus V8 s napajanjem vodikom.

Foto: Toyot

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo