Toyota Motor Europe (TME) počela je prevoziti nove automobile putem željezničkih linija između svog Valenciennes Vehicle Logistics čvorišta u Francuskoj i Totona (UK).
Ovo lansiranje signalizira prvu fazu njegovog paneuropskog plana za premještanje većeg udjela vozila željezničkim teretom u skladu s njegovom ambicijom da dekarbonizira svoje logističke operacije.
TME će zajedno sa svojim logističkim partnerima, Getlinkom i CAT Group, u početku prevoziti oko 70.000 automobila godišnje, što je ekvivalentno 270 vlakova godišnje. Hibridna električna vozila Corolla (HEV) proizvedena u njezinoj tvornici u Derbyju bit će otpremljena u središte u Valenciennesu, a Yarisovi HEV proizvedeni u Francuskoj bit će isporučeni u Veliku Britaniju.
Očekuje se da će ovaj novi međunarodni teretni promet donijeti smanjenje CO2 za više od 10% za ukupnu logističku mrežu TME-a i smanjiti vrijeme isporuke za oko 50%. Inicijativa također pozicionira Toyotu kao jedinog proizvođača automobila koji trenutno koristi vezu tunela pod kanalom za prijevoz novih vozila.
Kao dio TME-ovih ciljeva za postizanje ugljične neutralnosti u Europi, Toyota planira pretvoriti neke od svojih glavnih europskih logističkih ruta u željeznicu do 2024. Druga faza TME-ovog “željezničkog projekta” počinje u travnju 2022., kada će se povezati njegovo logističko čvorište u Valenciennesu. s tvornicom tvrtke u Kolinu (Češka), gdje proizvodi Yaris i novi Aygo Cross. Paneuropska željeznička mreža proširit će se dodatnim logističkim rutama prema Italiji, Španjolskoj i Turskoj. Nakon dovršetka ove faze, tvrtka predviđa da će uštedjeti više od 7 milijuna kamionskih kilometara godišnje, osiguravajući i prednosti u pogledu emisija i smanjenje korištenja cesta.
Foto: Toyota