Toyota Mirai oborio svjetski rekord, preko 1000 km odrađeno s jednim punjenjem vodika

Nova Toyota Mirai povećala je prijeđenu udaljenost s jednim punjenjem vodika i postavila svjetski rekord na preko 1000 km…

Čak 1.003 kilometra s nula emisija vozili su se javnim cestama, južno od Pariza te u područjima Loir-et-Cher i Indre-et-Loire, a ostvarenu udaljenost i potrošnju potvrdilo je neovisno tijelo.

Putovanje je započelo u srijedu 26. svibnja u 5:43 ujutro s vodikove stanice HYSETCO u Orlyju i završilo nakon što je Mirai odradio 1003 km jednim punjenjem.

Tijekom rekordnog pokušaja korišten je zeleni vodik, a prosječna potrošnja goriva iznosila je 0,55 kg/100 km. Mirai je mogao zaprimiti 5,6 kg vodika.

Novi Mirai je druga generacija Toyotinog električnog vozila s gorivim ćelijama. Nudi više performansi, elegantniji i dinamičniji dizajn te novu dinamiku vožnje u usporedbi s proizvodom prve generacije.

Uz to, povećana učinkovitost sustava gorivnih ćelija, zajedno s većim kapacitetom skladištenja vodika i boljom aerodinamikom, pridonose povećanju dometa vožnje na oko 650 km u normalnim uvjetima vožnje, a sve to u manje od 5 minuta, koliko traje punjenje na 700 bara.

Da bi postigli ovaj rekord udaljenost od 1.003 km, vozači su usvojili stil “eko vožnje”, ali ne i neke posebne tehnike koje svakodnevni vozači ne bi mogli koristiti. Dakle, vožnja je odrađena u maksimalno normalnim uvjetima.

Beyond Zero naglašava i potvrđuje kako nula emisija nije krajnje odredište za japansku marku.

To je jednostavno korak na Toyotinom putu elektrifikacije za prevladavanje prepreka i izgradnju bolje budućnosti za sve – izvan emisija, izvan ograničenja, iznad očekivanja i iznad barijera.

Mirai jasno pokazuje aspekt slogana “Beyond zero”, ističući prednosti električne mobilnosti s nula emisija, istovremeno pružajući sigurnost, udobnost, prošireni domet i jednostavnost punjenja.

Štoviše, vodik, kao vjerodostojan i bogat izvor za transport i skladištenje energije, predstavlja snažnu priliku za stvaranje boljeg društva.

Vodik može pružiti mobilnost s nultom emisijom, ne samo cestovnom prometu, već i vlakovima, brodovima i zrakoplovima, te generirati energiju za industriju, tvrtke i kućanstva.

U tom pogledu Toyota podržava mnoge inicijative za demokratizaciju i diverzifikaciju primjene gorivnih ćelija – električni generatori (EODev), čamci (Hynova), taksiji (Hype), autobusi (RATP i Caetano), kamioni (Hino), grad vodika (Tkani grad ) i druge običaje.

Inače, ovaj Mirai rekord ostvarila su četiri vozača. Jedan od njih je i Victorien Erussard, osnivač Energy Observera. Inače, riječ je o tvrtki i partneru Toyote, čiji je prvi brod opremljen Toyotinim gorivnim ćelijama, energetski je neovisan, nema emisiju i služi kao komunikacijski alat i kao istraživački laboratorij prema energetskom prijelazu.

Preostali vozači bili su James Olden, inženjer u Toyota Motor Europe, Maxime le Hir, voditelj proizvoda Mirai i Marie Gadd, PR specijalist za tvrtku Toyota Francuska.

Frank Marotte, izvršni direktor Toyota Francuska nije skrivao oduševljenje, a poručio je: “Nevjerojatan je izazov koji smo postigli s novim Miraijem. Interno nas pokreće način razmišljanja – Pokreni svoje nemoguće, prelazeći vlastite granice, a to smo i danas dokazali. Želio bih zahvaliti timovima Toyote iz Francuske i Toyote Europe, kao i Victorienu iz Energy Observera, s kojima dijelimo istu viziju i iste ambicije. Snažnim partnerstvom možemo doprinijeti boljem i ekološki prihvatljivijem društvu. Imajući na umu Toyotinu ambiciju da ide „izvan nule“ i zauzmite mjesto za budućnost. ”

Victorien Erussad, osnivač Energy Observera: “Jako sam sretan što sam prihvatio ovaj izazov od 1000 km. Toyota je uvijek bila na čelu vodikovih inovacija i naša suradnja jača iz godine u godinu. Kao bivši trkač na otvorenom oceanu, morao sam prihvatiti izazov i toplo zahvaljujem Franku Marotteu i njegovoj ekipi, koja me povela u ovu avanturu s nula emisija, pokazujući da ništa nije nemoguće i da je mobilnost vodika već ovdje!”

Ostvarene brojke
Pređena udaljenost s jednim punjenjem vodika: 1003 km
Prosječna potrošnja vodika: 0,55 kg / 100 km
Preostali domet (kako pokazuje informacijski sustav u vozilu): 9 km

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin