IZ GODINE U GODINU

Toyota Motor Europe povećala prodaju za 8% u 2021. i dosegla rekordni tržišni udio od 6,4%

Toyota Motor Europe (TME) 2021. godinu zaključila je s ukupno 1.076.300 prodanih vozila marke Toyota i Lexus i tako ponovno nadmašila sveukupni stabilni tržišni rezultat…

Tijekom tog razdoblja, ukupni tržišni udio tvrtke TME povećao se za 0,4 postotna boda na 6,4%, što je rekord za kompaniju, dok se ukupan rast od 2018. godine povećao za 1,4 postotna boda. Zahvaljujući ovom rezultatu, Toyota je po prvi put ikad postala 2. najprodavanija marka osobnih vozila u Europi. Za tako uspješan rezultat svakako je zaslužna i rekordno visoka potražnja kupaca za vozilima s niskim emisijama CO2, što obuhvaća baterijska električna vozila, električna vozila s pogonom na vodik, plug-in hibridna električna vozila te hibridna električna vozila. Prodajni rezultati hibridnih vozila tvrtke TME s brojkom od 623.777 vozila predstavljaju godišnje povećanje od 19%, od čega je 58% ostvareno na globalnoj razini, a 70% u Zapadnoj Europi.

„Oduševljeni smo iznimno visokim rezultatima koje smo postigli u izazovnim uvjetima u kojima je čitava automobilska industrija bila suočena s prekidima u opskrbnom lancu. Zahvaljujemo se našim kupcima na lojalnosti i iskazanom povjerenju. Vjerujem da je ovako konstantna visoka potražnja pokazatelj uspješnosti naše strategije da ostanemo usmjereni na proširenje svog proizvodnog programa i uvođenje novih elektrificiranih vozila s nultom stopom štetnih emisija ili s niskim štetnim emisijama. Asortiman proizvoda i pogonskih sklopova omogućio je tvrtki TME da ispuni zadane ciljeve Europske unije u pogledu emisija CO2 za 2021. godinu, a to je nešto na čemu ćemo i dalje predano raditi u budućnosti jer je naš cilj ugljična neutralnost.”, kazao je Matt Harrison, predsjednik i izvršni direktor tvrtke Toyota Motor Europe

U prosincu su Toyota i Lexus otkrili nekoliko novih elektrificiranih proizvoda koji će odigrati ključnu ulogu u strategiji ugljične neutralnosti. Na globalnoj razini, tvrtka će do 2030. godine pokriti sve segmente i u ponudi imati 30 baterijskih električnih vozila. Do tog trenutka, TME ima za cilj asortiman od najmanje 50% vozila s nultom emisijom u Zapadnoj Europi, dok je cilj Lexusa da u kategoriji ZEV (eng. Zero Emission Vehicles – vozila s nultom emisijom) bude 100% vozila. Do 2035. godine tvrtka TME bit će spremna za smanjenje emisija CO2 od 100% za sva nova vozila unutar Europske unije. A u međuvremenu će TME proširiti svoju ponudu ZEV proizvoda na 10 modela do 2025. godine.

Toyota je 2021. godine povećala svoj udio na globalnom tržištu za 0,6 postotnih bodova na 6,3%, dok je prodaja porasla za 9% na 1.003.859. Na najprodavanije modele marke, modele Corolla, Yaris i RAV4, otpada 55% te vrijednosti. Sveukupno, za taj porast zaslužna su hibridna električna vozila u obimu od 58% (+ 5,0 postotnih bodova na godišnjoj razini) i 69% (+ 6,0 postotnih bodova) u Zapadnoj Europi.

Među istaknutim modelima je i novi Yaris Cross iz kategorije kompaktnih SUV vozila. U travnju 2021. godine najavljena je potpuno nova podmarka bZ (kratica od imena Toyotine strategije „Beyond Zero“ – povrh nulte emisije), izrađena na platformi eTNGA, a u prosincu 2021. uslijedila je i europska premijera prvog baterijskog električnog modela bZ4X.

Prodaja Lexusa povećala se za 2% na godišnjoj razini i ostvaren je tržišni udio u sektoru premium vozila od 2,3%. Na najprodavanije modele marke, Lexus UX, Lexus NX i Lexus RX, otpada 81% te vrijednosti. Sveukupno gledano, hibridna električna vozila predstavljaju 61% sveukupne prodaje u Europi, sa zabilježenim povećanjem na 96% u Zapadnoj i Srednjoj Europi.

U 4. kvartalu 2021. godine Lexus je na tržište plasirao novu generaciju modela NX i tako tržištu predstavio prvo plug-in hibridno električno vozilo marke, uz već značajno poboljšan hibridni električni model. Lexus je nedavno najavio svoje prvo potpuno električno vozilo na posebnoj platformi, RZ 450e, koje će javnosti predstaviti u prvoj polovini 2022. Lexus ima ambiciozan plan porasta i širenja s planiranim plasiranjem 20 novih modela vozila na tržište do 2025. godine, što predstavlja gotovo udvostručenje broja vozila na 130.000 u Europi za to razdoblje.

Istaknuti podaci za tvrtku TME u razdoblju od siječnja do prosinca 2021.:
Ukupna prodaja: 1.076.300 (+ 8,4% na godišnjoj razini)
Tržišni udio: 6,4% (+ 0,4% na godišnjoj razini)
Ukupna prodaja hibridnih vozila: 623.777 (+ 19% na godišnjoj razini)
Hibridna vozila u ukupnoj prodaji: Zapadna Europa: 70%; Istočna Europa*: 24%; ukupno: 58%

Istaknuti podaci za marku Toyota u razdoblju od siječnja do prosinca 2021.:
• Prodaja Toyota vozila: 1.003.859 (+ 9% na godišnjoj razini)
• Najprodavaniji modeli: Corolla (208.028); Yaris (179.383); RAV4 (161.266)
• Najprodavaniji hibridni modeli: Yaris Hybrid (143.595); Corolla Hybrid (166.811); C-HR Hybrid (112.757)
• Ukupna prodaja hibridnih vozila: 579.698 (+ 19% na godišnjoj razini)
• Hibridna vozila u ukupnoj prodaji: Zapadna Europa: 69%; Istočna Europa*: 26 %; ukupno: 58 %
*Istočna Europa uključuje Rusiju, Kazahstan, Kavkaz, Ukrajinu, Tursku i Izrael.

Istaknuti podaci za marku Lexus u razdoblju od siječnja do prosinca 2021.:
• Ukupna prodaja Lexus vozila: 72.441 (+ 2% na godišnjoj razini)
• Najprodavaniji modeli: UX (21.144); NX (19.493); RX (18.346)
• Najprodavaniji hibridni modeli: UX Hybrid (17.261); NX Hybrid (14.255); RX Hybrid (5.718)
• Ukupna prodaja hibridnih vozila: 44.079 (-1% na godišnjoj razini)
• Hibridni proizvodi: Zapadna Europa: 91 %; Istočna Europa: 8 %; ukupno: 61 %

Foto: Toyota

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin