Toyota Yaris: 4. generacija, kraća, prostranija I spretnija s hibridnim adutima…

Toyota Yaris, japanski adut niže klase, uskoro stiže na naše tržište u četvrtom izdanju….

Odlikaš B-segmenta opravdano očekuje dobre tržišne rezultate, jer je od kraja 1998., kad je u Japanu uveden model prve generacije, prodan u četiri milijuna primjeraka. Toyota ima imidž najveće kvalitete i pouzdanosti, dosadašnje su generacije pokazale veliku funkcionalnost i spretnost, dovoljnu i za obiteljske potrebe.

A posljednje dvije generacije osvojile su maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP standardu. Sve su to dobre preporuke za uspjeh novog modela, koji je predstavljen u studenom 2019. na salonu u Tokiju, a u našim se prodajnim salonima očekuje na proljeće.

Yaris prve generacije na europsko je tržište stigao 1999. te je krajem te godine osvojio titulu ‘Europskog automobila 2000. godine’. Dugačak 3615, širok 1660 i visok 1500 mm pokretao se 4-cilindarskim benzincima 1.0 VVT-i sa 68 KS i 1.3 VVT-i s 86 KS, a sportski TS sa 1.5 VVT-i snage 108 KS. Trendovski je dobio turbodizelaša 1.4 D-4D sa 75 KS, koji je pokretao i prvi Mini One D.

Model druge generacije 2005. je došao u sličnom stilu, ali s većim gabaritima i solidnijom izvedbom. Dužina je povećana na 3785, širina na 1685 mm i visinu na 1530 mm. Novost je 3-cilindarski benzinac 1.0 VVT-i sa 68 KS, koji je postao glavni adut ne samo za Yaris, i u sljedećim serijama, nego i Toyota Aygo te Citroën C1 i Peugeot 107.

Snažnije verzije opremljene se 4-cilindrašem 1.3 VVT-i s 87 KS, 1.33 Dual VVT-i sa 101 KS i sportski TS – 1.8 VVT-i sa 133 KS. Dizelaš 1.4 D-4D pojačan je na 90 KS. Taj je model postao lider klase po sigurnosti, osvojivši pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP standardu.

Još uvijek aktualni model treće generacije dobio je uglastije linije u prepoznatljivoj formi, dužine 3845, širine 1695 i visine 1510 mm. Taj je model također osvojio pet zvjezdica za sigurnost, a uz benzince 1.0 VVTi sa 69 KS, poznati 1.33 Dual-VT-i s 95 KS i provjerenog dizelaša 1.4 D-4D s 90 KS oplemenjen je novim meko-hibridnim benzincem 1.5 Dual-VVT-iE sa 111 KS te unaprijeđenim hibridnim pogonom prvog Priusa, s benzincem 1.5 VVT-i elektromotorom od 45 kW.

Sada je stigao model četvrte generacije, koji je dužinu smanjio za pet milimetara, na 3940, uz zadržanu širinu od 1695 i visina smanjena na 1470 mm. Uz međuosni razmak rastegnut na 2560 mm povećat će komfor, gotovo na razinu kompakata od prije nekoliko godina.

Novi Yaris dobiva napredan infotainment, za nižu klasu bogatu osnovnu opremu i atraktivniju izvedbu, s LED svjetlima. Dizelaš je već lani ispao iz programa te će se sve temeljiti na unaprijeđenom 3-cilindrašu 1.0 VVT-i sa 72 KS, već dokazanom izvrsnom 4-cilindarskim 1.5 Dual-VVT-iE sa 111 KS.

Poseban adut je hibrid, sa sinergijskih 116 KS, na temelju 3-cilindarskog benzinca 1.5 sa 73 KS. Bit će 20 posto učinkovitiji i štedljiviji od dosadašnjeg. Emisijom CO2 manjom od 85 g/km bit će, zbog povoljnih davanja, funkcionalnosti i štedljivosti, zanimljiv igrač’ B-segmenta na našem tržištu.

Neće biti jeftin, startat će od oko 92.000 kn, ali će nuditi povoljan omjer plaćenog i dobivenog


Komentari

loading...