PROMETNA PATROLA

Tragičnu nesreću kod Vrbovca skrivio je automobilist, temeljem zakona kojeg treba mijenjati

Dinamika motocikla tijekom nesreće i posljedice ukazuju da je motociklist bio u teškom brzinskom prekoračenju, a od automobilista se ne može očekivati da pri uključivanju na glavnu prometnicu predvidi, dakle i propusti, motocikl kojeg praktički nije mogao ni vidjeti, jer je golemom brzinom doletio iz nevidljivog područja…

Nesreću u Zvekovcu kod Vrbovca, u kojoj je poginuo 25-godišnji vozač motocikla Yamaha, pri pokušaju izbjegavanja Volkswagena, koji je izlazio iz dvorišta, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama te uobičajenoj praksi, od policijskih očevida do pravosudnih postupaka, skrivio je 30-godišnji automobilist koji je oduzeo prednost motociklistu..

No, ova je nesreća pokazala dvije bitne značajke našeg cestovnog prometa, koje su odgovorne za ‘crni niz’ na našim prometnicama.

  1. Prekoračenje brzine u pravilu je jedan od uzroka tragičnih nesreća, često glavni. To, uz pogibiju motociklista kod Vrbovca, potvrđuje i sinoćnje smrtno stradavanje suvozačice u Audiju, pri slijetanju u provaliju na Velebitu.
  2. Motociklisti, praktički, u svakoj vožnji prekoračuju dopuštenu (čl. 53. u naselju i čl. 54. izvan naselja) i prilagođenu brzinu (čl. 51. st. 1).

Odredba o prvenstvu prolaza vozače automobila iz sporedne prometnice stavlja pred veliko iskušenje, kad im pri uključivanju na glavnu prometnicu, brzinom koja može biti i više nego dvostruko veća od ograničene, bočno dojuri motocikl.

Riječ je o vozilu višestruko manje siluete od automobila te ako očekujete da, temeljem propisa, cestom s prvenstvom prolaza vozi brzinom od najviše 15 metara u sekundi, a doleti s 30 metara u sekundi, i brže, objektivno ga je teško, često nemoguće, uočiti, dakle i propustiti.

Iz posljednje dvije tragične nesreće na našim cestama proizlaze sljedeće pouke:

  1. Povećanje izvjesnosti kažnjavanja, prvenstveno za brzinske prekršaje, najvažnija je mjera za smanjenje smrtnosti na našim cestama. Najvažnija je mjera premrežavanje svih opasnih prometnica radarskim kamerama.
  2.  Zakonom o sigurnosti prometa na cestama treba propisati da vozač na glavnoj prometnici drastičnim prekoračenjem brzine, kojim vozača iz sporedne prometnice stavlja u neravnopravan položaj, sebi poništava prvenstvo prolaza.

Autor: Željko Marušić
Slika: ilustracija, Screenshot YouTube

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin