U svibnju registrirano 2173 novih automobila, 76 posto manje nego u lanjskom, Volkswagen najuspješnija marka, Octavia bestseller

U svibnju 2020., prema podacima agencije Promocija Plus, na hrvatskom je tržištu registrirano 2173 novih automobila, 76,2 posto manje nego u istom razdoblju 2019.

Posljedica je to velike krize izazvane pandemijom Covid-19. Pad je ipak nešto blaži nego u travnju, kad je bio čak 87 posto. Na prva dva mjesta tradicionalno su brendovi zastupnika Porsche Croatia: Volkswagen s 326 registriranih novih vozila i 15 posto tržišnog udjela i Škoda (285 – 13,12 posto).

Slijede Renault (173 – 7,96 posto), Kia (148 – 6,81 posto), Dacia (140 – 6,44 posto), Suzuki (127 – 5,84 posto), Toyota (122 – 5,61 posto), Hyundai (109 – 5,71 posto), Peugeot (96 – 4,42 posto), Opel (93 – 4,28 posto)…

Među premium brendovima prvi je Audi (77 – 3,54 posto), ispred BMW-a (66 – 3,04 posto) i Mercedes-Benza (57 – 2,62 posto)…

Nekad slavni Opel, koji je 1960-ih i 1970-ih, modelima Kadett i Opel bio ‘zakon’ na tržištu, kao danas Volkswagen Golf i Passat, na ukupnom tržištu u 2019. drži 11. mjesto sa samo 3,73 posto.

Veliko je razočarenje Fiat, nekad tržišni lider, sa samo 34 registriranih novih automobila u svibnju, nakon 4 u travnju. To je ogolilo istinu dosad velikog broja ‘prodanih’ talijanskih automobila u Hrvatskoj, koji se nisu viđali po cestama. Riječ je bila o reeksportu i prodaji za rent-a-car firme.

Još su gore prošle nekad popularne marke – Honda, koja je uknjižila samo 11 primjeraka, Mini 7, Alfa Romeo 4 i Jeep 2.

Bestseller među modelima, već tradicionalno je Škoda Octavia (121), na drugo se mjesto probila Kia Stonic (97), treći je Volkswagen Touran (74), četvrti Renault Clio (73), peti Dacia Sandero (70), šesti Dacia Duster (64), sedmi Toyota Yaris (51), osmi Volkswagen T-Roc (50), deveti Volkswagen Tiguan (48), deseti Hyundai i20 (45)…

Automobila s benzinskim motorom bilo je 58,5 posto, dizelaša 34,2 posto, hibrida 6 posto, benzinaca na plin (LPG) 0,7 posto i električnih 0,6 posto

U prvih pet mjeseci, zahvaljujući dobrim rezultatima iz prva tri mjeseca (prije korona-krize), prema istom razdoblju iz 2019. tržište je palo ‘samo’ 55,6 posto, sa 29.921 na 13.286, a ukupni pad do kraja godine bit će oko 70 posto.


Komentari

loading...