U travnju na našem tržištu registriran 8633 novi auto, 22,5 posto više nego u lanjskom

Renault i Opel izbili u prvi plan, Clio uvjerljivi bestseller, preokrenuti trend bookinga i izvrsni prvi turistički rezultati udvostručili su narudžbe vozila za rent-a-car što je preokrenulo negativne prodajne trendove iz prva tri mjeseca…
Kako malo treba za bitne promjene turističkih trendova, kad su interesi ‘krupnih igrača’ na mediteranskom turističkom tržištu i sreća što se naši interesi poklapaju s njihovima. Nakon zabrinjavajućeg pada turističkih rezervacija na španjolskom, francuskom, talijanskom, hrvatskom… tržištu bilo je dovoljno da samoproglašeni ‘feldmaršal’ Kalif Haftar kolonom doniranih pickupova Toyota Hilux, s montiranim teškim strojnicama u sanduku, krene u ‘fake’ napad, odnosno marš na Tripoli, kao u hollywoodskom filmu. Eksplozija turističkih rezervacija u Tunisu, Egiptu… počela je kopnjeti, usporilo se u Turskoj, a na tradicionalnim turističkim destinacijama na Mediteranu trendovi su se drastično okrenuli. Umjesto očekivanog (ozbiljnog) pada,  izvrstan rezultat za Uskršnje praznike i najava rekordne turističke sezone. Kakve to ima reperkusije na domaće tržište automobila? Velike! Narudžbe za flote rent-a-cara, koje čine trećinu ukupne prodaje na našem tržištu (potom se kroz buy-back na jesen vraćaju kao novi-rabljeni na tržište, a dio ide u reeksport) su se bile prepolovile, ne samo da su se vratile na predviđenu razinu, nego su se povećale. Prema statistikama Promocije Plus u travnju na našem tržištu registriran 8633 novi auto, 22,5 posto više nego u lanjskom. Najviše je profitirao Renault. koji je s 1161 registriranim novim autom došao na prvo mjesto, s povijesnim tržišnim udjelom od 13,55 posto. To može prvenstveno zahvaliti uspjehu Clija, koji je u travnju imao 746 registracija.Oduševio je i Opel, drugim mjestom, s 1149 i dobrim plasmanom za Astru (treća među modelima, 439) i Corsu (sedma, s 276). Volkswagen je pao na, još uvijek dobro treće mjesto , s 804 novoregistriranih i tržišnim udjelom od 9,31 posto). Četvrta je Škoda (782, 9,06 posto), prvenstveno zahvaljujući Octaviji, vice-bestselleru, s 454 novoregistriranih, koja na godišnjoj razini još uvijek drži prvo mjesto (1180), premda mu za vratom puše Clio (1129). Na peto je mjesto poskočila sve cjenjenija Dacia (617 (7,15 posto), podjednako dobrom prodajom Sandera, 4-plasiranog među modelima (291) i 8-plasiranog Dustera (248). Probudila se Toyota, koja je s 578 registracija  (6,70 posto) travanj završila na šestom mjestu, a glavni adut im je Yaris (9. među modelima, 244). Sedmi je Peugeot s 524 (6,07 posto). Osmi, tradicionalno uspješan među privatnim kupcima je Suzuki (471, 5,46 posto), a aduti su Vitara (10. mjesto, 208) i SX4 S-Cross (155). Deveti među markala je Citroën (398, 4,61 posto), a deseti Hyundai (296, 3,43 posto).Među premium modelima Audi se, uvjerljivo, vratio na prvo mjesto (204) ispred Mercedes-Benza (114) i BMW-a (114). Među pogonskim sustavima raste udio benzinaca (58,7 posto), udio dizelaša je pao na 37,3 posto), hibrida je 2,7 posto, benzinaca na plin 0,6 posto i električnih 0,2 posto.U prva četiri mjeseca 2019. registrirana su 20.772 nova automobila, 0,5 posto manje nego u istom lanjskom periodu (20.885). Preokret u travnju pokazuje da će svibanj već donijeti godišnji plus te se može procijeniti da ćemo godinu završiti s oko 65.000 novih automobila na našem tržištu. Na godišnjoj razini poredak među markama je Volkswagen (2829), Renault (2232), Škoda (2095), Opel (1720), Suzuki (1397), Dacia (1378), Toyota (1063), Peugeot (1046), Hyundai (867), Citroën (785)…Izvor: Promocija Plus


Komentari

loading...