Umor je najveći neprijatelj sigurnosti vožnje, pogotovo na autocesti, ako ste umorni, stanite, odmorite se…

Foto: Pixabay

Umor je jedan od najvećih generatora teških nesreća na autocesti, čak opasniji od alkohola i mobitela. Naime, kad vozač zaspi za volanom, automobil nastavlja kretnju bez ikakve kontrole, može izazvati nalet na vozilo ispred, udariti u zaštitnu ogradu, sletjeti s autoceste…

Umor i pospanost u vožnji iznimno su opasni, pogotovo na autocesti gdje se razvijaju velike brzine i zato se tijekom vožnje ne smijete “hrvati’ sa snom”. Najgore je razmišljati “još malo pa ću stići”, jer se najteže nesreće događaju i u posljednjim kilometrima vožnje.

San tijekom upravljanja automobila dolazi iznenada i dostatno je nekoliko sekunda sklopiti oči da izazovete nesreću. Najvažniji je na put krenuti odmoran, a ako ste umorni, najdjelotvornije sredstvo je san. Razgibavanje, kratka šetnja, kava, energetski napici pomažu kratkotrajno i potom nastupa još veći umor i rizik sna.

Najučinkovitije pomaže da stanete na ugibalištu, zamolite putnike da napuste vozilo i odspavate pola sata. Potom vozite dok ponovno ne osjetite umor. Za umor, jedini pravi i učinkoviti recept je – odmor, a najvažnije je na put krenuti odmoran.

Ako ste umorni, odgodite put, ništa nije važno kao sigurnost vas i ostalih sudionika u prometu, koje gubitkom kontrole uslijed umor možete ugroziti. Brojni su “recepti” za svladavanje umora, ali je većina od njih nedjelotvorna. Poneki su čak i opasni! Što je korisno, što nekorisno, a što štetno? Jedini pravi i dokazano učinkoviti recept je – odmor.

VAŽNI SAVJETI

• najvažnije je na put krenuti potpuno odmoran, ako ste umorni, otkažite put. Ništa nije važno ka sigurnost.
• krećete li rano ujutro večerajte lagano, ne zamarajte se televizijom, a prije spavanja dobro se istuširajte.
• ako krećete u jutro pojedite kvalitetan, ali ne obilan doručak. Tijekom puta izbjegavajte tešku hranu, a pijte negazirana pića.
• izbjegavajte lijekove prije polaska, posebice protiv tjeskobe, alergija, visokog tlaka, dijabetesa, jer mogu djelovati uspavljujuće.
• ako vas je umor potpuno svladao, zaustavite se i malo odspavajte. Dovoljno je nekoliko minuta sna da vam se povrati svježina za iduću etapu.
• svakih stotinjak kilometara vožnje dobro je napraviti pauzu, malo se prošetati i razgibati.
• cigareta vas neće razbuditi, a u zadimljenoj ćete se kabini još više umarati.
• govorni program može vas održavati budnim, ali tiha i lagana glazba može vas uspavati.
• otvorite malo prozor, jer hladan zrak osvježava. Povremeno se osvježite papirnatim maramicama.
• ni u kom slučaju nemojte brzo vozili kako biste što prije došli do kreveta. Umoran i pospan vozač ima usporene reakcije.
• kava i čaj imaju kratkotrajan učinak. Pomoći će vam da prebrodite krizu ali nemojte pretjerivati.
• potpuno izbjegavajte alkohol, jer pojačano djeluje na umorni organizam.
• izbjegavajte stimulativna sredstva i energetske napitke, jer imaju nepredvidiv utjecaj, a ponekad izazivaju i razdražljivost, što može biti štetno u vožnji.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin