Senzacionalno: Mercedes-Benz EQC, prvi potpuno električni model iz Stuttgarta najavljuje novu eru ‘Trokrake zvijezde’

Dugo najavljivani EQ program konačno je dobio predstavnika i to u izvedbi atraktivnog i funkcionalnog hi-tech SUV-a srednje klase s pogonom 4×4 (2×150 kW). Obećava izvrsne performanse i doseg od 450 km
Iza nova dva slova u Mercedes-Benz domeni – EQ, zapravo se skriva ‘električna inteligencija’, a o novom adutu iz Stutgarta, hi-tech Trokrakoj zvijezdi smo već pisali.- Večeras je otkriven prvi potpuno električni SUV iz Mercedes-Benz programa. Električni pogon glavna je misao i temelje mobilnosti kroz budućnost. Stoga ne čudi ulaganje više od deset milijardi eura u širenje našeg portfelja, preciznije na modele EQ i više od milijardu eura u globalnoj proizvodnji baterija,  tako je predstavio još dotaa neotkriven EQC, pred masom novinara, Dieter Zetsche, predsjednik kompanije Daimler AG i direktor tvrtke Mercedes-Benz Cars.- Novi EQC pravi je Mercedes-Benz! To se osobito odnosi na klasične atribute kao što su kvaliteta, sigurnost i udobnost. Oni prate dinamične performanse, zahvaljujući dva električna motora, po jedan na prednjim i stražnjim kotačima, kombiniranom izlazom snagom od 300 kW. EQC je prvi u nizu obitelji potpuno električnih vozila Mercedes-Benza, naglasio je Ola Källenius, član Upravnog odbora Daimler AG-a, odgovoran za istraživanje grupe i razvoj Mercedes-Benza.Najzanimljiviji tehnički podaci Mercedes-Benz EQC:Najveća brzina: 180 km/h (ograničeno)Ubrzanje 0 – 100 km/h: 5,1 sBaterija: Litij-ionska, kapacitet 70/110 kW, masa 650 kgEnergetski kapacitet baterije (NEDC) 80 kWhDuljina/širina/visina: 4.761/1.884/1.624 mmTrag kotača (sprijeda/straga): 1625/1615 mmMeđuosovinski razmak: 2873 mmObujam prtljažnika: 500 lMasa praznog vozila/nosivost: 2425/505 kgNovi EQC ima će tako zavidnu razinu snage na svakoj osovini, dajući vozilu karakteristike pogona na sve kotače. Preko širokog radnog područja, inteligentna kontrola omogućuje dinamičnu raspodjelu okretnog momenta između dvije pogonske osovine, stvarajući uvjete za visoku dinamiku vozila. Središnji dio Mercedes-Benz EQC je litij-ionska baterija (80 kWh dolazi iz „domaće“ proizvodnje, tvrtke Daimlera i ima specifični ukupni kapacitet veći od 70 kWh do maksimalno 110 kWh), proizvodnje koja se nalazi ispod sjedala.Budući da ne skriva svoj ozbiljni SUV stav, EQC će svojim vlasnicima ponuditi i mogućnost priključka za prikolice do mase od 1.800 kilograma.No, vratimo se na pogonski dio još malo. Predstavljeni model pojavio se pod oznakama EQC 400 4Matic, čime je vidljivo kako Nijemci žele zadržati tradicionalne nazive. Uz spomenutu snago od 300 kW, donosi i 765 Nm dok bi doseg prema NEDC ciklusu trebao iznositi 450 kilometara s jednim punjenjem.Zanimljivo, pogonski sklopovi su različito posloženi, a sve kako bi se smanjila potrošnja električne energije i povećala dinamika vožnje. Što to znači? Ovako, prednji je elektromotor podešen za maksimalnu ekonomičnost uz mala do srednja opterećenja, dok je stražnji predodređen za dinamičnost.EQC raspolaže s pet programa vožnje koji određuju karakter “električne zvijezde“ – COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT i INDIVIDUAL.Baterija se brzo puni. Ovisno o statusu napunjenosti (SoC), na odgovarajućoj postaji za punjenje može se puniti maksimalnom snagom do 110 kW. Baterija se za oko 40 minuta može napuniti od 10 do 80 posto statusa napunjenosti (neslužbeni podatak).Novi EQC možemo očekivati kroz 2019. na domaćim prometnicama…

Autor