NAJATRAKTIVNIJI R

Volkswagen Arteon R i Arteon R Shooting Brake stigli u Hrvatsku, cijena preko 500.000 kuna

Dinamika vožnje na najvišoj razini: Arteon R i Arteon R Shooting. Tehnološki napredni TSI: motor s turbopunjačem snage 235 kW ubrzava vrhunske modele Arteon za 4,9 sekundi do 100 km/h i troši svega 7,7 l/100 km…

Novi pogon na sve kotače 4MOTION: kontinuirana raspodjela snage na stražnjoj osovini (Torque Vectoring) osigurava znatno poboljšanje dinamike vožnje Arteon i Arteon Shooting Brake sportski su avangardni modeli među poslovnim vozilima i vozilima za putovanja. A od sada su na hrvatskom tržištu na raspolaganju i vrhunske sportske verzije: Arteon R i Arteon R Shooting Brake s 4-cilindričnim motorom s turbopunjačem (TSI) snage 235 kW (320 KS). Novi pogon na sve kotače prenosi iznimnu snagu na sva četiri kotača vozila: 4MOTION sa sustavom R-Performance Torque Vectoring.

Verzija Fastback sa stražnjim dijelom vozila u stilu coupéa u Hrvatskoj 512.481 kunu dok je Shooting Brake kao dinamična nova interpretacija modela Variant dostupan po cijeni 520.192 kune.

Pogonsko središte vrhunskih modela Arteon koje je koncipirao Volkswagen R predstavlja EA888 evo4 – najnoviji stupanj evolucije tehnološki naprednog motora opremljenog turbopunjačem. Četvrta generacija ovoga agilnog TSI motora objedinjuje razvoj snage pogona za sportska vozila i učinkovitost najsuvremenijeg sklopa s downsizing tehnologijom. Ovaj 2,0-litreni TSI motor već pri 2100 o/min razvija najveći okretni moment od 420 Nm. Motor konstantno održava tu vrijednost na visokoj razini do 5350 o/min te time nudi vrlo širok raspon brojeva okretaja. Najveća snaga TSI motora bit će na raspolaganju u rasponu između 5350 i 6500 o/min. Prijenos snage na pogon na sve kotače preuzima 7-stupanjski automatizirani mjenjač s dvije spojke (DSG). Dokaz učinkovitosti kojom pogonski sustav radi za oba su modela „R” jednake vrijednosti potrošnje kojima se odlikuju: 7,9 do 7,7 l/100 km.

Motor TSI snage 320 KS osigurava suverena vozna svojstva. Oba modela Arteon R ubrzavaju za svega 4,9 sekundi do 100 km/h dok je maksimalna brzina elektronički ograničena na 250 km/h. Putem opcijskog paketa „RPerformance” oba se modela marke Volkswagen mogu naručiti s elektronički ograničenom brzinom od 270 km/h. Međutim, ove kataloške vrijednosti nisu toliko važne za modele Arteon R i Arteon R Shooting Brake. Odlučujući je čimbenik iznimna razina okretnih momenata koja utječe na karakter ovih dvaju Gran Turismo modela: stalno dostupna pogonska sila pri tome se idealno usklađuje s izraženim karakteristikama za vožnju na dugačke staze.

Oba Volkswagenova modela pri tome nude vrhunsku mjeru čiste dinamike vožnje zahvaljujući novom pogonu na sve kotače te novousklađenom i serijski
elektronički reguliranom voznom postroju (DCC).

Pogon na sve kotače – 4MOTION sa sustavom R-Performance Torque Vectoring – opremljen je selektivnom regulacijom pogonskog momenta po kotačima. Pri tome se snaga TSI motora pomoću novog pogona na stražnjoj osovini raspodjeljuje ne samo između prednje i stražnje osovine, već i između dvaju stražnjih kotača (Torque Vectoring). Time se osjetno poboljšava agilnost, pogotovo tijekom vožnje zavojima. Gume su također posebno prilagođene za modele Arteon R. Kombinacija parametara pogona i voznog postroja s najizraženijim sportskim karakteristikama može se pozvati izravnim pristupom putem plave tipke „R” na sportskom višenamjenskom kolu upravljača: motor, mjenjač, vozni postroj DCC s upravljačem i sustavi regulacije pri tome se premještaju u modus „Race” putem odabira profila vožnje, a vozilo za putovanja time će se spontano pretvoriti u sportski automobil.

Arteon R i Arteon R Shooting Brake svojim su uvelike individualiziranim dizajnom i ekskluzivnom opremom tipični modeli linije „R”. Dio vanjske opreme su novodizajnirani branici „R” (sprijeda s markantnim otvorima za zrak, straga s difuzorom), pokrovi vanjskih zrcala u boji matiranog kroma, projekcija logotipa „R” u području prednjih vrata kao sastavni dio osvjetljenja okoline, R-Performance kočioni sustav s plavim kočionim čeljustima (sprijeda s logotipom „R”) te 19“ kotači od lakog metala tipa „Adelaide”. Opcijski su
dostupni i 20″ naplatci „Estoril”. Vizualno i zvučno prisutan: novi, serijski sportski ispušni sustav koji je koncipirao Volkswagen R s po dvije metalne ispušne cijevi u obliku trapeza u vanjskom području difuzora.

Unutrašnjost između ostalog oplemenjuju sjedala izvedena od crnog materijala ArtVelours s logotipom „R” na naslonima prednjih sjedala te sportsko višenamjensko kolo upravljača „R” s velikim ručicama za promjenu stupnjeva DSG mjenjača. Također dio serijske opreme: aluminijski ukrasni elementi u stilu „Carbon” te dodatni izgled „R” za digitalne instrumente („Digital Cockpit”). Ukrasni šavovi sjedala izvedeni su kontrastno u plavoj boji, tipičnoj za Volkswagen R, baš kao i na prednjem naslonu za ruke te na oblozi
ručice automatskog mjenjača i kožnom sportskom kolu upravljača. U plavoj je boji izvedeno i unutrašnje područje srednje kopče kola upravljača. Serijsko ambijentalno osvjetljenje također se može namjestiti u odgovarajućoj plavoj boji (kao jednoj od 30 nijansi boja). Usto su opcijski dostupna sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu (sprijeda). Kožni materijal tih sjedala „Nappa-Carbon” u području bočnih dijelova površine za sjedenje izveden je u „Carbon” izgledu.

Foto: VW

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin