POSLJEDNJI MOHIKANAC IZ WOLFSBURGA

Volkswagen Golf 9 (2026.): nova maska i hibridizacija, s TSI i TDI motorima

Volkswagen Golf devete generacije bit će posljednji po unaprijeđenoj tehnologiji dosadašnjih modela, do dolaska potpuno električnih. Pokretat će se hibridnim pogonima na bazi motora TSI i TDI, kojima će vijek produljiti do 2035.

Slika: Avarvarii, Autozeitung.de

Nakon dolaska aktualnog modela Volkswagen Golf 8, koji je na proljeće 2020. startao lošije od očekivanja (ponajviše krivnjom kontroverzne prednje maske ‘s obrvama’), počelo se šuškati da je to i posljednji Volkswagen Golf. No, nakon euforije s električnim autima i najave da bi benzince i dizelaše počeli gasiti već od 2025. te da bi osmi Golf mogao biti i posljednji, u Wolfsburgu su ‘povukli ručnu’.

Kao što je već najavljeno da će 2023. stići Volkswagen Passat 9, posljednji Passat u seriji (nastavak će biti električni, u ‘režiji’ modela Volkswagen ID.4), iz Wolfsburga stižu najave modela, Volkswagen Golf 9, predviđenog za 2026. Novi će Volkswagen Golf biti napravljen na modularnoj. Dužina će s 428 porasti na 436, širina sa 179 na 183 cm, a visina će biti smanjena sa 146 na 144 cm. Pritom će međuosni razmak porasti s 264 na 269 cm.

To će doprinijeti povećanju komfora, posebice straga. Razvija se na unaprijeđenoj MQB platformi s udjelom visokočvrstog čelika povećanog na 55 posto, s haubama i krovom od aluminija, što će, usprkos povećanju gabarita i viših sigurnosnih standarda, smanjiti masu za 35 kilograma. U Wolfsburgu su se opekli s dizajnom prednjeg dijela Osmice, pa su za Volkswagen Golf 9 predvidjeli elegantniju i atraktivniju formu, Pritom će koeficijent otpora zraka smanjiti na 0,25.

Sve će to biti melem za poboljšanje performansi i smanjenje potrošnje goriva, a svi će motori biti hibridni (blagi ili plug-in). Baza će biti turbobenzinci 1.0 TSI i 1.5 e-TSI te turbodizelaš 2.0 TDI (da i on!), s 48-voltnom blagohibridnom potporom, s remenskim starter-generatorom. Važan će biti plug-in hibrid, na bazi turbobenzinca 1. e-TSI, a svi će motori ispunjavati ekološke norme Euro 7. U Wolfsburgu kalkuliraju s ulaganjima od 2000 do 3000 eura po vozilu, za ispunjavanje novih ekoloških normi.

Električnog modela e-Golf neće biti jer će njegovu ulogu preuzeti (kao i kod Osmice) Volkswagen ID.3. Dakle, Volkswagen Golf 9, koji se očekuj 2026. bit će i posljednji (uvjetno rečeno) klasičan Golf. Nakon njega, u ponudi će biti samo modeli na struju.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin