POSLJEDNJI MOHIKANAC IZ WOLFSBURGA

Volkswagen Golf 9 (2026.): nova maska i hibridizacija, s TSI i TDI motorima

Foto: Avarvarii, Autozeitung.de

Volkswagen Golf 9 bit će posljednji po unaprijeđenoj tehnologiji dosadašnjih, do dolaska potpuno električnih. Pokretat će se hibridnim pogonima na bazi motora TSI i TDI, kojima će vijek produljiti do 2035., donosi Autozeitung.de

Nakon dolaska aktualnog modela Volkswagen Golf 8, koji je na proljeće 2020. startao lošije od očekivanja (ponajviše krivnjom kontroverzne prednje maske ‘s obrvama’), počelo se šuškati da je to i posljednji Volkswagen Golf. No, nakon euforije s električnim autima i najave da bi benzince i dizelaše počeli gasiti već od 2025. te da bi osmi Golf mogao biti i posljednji, u Wolfsburgu su ‘povukli ručnu’.

Kao što je već najavljeno da će 2023. stići Volkswagen Passat 9, posljednji Passat u seriji (nastavak će biti električni, u ‘režiji’ modela Volkswagen ID.4), iz Wolfsburga stižu najave modela, Volkswagen Golf 9, predviđenog za 2026. Novi će Volkswagen Golf biti napravljen na modularnoj. Dužina će s 428 porasti na 436, širina sa 179 na 183 cm, a visina će biti smanjena sa 146 na 144 cm. Pritom će međuosni razmak porasti s 264 na 269 cm.

To će doprinijeti povećanju komfora, posebice straga. Razvija se na unaprijeđenoj MQB platformi s udjelom visokočvrstog čelika povećanog na 55 posto, s haubama i krovom od aluminija, što će, usprkos povećanju gabarita i viših sigurnosnih standarda, smanjiti masu za 35 kilograma. U Wolfsburgu su se opekli s dizajnom prednjeg dijela Osmice, pa su za Volkswagen Golf 9 predvidjeli elegantniju i atraktivniju formu, Pritom će koeficijent otpora zraka smanjiti na 0,25.

Sve će to biti melem za poboljšanje performansi i smanjenje potrošnje goriva, a svi će motori biti hibridni (blagi ili plug-in). Baza će biti turbobenzinci 1.0 TSI i 1.5 e-TSI te turbodizelaš 2.0 TDI (da i on!), s 48V blagohibridnom potporom, s remenskim starter-generatorom. Važan će biti plug-in hibrid, na bazi turbobenzinca 1. e-TSI, a svi će motori ispunjavati ekološke norme Euro 7. U Wolfsburgu kalkuliraju s ulaganjima od 2000 do 3000 eura po vozilu, za ispunjavanje novih ekoloških normi.

Električnog modela e-Golf neće biti, jer će njegovu ulogu preuzeti Volkswagen ID.3. Dakle, Volkswagen Golf 9, koji se očekuje 2026. bit će i posljednji (uvjetno rečeno) klasičan Golf. Nakon njega, u ponudi će biti samo modeli na struju.