TESTIRALI SMO

Volkswagen Passat 2.0 TDI BMT DSG 4Motion Highline, poslastica za poslovnjake

Dvolitrenim Top Gun dizelašem sa 240 KS i čak 500 Nm iskoračio u premium klasu…

Velike ambicije imaju u Wolfsburgu od Passata osme generacije (B8), koji je hrvatsko ‘vatreno krštenje’ imao nedavno na ruti Krk-Cres-Mali Lošinj, a u izboru za ‘Hrvatski automobil 2015. godine’ osvojio Zlatnu plaketu za najbolji model D-segmenta.

Konačno, došao je na naše ceste i kao što su mnogi predviđali, oduševio. Gospodski izgled i prvoklasna izvedba najavljuju iskorak prema premiumu, a kako je poskupio minimalno u usporedbi s B7 (najvažniji 1.6 TDI Trendline sa 120 KS, 15 više od istoimenog prethodnika, stoji 186.943 kn), nitko ne sumnja da će i dalje biti ‘zakon’ srednje klase. Najsnažniju i najskuplju dizelsku limuzinu 2.0 TDI BMT DSG 4M Highline …

… s bi-turbom nabijenim na čak 240 KS i 500 Nm, automatskim mjenjačem DSG7, pogonom 4×4 i najbogatijim paketom opreme, vozili smo krajem listopada prošle godine na svjetskoj premijeri u Costa Smeraldi, a sada nam je došao u redakciju. I svi se članovi redakcije slažu da je to najuvjerljiviji ovogodišnji novitet. Ali, u krizi takav bi auto bila hipokrizija proglasiti ‘Hrvatskim automobilom godine’.

Najbolji paket opreme Highline obogaćen je kožnim sjedalima ‘na struju’ i svim elektroničkim ‘gadgetima’ za bildanje luksuza i sigurnosti. LED svjetla i bi-xenon standardni su od srednjeg paketa Comfortline. Izvrsna aerodinamika (0,25 do 0,26) zaslužna je za lakoću postizanja brzine od 240 km/h, uz povoljnu potrošnju. Međuosni razmak povećan na 279 cm (+8) osjetno je povećao komfor.

Dizajn je izmijenjen više od očekivanja, a već s pola kilometra jasno je da se radi o novom Passatu. I dobro je da je tako. Na više lokacija gdje smo se zaustavljali radi fotografiranja, uz znatiželju i povoljne komentare nije bilo mjesta dvojbi o kojem se autu radi. Više od evolucije izvana, a iznutra, kad se pogleda ploča s instrumentima – revolucija!

Prije će se Papa oženiti nego VW izmijeniti klasične analogne ‘ure’, školski primjer hladne njemačke preglednosti, tvrdili smo donedavno. A sada, uz doplatu 1100 eura nude se potpuno digitalizirani instrumenti (osnovni će i dalje imati klasiku), s ‘analognim’, dakle uobičajenim prikazom brzine i okretaja na središnjem ekranu. Zanimljivo: može se povećavati i smanjiti promjer brzinomjera i okretomjera, te osloboditi potreban prostor u sredini za navigaciju i ostalo.

Glavni 12,3-inčni ekran na središnjem grebenu  omogućava uvećani 2D i 3D prikaz. Povećanje dužine i međuosnog razmaha (vidi na kraju teksta) osiguralo je osjetno veći komfor, koji ni prije nije bio loš, a sada je kao u luksuznoj poslovnoj limuzini.  Prtljažnik mjeri 586 litara, a preklapanjem naslona povećava se na 1552. Digitalni kokpit s analognom slikom brzinomjera i okretomjera te ekranom među njima zanimljiva je novost, uz doplatu. Najskuplja oprema uključuje automatski mjenjač DSG sa 7 stupnjeva.

Sve je izrađeno prvoklasno i dorađeno, a ipak ‘na mjeru’. Velika je novost pod ‘haubom’ – 2.0 TDI, najvažniji Volkswagenov turbodizelaš, proizvodi se u verzijama sa 150, 190 i 240 KS, a već prva je stepenica moćna i uvjerljiva. Najsnažnija,  ‘top-gun’ verzija, koju smo testirali, specifičnu je snagu podigla na čak 122 KS/l.

Zasluga je to dvostrukog prednabijanja i piezo-brizgaljki, koje su vršni tlak ubrizgavanja povisile na 2500 bara. Uz to, računajući automatski mjenjač i pogon 4×4, normirana potrošnja od 5,3 litre više je nego povoljna, premda realno treba računati na šest do sedam. Uz dinamitski potencijal to je, razmjerno, izvrsno.

Pritiskom na gumb dvolitreni se hi-tech dizelaš ne budi drukčije od običnoga, čak djeluje pitomije, ali čim se doda gas, osjeća se da pod haubom ima više ‘baruta’. Na izbor su tri dinamike vožnje, plus dvije mogućnosti šaltanja – automatska i ručna. Novi direktnouključivi mjenjač sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom, prilagođen momentu od 500 Nm, najbolje je pustiti da sam šalta, u sportskom modu. Tada, kad se nagazi na gas, bi-turbo odmah ‘pokazuje zube. Šalta se rafalno, uz osjećaj snažnog potiska na leđima, preko anatomskog profila sjedala.

Nova verzija turbodizelaša obujma 1968 ccm u nižem režimu radi pitomo poput osnovne, a iznad 2500/min aktivira se ‘vulkan’, premda se najvećih 500 Nm oslobađa već pri 1750/min
Kazaljka okretomjera (virtualna) brzo se ‘zakuca’ na 4700/min, vraća na 3200, ponovno ‘zakuca’ na 4700…

Trzaji se gotovo ne osjećaju, a nakon malo više od šest sekundi brzina prelazi stotku.  Imponira lakoća povećanja snage i brzine te je užitak voziti oštro, a sigurno kroz zavoje, bez potrebe korekcije putanje. Kontrola proklizavanja, zahvaljujući pogonu 4×4, uključuje se rijetko i diskretno, a i kod visokih brzina odziv na gas je spontan. Jasno se osjeća da samo s prednjim pogonom ne bi bilo moguće prenijeti na cestu cijeli potencijal.  Šteta što nismo imali priliku isprobati ga na njemačkom Autobahnu…

… pa nismo mogli provjeriti ‘špicu’ od 240 km/h, ali moć koju demonstrira pri nižim i srednjim brzinama ne ostavlja nikakve sumnje. Progresivan volan sa samo 2,1 okretom među krajnjim točkama i sustav DCC za podešavanje dinamičkih karakteristika podvozja i pogona povećavaju užitak i sigurnost vožnje. Prigušena buka čini vožnju ugodnijom, no ljubiteljima jurnjave to će možda smetati.

Sve je pet, ali ipak, ova verzija u svemu pruža objektivno više od potrebnog. Imponira lakoća kojom se postižu brutalne performanse i sigurnost potpune kontrole i u vožnji ‘na nož’. Luksuzna limuzina, istodobno naglašeno sportska i štedljiva… Eh, da ovaj ‘paket’ ne stoji 362.186 kn, odnosno 440.996 kn s doplatama.

Integralni pogon 4Motion automatski usmjerava snagu na kotače koji najbolje prianjaju, a ležanje poboljšavaju dorađeni Multilink i 18-colni naplaci s gumama 235/40 R 18

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor:  bi-turbodizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, DOHC, 16V, zupčasti remen, common rail, 2 turbopunjača

Obujam: 1968 ccm

Provrt x hod: 81,4 x 95,5 mm

Snaga: 176 kW (240 KS) pri 4000/min

Moment: 500 Nm pri 1750/min

Kompresija: 16:1

Pogon: 4×4 kotače

Mjenjač: automatski, 7 st.

Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga Multilink sa stabilizatorom

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 320 mm, straga puni diskovi 300 mm, ABS/EBD/BAS/ESP

Gume: 235/40 R 18Karoserija: limuzina D segmenta, 4 vrata, 5 sjedala Dimenzije: 4767 x 1832 x 1456 mm

Osovinski razmak: 2791 mm

Prtljažnik: 586-1552 l

Masa/nosivost: 1715/590 kg

Spremnik goriva: 66 l

Krug okretanja: 11,4 m

Najveća brzina: 240 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 6,1 s

Potrošnja: grad 6,5 / otvoreno 4,7 / kombinirano 5,3 l/100 km

Potrošnja na testu: 6,3 l/100 kmCO2: 140 g/km

Cijena: 362.186 kn (47.037 eura)

Cijena s doplatama: 440.996 kn (57.272 eura)

Osnovni benzinac: 186.971 kn (24.282 eura) – 1.4 TSI Trendline (125 KS)

Osnovni dizelaš: 186.943 kn (24.278 eura) – 1.6 TDI Trendline (120 KS)

VRLINE I MANE
+ prvoklasna izvedba
+ performanse
+ komfor
+ sigurnost
– cijena

Bitne promjene:
Dužinom od 4767 limuzina je 2 mm kraća od prethodne, a karavan gotovo centimetar. Međuosni je razmak povećan na 2791 mm (+79), što je velik dobitak za komfor i prtljažnik. Kotači su više pomaknuti prema krajevima auta, pa je prednji prevjes smanjen za 67, a stražnji za 13 mm. Karoserija je proširena na 1832 (+12) i snižena na 1456 (-14) mm. Korištenjem čelika visoke čvrstoće masa je smanjena za 57 kg, a noseća je struktura očvrsnuta za trećinu. Sve su to preduvjeti za bolje performanse, veću dinamičnost i sigurnost te nižu potrošnju.

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo