Vozili smo: Porsche Macan II, nova razina posebnosti i vozačkog gušta

Do sad ih je prodano više od 350.000 primjeraka. Najbolje od svega, Macan više nije nedostižan trofej, u dvolitrenoj izvedbi od 245 KS predstavlja se kao još uvijek skup, ali dohvatljiv eksponat…
Nekad smo sami sebi najbolji psiholozi. Priznajemo, u ovom slučaju na pozitivnu vibru nešto je drugo utjecalo. Ni gužve, ni loše posložena sinkronizacija semafora, ni ljudi oko nas koji nam stalno troše energiju, ništa nas nije moglo izbaciti iz takta. Razlog je i više nego očit i pogled na volan već sve otkriva. Ugledate zlatni logotip marke iz Zuffenhausena i odmah shvatite da mjesta nervozi u ovom automobilu nema.Da, pričamo o novom, temeljito osvježenom Macanu. Kompaktnom SUV modelu koji prati smjernice najnovijih modela proizvođača iz okolice Stuttgarta.Ipak, u jednom djelu se malo razlikuje. Već u najavama se pričalo kako će Porsche pripremiti i jednu izvedbu koja bi snove mogla pretvoriti u stvarnost. Razloga je više, a prvi je 2-litreni četverocilindrični turbo benzinac s novom geometrijom komora izgaranja i benzinskim filtrom čestica. Već na prvu ćete pomisliti, zašto sad to? Macan je baš poput ostatka obitelji iz Zuffenhausena dobio novi svjetlosni potpis, koji je posebno očaravajuć u večernjim satima  (foto: Domagoj Kovačić)Porsche mora pucati od snage. Vjerujte ovaj, najslabiji Macan sa svojih 245 KS je vatrena naprava. Istina, mi bismo poželjeli ipak nešto snažnije u njemu, kao i bolju zvučnu kulisu iz četiri ispušna nastavka, ali svako zašto ima i svoje zato. Iznimka nije ni Porsche, a očito je da su kupcima htjeli ponuditi izvedbu koja će u svakodnevnom korištenju biti maksimalno ugodna, a istovremeno s potencijalom marke.Savršenom osjećaju u vožnji doprinosi i toliko opjevani, automatski PDK mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa. Promjene brzina su toliko brze da se nekada bojimo za analognu kazaljku na brzinomjeru, koliko će dugo moći pratiti taj tempo. Potrošnja na testu ipak je nešto veća bila od deklariranih 8,1 l/100 km, u našem slučaju ona se kretala na 12 litara. Ipak, oduševljava s racionalnošću na otvorenim cestama.Sve je podređeno vozaču, filozofija marke koja desetljećima dobro zna ugoditi našim osjetilima… Sjedanjem u Macana ulazite u taj retro-futuristički nastup marke, koja sada donosi novi, potpuno umreženi Porsche Communication Management s 10,9 inča velikim zaslonom na dodir u interijeru. Donosi navigaciju kakva se rijetko viđa, kao i hvatanje svake radio postaje na planeti koju zamislite. Prošivi, kvaliteta izrade i detalji jednostavno oduševljavaju u ovom modelu. Sve je na najvišoj razini, a najbolje od svega sve djeluje tako zategnuto i kao da će cijelu vječnost tako i ostati.No, sve to vas manje zanima nakon što stavite ruke na GT volan. Na njemu je integrirano dugme za način rada uključujući Sport Response Button, što je opcionalni dodatak Sport Chrono paketa.Upravljivost jednog ovako povišenog modela je za udžbenike, iako ovdje pričamo o temeljito dorađenom ovjesu kakvog možete vidjeti kod Audija Q5. U priču su se dobro uklopili i 19-colni naplatci, svojom formom idealni za gradske avanture. Osim toga, pogona na sva četiri kotača Porsche Traction Managementa (PTM) stavlja točku na i.Nova Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) doslovno pretvaraju noć u dan… (foto: Domagoj Kovačić)Kao što smo već rekli, Macan prati svoje obiteljske postulate. Tako je u stilu Porsche Design DNK-a novi Macan nastupa s trodimenzionalno izrađenom LED svjetlosnom trakom na stražnjem dijelu. Opcionalno zatim Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) adaptivno upravlja raspodjelom svjetala.Doista je impresivno vidjeti kako je Porsche uspio novo doba tehnologija upakirati u njihov retro štih koji njeguju. Pri tome nije zaboravio na svoje kupce, koji će morati i dalje poprilično dosta platiti, ali opet relativno povoljno za ekskluzivnost koju nosi ova marka. Tako domaći zastupnik novi Macan nudi za 3.562 kuna mjesečno. Informativna ponuda za financiranje putem Porsche leasinga putem operativnog leasinga, s cijenom vozila 567.164 kn; rok financiranja: 60 mj.; predujam naknade iznosi 30%, s ograničenjem godišnje kilometraže: 10.000 km. Dovoljno zanimljiva akcija za ulazak u svijet marke čija se povijest piše zlatnim slovima I za nestanak nervoze s početka priče. Ovo je bila definitivno najbolja terapija!foto: Domagoj KovačićPOGONMotor: turbobenzinski, četiri cilindraObujam: 1984 ccmProvrt x hod: 82,5 x 92,8 mmSnaga: 245 KS (120 kW) pri 5.000 – 6.750 o/minMoment: 370 Nm pri pri 5.000 – 6.750 o/minMjenjač: PDK automatski, 7-brzinaPogon: na sve kotačeStart/stop: daKAROSERIJAIzvedba: kompaktni SUV, 5VGabariti: 4.696 x 1.923 x 1.624 mmMeđuosni razmak: 2807 mmCd: 0,35Krug okretanja: 11,5 mMasa/nosivost: 1795/585 kgPrtljažnik: 378/1159 lSpremnik: 70 lEuroNCAP: 5 zvjezdicaPODVOZJEOvjes: MacPherson/MultikinkKočnice: samov. diskovi 322 mm / 292 mmRučna: električnaNaplaci: aluminijskiGume: 255/50 R19PERFORMANSEBrzina: 225 km/h0-100 km/h: 6,7 sPotrošnja (EU): 9,5/ 7,3 / 8,1 l /100 kmNa testu: 11,8 l/100 kmCO2: 185 g/kmCIJENATestni model: 787.208 knOsnovni benzinski model: 567.164 kunaVRLINE I MANE+ kvaliteta izrade+ vozne osobine+ tehnologije+ PDK mjenjač- skupe doplate

Autor

Preporučeni sadržaj