Renault Clio TCe 130 EDC Edition One, peto izdanje ikone niže klase spremno čeka digitalno doba

Prezentacija potpuno novog modela francuske marke, aduta B-segmenta, odvela nas je u njegovo ‘rodilište’, u tvornicu Revoz u Novom Mestu. Dojmovi nakon prve vožnje su odlični…
Bogat dan je iza nas. Prezentacija modela koji će drmati domaćim tržištem idućih godina nije se mogla uzeti zdravo za gotovo.  Clio smo već imali prilike vidjeti uživo, ali sada je pokazao ono pravo, najbolje od sebe. Nakon zanimljivog druženja s progresivnom domaćom tvrtkom Nanobit, koja je usko specijalizirana za razvoj aplikacija i igrica za mobilne uređaje, put nas je odveo do Novog Mesta.Vožnja u novom Cliju od 75 kilometara, koliko smo imali do tvornice Revoz, pružila nam je mogućnost da već na prvu donesemo zaključke. Renault opet ima hit, a to nije mala stvar ako znamo da se ovaj model prodao u 15 milijuna primjeraka. Podatak kako se samo u Hrvatskoj do sada vozilo više od 68.000 Clija, dovoljno govori kako je prihvaćen.Prvi Clio predstavljen je 1990. i postao je jedan od najprodavanijih modela Grupe Renault diljem svijeta. Clio je najpopularniji automobil u Francuskoj, a na vrhu B segmenta u Europi nalazi se od 2013. Clio ostvaruje nevjerojatne uspjehe u prodaji, koja bilježi snažan rast između 2012. i 2018.Ocjena od pet zvjezdica na Euro NCAP testu potvrda je statusa savršeno sigurnog vozila prilagođenog novom dobu. Dinamičnost, upravljivost i vrhunska kvaliteta dizajna i proizvodnih procesa priskrbili su mu status najboljeg Renaulta Clio dosad.Novi Clio profinjeniji je i dinamičniji iz svakog kuta, a od prethodne
je generacije naslijedio senzualne linije. Novi je model izražajniji,
ali istovremeno je zadržao elegantni profil. Poklopac motora naglašen je
linijama koje pridonose dojmu snage. Prednja je maska veća, a prednji
odbojnik naglašen vrlo izražajnim središnjim usisnikom zraka koji
poboljšava hlađenje motora. Kad je riječ o dimenzijama, novi Clio kraći
je 12 mm (duljina 4050 mm, širina 1798 mm), ali je unutrašnjost
prostranija. Karoserija (1440 mm) je spuštena s 8 na 48 mm na rubu
spojlera kako bi se postigla bolja aerodinamika i naglasio sportski duh. Dinamičan izgled novog modela naglašavaju i 17-inčni naplatci (ovisno o
inačici). Detalji kao što je krovna antena u obliku peraje morskog psa,
100 % LED svjetla, poklopac prtljažnika u ravnini s karoserijom te
kromirani okviri bočnih prozora čine karoseriju modernijom i povećavaju
dojam kvalitete.Novi Renault  Clio dizajniran je po načelu ‘evolucije i revolucije’ te svojim zrelijim dizajnom karoserije i posve preuređenom unutrašnjošću postavlja nova pravila. Isklesane linije i odvažniji prednji kraj daju novom Cliju nov život i suvremen izgled, dok istodobno zadržava prepoznatljivost, iako je sastavljen od posve novih elemenata. U unutrašnjosti je revolucija odmah vidljiva. Posve redizajnirana unutrašnjost nadahnuta je višom klasom, kako u smislu dojma kvalitete, tako i u smislu dostupne tehnologije. Te prednosti koriste svim vozačima jer im donose veći stupanj praktičnosti i jednostavnosti upotrebe.- Clio pete generacije za nas je iznimno važan jer je riječ o najprodavanijem automobilu tog segmenta i drugom najprodavanijem automobilu uopće u Europi. Clio je ikona, a u najnovijem modelu preuzete su sve najbolje značajke prethodnih generacija. Vanjski dizajn Clija IV odmah je oduševio kupce, a oduševljava ih i danas, pa smo odlučili zadržati taj DNK, ali novom modelu dodati još malo suvremenosti i elegancije. U unutrašnjosti se odvila prava revolucija te su znatno povećani dojam kvalitete, profinjenost i tehnologija. Ovo je najbolji Clio dosad, izjavio je Laurens van den Acker, viši potpredsjednik, odjel za dizajnNovi Clio srce je strategije usmjerene na jačanje sinergije u Alijansi. Ta strategija temelji se na razvoju zajedničkih tehnologija i upotrebi novih platformi, poput CMF-B platforme na kojoj je novi Clio prvi izrađeni model, te nove arhitekture električne i elektroničke opreme. Tako se platformi mogu dodati najnovije tehnologije da bi se odgovorilo na nove zahtjeve tržišta.Kao predvodnik nove generacije modela Renault, novi Clio dostupan je i u novoj R.S. Line inačici, nadahnutoj linijom Renault Sport.  Novi Renault CLIO započinje revoluciju u unutrašnjostiLako je to primijetiti. Dojam kvalitete i ergonomske značajke vozačeva položaja bili su prioriteti za timove dizajnera unutrašnjosti novog Clija. Materijali vrhunske kvalitete, meke obloge armaturne ploče, obloge u vratima, obrub središnje konzole te pomno dizajnirani svi elementi unutrašnjosti podižu dojam kvalitete na posve novu razinu. Dizajn je kompaktniji kako bi se osiguralo više prostora i uključilo više tehnologija, što znači da je novi ‘Smart Cockpiit’ novog Clija potpuno posvećen vozaču, dok njegov oblik vala pridonosi dojmu širine. Opremljen je najširim zaslonima u segmentu te pruža iznimno suvremena ergonomska rješenja za još bolje iskustvo u vožnji. U novom Cliju uvelike su dostupne i inovacije jedinstvene za segment poput elektroničke parkirne kočnica koja je posebno korisna u gradskoj vožnji.Multimedijski zaslonKljučni dio pametne kabine je 9,3-inčni zaslon multimedijskog sustava (dvaput veći od 7-inčne inačice), najveći u nekom Renaultovu modelu dosad. Vertikalni i blago zakrivljeni tablet nadahnut je onime iz modela Espace te vizualno povećava armaturnu ploču, daje kabini suvremeniji izgled i poboljšava preglednost ekrana. Zaslon je okrenut prema vozaču i uključuje novi povezani sustav Renault EASY LINK te su putem njega dostupne sve multimedijske značajke i navigacija, kao i MULTI-SENSE postavke, a sve je nevjerojatno jednostavno za upotrebu.Digitalna instrumentna pločaPo prvi je puta novi Clio opremljen digitalnim brojačem umjesto tradicionalnog analognog što je tehnologija preuzeta iz luksuznijih segmenata. Veličine od 7 do 10 inča, taj se TFT zaslon može upotrijebiti za iznimno intuitivnu prilagodbu iskustva vožnje. Inačica od 10 inča uključivat će i GPS navigaciju na zaslonu. Dva zaslona dijagonale 9,3 odnosno 10 inča, najveći su zasloni u segmentu novog Renaulta Clio.Armaturna pločaPosebna je pozornost posvećena kvaliteti posve redizajnirane armaturne ploče novog Clija. Podijeljena je u tri dijela: gornji dio obložen pjenastim materijalom, obložen i prilagodljiv središnji dio te donji dio koji sadržava funkcionalne komponente poput pretinca za rukavice. Oblik armaturne ploče nalikuje valu i vizualno proširuje kabinu. Tom dojmu dodatno pridonosi vodoravni oblik središnjih i bočnih ventilacijskih otvora. Ispod središnjeg zaslona posebna je pozornost posvećena ergonomskim značajkama pa „klavirske“ tipke i komande za izravan pristup klima-uređaju olakšavaju upotrebu.UpravljačNovi, profinjeniji upravljač kompaktnijeg je dizajna zahvaljujući kompaktnijem zračnom jastuku nego u prethodnom modelu, što vozaču poboljšava preglednost. Opremljen je i naslonom za palac i širim obručem pa ga je ugodno i držati. Nove osvijetljene komande i detalji od mat kroma dodatno povećavaju dojam kvalitete.Središnja konzolaSredišnja konzola još je jedan ključan element pametne kabine novog Renaulta Clio. Postavljena je više ne bi li se poboljšala ergonomija, a ručica mjenjača je kraća pa je prirodnije i udobnije upravljati njome. Obložena središnja konzola može se prilagođavati ovisno o dizajnu u unutrašnjosti, a vanjski rub ima posebno osvjetljenje. Iznimno praktična rješenja za odlaganje ugrađena u donji dio konzole olakšavaju život putnicima, a među njima je i prostor za bežično punjenje pametnog telefona.SjedalaSjedala u novom Cliju obično se mogu vidjeti u luksuznijim modelima. Pružaju bolju potporu zahvaljujući duljem sjedištu i obujmljujućem obliku. Njihova polutvrda školjka znatno poboljšava prostor za koljena za putnike u stražnjem dijelu vozila, dok novi, tanji nasloni za glavu u obliku zareza poboljšavaju vidljivost u stražnjem dijelu i putnicima na stražnjoj klupi daju dojam veće prostranosti. Kao i za armaturnu ploču, i na sjedalima je posebna pozornost posvećena odabiru materijala što također pridonosi cjelokupnom boljem dojmu kvalitete u unutrašnjosti. Poboljšane su i ergonomske značajke sjedala te ih je lakše upotrebljavati zahvaljujući jednostavnijim komandama.Obloge vrataObloge vrata novog Renaulta Clio isto su tako dostupne u mekanoj izvedbi jedinstvenoj za segment. Elementi na oblogama vrata mogu, baš kao i naslon za ruku, postati upečatljiviji odabirom nekog od dostupnih dizajna unutrašnjosti. Na tim se elementima nalazi neizravna i blaga ambijentalna rasvjeta.PersonalizacijaVlasnici novog Renaulta Clio mogu automobil u potpunosti prilagoditi sebi zahvaljujući brojnim paketima za personalizaciju u kojima mogu odlučiti o izgledu središnje konzole, armaturne ploče, obloga vrata, upravljača i naslona za ruku. Kupci mogu birati među čak osam različitih dizajna unutrašnjosti te iskoristiti inovativnu ponudu za personalizaciju koja se sastoji od obojanih ventilacijskih otvora koji se protežu duž cijele armaturne ploče. Novi Clio dostupan je i s ambijentalnim osvjetljenjem u osam različitih boja.Boja karoserijeNovi Clio dostupan je u nekoliko novih boja karoserije, uključujući narančastu Valencia, smeđu Vison i plavu Celadon. Nova narančasta boja Valencia savršeno utjelovljuje duh novog Clija, a prodornija je i blještavija nego ikada prije zahvaljujući specijalnom postupku tretiranja lakom narančaste boje, po prvi puta upotrijebljenom u automobilskoj industriji. Novi Clio dostupan je u ukupno 11 boja karoserije te s tri paketa za vanjsku personalizaciju (crveni, narančasti i crni).Deflektori zrakaNovi Clio po prvi puta ima na prednjim blatobranima deflektore zraka koji ograničavaju trenje i poboljšavaju aerodinamična svojstva te smanjuju potrošnju goriva, a povrh toga mu daju dinamičan i sportski izgled.Prednja svjetlaPrednja svjetla novog Renaulta Clio sada su već od osnovne razine opreme 100 % LED, a krasi ih svjetlosni potpis u obliku slova C karakterističan za Renaultove modele. Novom Renaultu Clio daju izražajniji izgled, dodatno naglašen motivom dijamanta na svjetlu za još veću profinjenost.PrtljažnikStruktura prtljažnika poboljšana je kako bi se postigao što kockastiji oblik. Premium audiosustav BOSE posve je integriran pa ne smanjuje obujam prtljažnika, koji je sad povećan na 391 litru (uz dodatnih 26 litara raznih pretinaca za odlaganje), što ga čini najvećim u klasi. Dvostruka podnica olakšava svakodnevni utovar, a stražnja sjedala mogu se preklopiti u ravni pod.Stražnja svjetlaBaš kao i prednja svjetla, nova izražajnija stražnja svjetla isto tako imaju svjetlosni potpis u obliku slova C i posebno snažan efekt dubine. Treće, dulje i tanje kočiono svjetlo smješteno je pri vrhu stražnjeg prozora.Bočni profilElegantan profil prethodne generacije koji karakteriziraju ručice stražnjih vrata ugrađene u prozore unaprijeđen je s pomoću nekoliko estetskih intervencija. To su, među ostalim, kromirani okviri bočnih prozora, sjajni crni stupovi i ručice stražnjih vrata, udubljene donje bočne stranice te kromirani CLIO potpis.Stražnji krajStražnji kraj donosi vidljive kromirane linije kakve se nalaze i na boku. Dizajn prtljažnika obnovljen je da bi se povećao dojam kvalitete, što je posebno vidljivo iz činjenice da su prtljažnik i odbojnik u istoj ravnini. Svjetla koja se protežu preko poklopca prtljažnika ostavljaju dojam veće širine vozila.Novi Renault CLIO R.S. LineRenault Sport predstavlja R.S. Line inačicu novog Renaulta Clio, koja će postupno zamijeniti prethodnu liniju GT-Line. GT-Line bio je predvodnik kad je riječ o paketima sportske opreme i simbol strategije odjela Renault Sport na svim tržištima od 2010. R.S. Line ne znači samo promjenu naziva, već i novi, bogatiji sadržaj. R.S. Line donosi sportskiji dizajn u skladu s očekivanjima kupaca, koji sve više traže prepoznatljiviji dinamični dizajn.R.S. Line snažnije je povezan s oznakom R.S. koja podrazumijeva iznimne performanse i čini ta dva slova sinonimom za jedinstvenu sportsku vožnju. Dizajn vanjskog dijela i unutrašnjosti nove linije nadahnut je Renault Sportom.Izvana je novi Clio R.S. Line opremljen spojlerom po uzoru na Formulu 1, što je prepoznatljiv element dizajna u modelima s oznakom R.S. Ističe se i prednjom maskom s uzorkom u obliku pčelinjeg saća, posebnim 17-inčnim naplatcima i sportskijim stražnjim krajem.Unutrašnjost krase i drugi elementi ekskluzivni za liniju R.S. Line. Oni uključuju sportska sjedala s izraženijim bočnim osloncima, umetke od ugljikovih vlakana, upravljač presvučen perforiranom kožom s ukrasom u obliku dvostrukog R.S. dijamanta, aluminijske papučice i crne presvlake istaknute crvenim šavovima i rubovima.Novi Clio dostupan je s bogatom ponudom potpuno novih benzinskih i dizelskih motora snage od 75 do 130 KS. U njih je ugrađena najsuvremenija tehnologija koja im pomaže ispuniti najnovije norme i ostvariti neke od najnižih vrijednosti potrošnje goriva i emisija u segmentu.Uz njih će novi Clio od 2020. biti dostupan s prvim hibridnim motorom grupe Renault, naziva E-TECH. Kupcima će na raspolaganju biti devet različitih kombinacija motora i mjenjača.Motorima 1.0 TCe i 1.3 TCe, razvijenima u suradnji Renaulta, Nissana i Mitsubishija, te motorom E-TECH koji je konstruirao Renault, novi Clio savršeno utjelovljuje sinergiju koja je temelj grupe Renault i njezinih partnera u Alijansi.TCe 100: nenadmašno svestranPremijeru u Renaultovoj ponudi ima trocilindarski motor 1.0 TCe s turbopunjačem, najnoviji motor razvijen u suradnji članova Alijanse. Opremljen je svim najnovijim tehnologijama, uključujući turbopunjač s elektronički nadziranim recirkulacijskim ventilom, ispušnom granom djelomično integriranom u glavu cilindra, dvostrukom bregastom osovinom s varijabilnom fazom otvaranja ventila i zaštitnim premazom nanesenim prskanjem. Sa 100 KS i 160 Nm okretnog momenta ima 10 KS i 20 Nm više od motora TCe 90 kojeg mijenja, a istovremeno ostvaruje manju potrošnju goriva i emisije CO2. Potonje iznose samo 100 g/km* i smještaju novi Clio TCe 100 na vrh kategorije benzinskih automobila u segmentu. Većim okretnim momentom dostupnim od niskih okretaja ovaj motor donosi vrhunski užitak u vožnji. Novi Clio TCe 100 dostupan je s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem.*korelirane vrijednosti prema ispitnom postupku NEDC, iz novog ispitnog postupka WLTP. Vrijednosti utvrđene u novom ispitnom postupku WLTP u nekim su slučajevima veće od vrijednosti utvrđenih u ispitnom postupku NEDC za isto vozilo.Isprobani TCe 130 FAP: živahan i potentan motorMotor 1.3 TCe FAP prvi se puta ugrađuje u novi Clio, nakon što se već dokazao u modelima Captur, Mégane, Scénic i Kadjar. Razvija 130 KS i 240 Nm, sparen je sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem EDC i nasljednik je motora TCe 120 kao najsnažniji motor u ponudi novog Clija. Ovaj motor nove generacije ističe sve kvalitete novoga Clija i osigurava uzbudljiviju vožnju u svim situacijama. Mjenjač EDC s dvostrukom spojkom vožnju čini uglađenijom i ugodnijom te pritom smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2. A za još više užitka, novi Clio TCe 130 FAP EDC bit će opremljen i polugicama za mijenjanje brzina na upravljaču. Kod nas je zabilježio 6,5 litara potrošnje kroz vožnju do Novog Mesta i nazad.DIZELSKI MOTORIBlue dCi 85 i 115: dizel najnovije generacije za još veću uštedu gorivaDizelsku ponudu novog Renaulta Clio čini 1,5-litreni motor Blue dCi prilagođen intenzivnoj vožnji i uporabi u flotama. Taj je motor opremljen sustavima koji mu omogućuju ispunjenje novih ekoloških normi, kao što je selektivna katalitička redukcija (SCR), koja se smatra najučinkovitijim rješenjem za obradu dušikovih oksida (NOx). Dostupan je u dvije inačice: 85 KS / 220 Nm za veću uštedu te 115 KS / 260 Nm za dinamičnije performanse. U kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji smanjuje broj okretaja motora pri brzinama višim od 110 km/h i zahvaljujući najboljim aerodinamičnim osobinama u klasi, novi Clio Blue dCi iznimno je učinkovit na otvorenoj cesti i autocesti.O cijeni smo se već danas izjasnili, a vrijedi je ponovno istaknuti. Na prvu djeluje prilično visoko, za model iz B-segmenta. No, s obzirom na količinu opreme, ovaj automobil bi mogao biti najčešći izbor među domaćom publikom.


Komentari

loading...