VOZILI SMO U MÜNCHENU: FORD B-MAX 1.6 TDCI I 1.0 ECOBOOST

Umanjeni C-Max, prvi bez središnjeg nosača krova i sa šiber vratima

Na prvi pogled, iz daljine, učinilo mi se da se radi o C-Maxu, a iz blizine bilo je jasno da je to ipak manji auto. Naravno, znao sam da je to Ford B-Max, novi jaki igrač među monovolumenima niže klase, jer je to bilo u pozivnici z prezentaciju u Münchenu. Koliko je dobro klonirati stil drugog modela iz game, toliko i nije. Jer C-Max je u svim bitnm značajkama uvjerljiv kompaktni monovolumen, ali da je ljepotan – nije. Srećom, bolje je iz većeg auta raditi manji, nego obratno. Ali sličnosti su samo vizualne, jer je B-Max bitno drukčiji. Trebalo je zbilja imati muda za napraviti automobil kakav je B-Max. Dimenzijama 408 x 175 x 160 cm čitavih je 30 centimetara kraći, osam uži i dva niži od C-Maxa.

Izgleda kao da je C-Max nakon pranja ušao u sebe za jedan broj, ali bitne se razlike uočavaju kad se otvore vrata, pogotovo stražnja. Prednja su klasična, a stražnja potezna (klizna, odnosno šiber). Kad se otvore ukazuje se otvor širok metar i pol. Tada se zapitate – gdje li je središnji nosač krova? Nema ga! U tome je ‘kvaka 22’ ovog auta – nema središnjeg nosača krova! Zbog toga, kad sam sjeo za volan i potražio sigurnosni pojas, učinilo mi se da sam u kabrioletu. Naime, zbog nedostatka B-nosača, pojas ima hvatište u ojačanom rubu naslona. Neobična koncepcija vrata znatno olakšava ulazak. Osobama veće mase i slabije pokretnosti, ili ako treba umetnuti dječje sjedalo, to je od velike koristi. Po tome je ovaj model jedinstven, a komfor vrlo dobar.

Međuosovinski razmak od 249 cm otkriva da je B-Max izvedenica modela niže klase, odnosno Fieste. Zbog toga se ne mogu očekivati čuda, ali komfor je, za mjerila niže klase, gotovo čudesan

Sprijeda ima mjesta i za osobe krupnijeg stasa, jer se prednja sjedala mogu gurnuti dosta unatrag. Prostranost na stražnjim sjedalima tada se može zahvaliti uspravnom položaju sjedenja te velikoj unutrašnjoj visini. A i širina od 175 cm po mjeri je pravog auta. Nižu klasu najviše otkriva prtljažnik, koji u osnovnoj postavci mjeri samo 304 litre. Srećom, funkcionalnost je izvrsna. Stražnja se sjedala mogu segmentno preklapati, a suvozačevo također može uroniti u podnicu te ukupni prtljažni prostor može narasti na 1372 litre. Sve to B-Maxu osigurava mogućnosti velikog auta, koji ozbiljnom masom i solidnom konstrukcijom čvrsto stoji na cesti.

U programu su bile dvije testne rute, sjeverno od Münchena. U prvoj sam vozio model s turbodizelašem 1.6 TDCi snage 95 KS i brzo zaključio: to je prava mjera za ovaj auto, koji nije lagan, a zbog monovolumenske forme, i uz povoljan koeficijent otpora zraka (0,31), ni posebno aerodinamičan. Naime, svaki kilogram uklonjenog B-nosača mora se nadoknaditi trostruko – u ojačanim pragovima i krovu, kako bi se nadoknadila strukturalna čvrstoća. A potom se ojačanjem stražnjeg bočnog ruba prednjih vrata i prednjeg ruba stražnjih vrata trebala nadoknaditi funkcija bočne zaštite B-nosača (po 50 posto na svakom rubu). U Kölnu su sigurni da će u listopadu, na službenim Euro-NCAP testiranjima, osvojiti pet zvjezdica. Izvedba to potvrđuje.

Zbog razmjerno velike mase, performanse nisu vrlina B-Maxa, odnosno 1.6 TDCi ne vuče nimalo bolje nego u C-Maxu. No to je više nego dovoljno za većinu kupaca kojima je B-Max namijenjen

Solidan dizelaš ima dovoljno špirita te mu dobro pomaže precizan i kompaktan 5-stupanjski mjenjač. U vožnji se ne osjeća nedostatak šestog stupnja, premda su neki novinari to zamjerili. Ubrzanju do stotke u 13,9 sekundi i najvećoj brzini od 173 km/h teško je išta zamjeriti. Za to je zaslužan i izvrstan ovjes, koji ponovno potvrđuje da su stručnjaci iz Kölna majstori za podvozje. B-Max je upravljiv i stabilan poput kompakta, precizno slijedi zavoj i minimalno se naginje. Lijepo ga je voziti, poput većine Fordova, a i kočnice su snažne. Zbog toga je dizelska kombinacija pogodna i za dugoprugaše. Nije bilo prilike provjeriti prosječnu potrošnju od četiri litre, ali u 130 km vožnje, u oštrom ritmu prosjek je bio svega 5,9 litara.

S velikim sam zanimanjem, u drugoj etapi, sjeo za volan turbobenzinske verzije 1.0 EcoBoost, i to snažnije, sa 120 KS (osnovna ima 100 KS). Motor radi frktavo, tipično za trocilindraša, ali je dobro prigušen i uravnotežen. Nikakve se vibracije ne osjećaju na upravljaču i mjenjaču, a na većim je okretajima uglađen poput 4-cilindraša. Usprkos malim gabaritima, zube pokazuje već od početnih okretaja te se iznenađujuće dobro nosi s ukupnom masom auta, od 1,3 tone. Stotku hvata u malo više od 11 sekundi, a moć pokazuje u svakom stupnju. Više od snage, za uvjerljive je performanse zaslužan najveći okretni moment od 170 Nm, pri 1400 do 4500 okretaja (u overboostu, kratkotrajno 200 Nm).

To su dizelske vrijednosti, a motor se rado zavrti do 6500/min i zvuk tada postaje uzbudljiv. Najveća je brzina 189 km/h, a na Autobahnu se kazaljka okretala do 200 km/h. Zbog toga ova turbobenzinska opcija osigurava užitak vožnje, uz potrošnju neznatno veću nego kod dizelaša. Ford B-Max dobro i sigurno podnosi visoke brzine te sam cijelo vrijeme osjećao visoku sigurnost. Zbog toga je šteta što cijena, izvjesno je, neće biti povoljna. Bit će to danak naprednoj i skupoj koncepciji karoserije.

dr. Željko Marušić

Osnovni se model oprema benzincem 1.4 Duratec sa 90 KS, a uz 1.6 Duratec Ti-VTC sa 105 KS dostupan je automatizirani mjenjač sa šest stupnjeva i dvostrukom spojkom. Novost je i dizelaš 1.5 TDCi sa 75 KS

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE 1.6 TDCi
Motor: dizelski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (zupčasti remen, lanac), dva ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje common-rail, turbopunjač, intercooler
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 75,0 x 88,3 mm
Snaga: 70 kW/95 KS pri 3800/min
Moment: 215 Nm pri 1750/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni, pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 279 mm, straga puni diskovi 260 mm, ABS+EBV
Gume: 205/55 R16 (alu naplaci)
Karoserija: monovolumen, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 408 x 175 x 160 cm
Osovinski razmak: 249 cm
Prtljažnik: 304-1372 l
Masa/nosivost: 1279/520 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,9 m
Najveća brzina: 173 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,9 s
Potrošnja: 4,0 l/100 km (prosjek)
Očekivana cijena: 19.900 EUR

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE 1.0 EcoBoost
Motor: benzinski, redni, 3-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (zupčasti remen, VVT), četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje, turbopunjač, intercooler
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 71,9 x 82,0 mm
Snaga: 88 kW/120 KS pri 6000/min
Moment: 200 Nm pri 1400 – 4500/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni, pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 279 mm, straga puni diskovi 260 mm, ABS+EBV
Gume: 205/55 R16 (alu naplaci)
Karoserija: monovolumen, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 408 x 175 x 160 cm
Osovinski razmak: 249 cm
Prtljažnik: 304-1372 l
Masa/nosivost: 1230/520 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,9 m
Najveća brzina: 189 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,2 s
Potrošnja: 4,9 l/100 km (prosjek)
Očekivana cijena: 20.300 EUR

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo