Vozili smo: Volvo V60 D4 A Business, švedsko-kineski penicilin za Audi A4 Avant

Gospodski karavan srednje klase, u bogato opremljenoj dizelskoj verziji sa 190 KS i 400 Nm te 8-stupanjskom ZF automatikom, oduševljava prvoklasnom izvedbom, uvjerljivim performansama i ležanjem te sigurnošću za deset. Da, za 10!
Nakon premijere osnovnog modela S60, koji je već u startu ‘iskesio zube’ prema Audiju A4, BMW-u Serije 3 i Mercedes-Benzu C-klase, o čemu smo detaljno pisali, a u za broj ili broj i pol smanjenoj verziji izvrsnog modela S90 ponudio prvoklasnu tehnologiju i izvedbu, stigla je njegova karavanska verzija V60. Svjedočili smo hrvatskoj prezentaciji u Zagrebu.Nema tu velikih iznenađenja, naime, to je naprosto još jedan odlikaš iz Volva, čijem dolasku teren priprema i izvrsni XC40, aktualni ‘Europski automobil 2018. godine’. Riječ je o filigranski ‘izbrušenom’ karavanu srednje klase ‘pogođenih’ gabarita. U usporedbi s prethodnim modelom rastegnut je s 4628 na 4761, sužen s 1865 na 1850 i snižen s 1484 na 1427 mm. Po tome se vidi da se uz funkcionalnost željelo pojačati i dinamičnost te aerodinamiku. Težište je sniženo za tri posto, toliko je smanjena i čeona površina, a koeficijent otpora zraka smanjen je sa 0,31 na, za karavan, izvrsnih 0,29. Prostranost naglašava povećanje međuosnog razmaka sa 2776 na 22872 mm. Prtljažnik? U osnovnoj konfiguraciji 529, a preklapanjem stražnjih sjedala 1441 litar. Daleko je to od 610 do 1740, koliko nudi  Škoda Octavia Combi (koja čak i nije ‘prava’ srednja klasa, jer je izvedenica Golfa).  Ali, sasvim je dovoljno, bolje rečeno prava mjera za ozbiljan i ugledan obiteljsko-poslovni automobil. Prepoznatljiv i skladan, gospodski karavanski stil pruža vrlo dobru prostranost i funkcionalnost te, razmjerno, izvrsnu aerodinamiku. Prtljažnik se ne može mjeriti onim u Octaviji Combi, ali je više nego OKSvi koji misle da je dizelašima odzvonilo, neka se zapitaju zbog čega Volvo, u ponudi, ima isključivo dizelske verzije? Obje iz iste 4-cilindarske baze, obujma 1969 ccm. D3 sa 150 KS i 350 Nm i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem te osnovnim, već bogatim paketom opreme Edition te D4, sa 190 KS, 400 Nm i automatski 8-stupanjskim mjenjačem, te raskošnom opremom Business (koža, sjedala na struju. ‘gospodska’ izvedba s hi-tech gadgetima). Taj nas je model dopao na nedavnoj prezentaciji u Zagrebu. Na prvi pogled, očekivano i bez iznenađenja. Švedski karavan pokazuje prvoklasnu izvedbu, kombinaciju klasičnog i suvremenog stila, koji se već dobro pozicionirao u premium segmentu. Dimenzije su ‘prava mjera’, jer ovaj model rješava ono što smo jedino zamjerili u S90, da je za malo preglomazan za normalni promet. Prostranost i komfor više su nego OK, a sjedala su ugodno profilirana i pružaju dovoljno prostora i krupnijim osobama. Za razliku od prethodnog modela, gdje je komfor strga bio tek prihvatljiv (za mjerila premium srednje klase, sada je i to riješeno. Dakle, ovo je i zanimljiv poslovni automobil. Lako smo podesili optimalan položaj sjedala i volana i neobičnim, a praktičnim zakretnim gumbom na središnjoj konzoli pokrenuli dizelaša uvjerljivih performansi. Unutrašnjost jasno pokazuje premium izvedbu, bogatu i ‘hi-tech’, ali gospodski suzdržanu. Pohvalno je što se najsuvremeniji infotainment kombinirao s klasičnim, preglednim izgledom glavnih instrumenataRiječ je o srednjem paketu snage ovog motora, ali D5 se ne ugrađuje u S60 i V60, nego u veći S90 (235 KS, 480 Nm), pa je testni D4 (190 KS, 500 Nm) i najmoćniji dizelaš u ponudi. Ovaj smo motor isprobali u više verzija i modela Volva, a u ovoj nas je izvedbi, čvrstoj, funkcionalnoj i premium-dorađenoj ponovno oduševio. Je li najuglađeniji ili jedan od takvih, a svakako, na niskim okretajima radi mirno i ‘pitomo’. A dodavanjem gasa brzo pokazuje potencijal. Izvrsno je sparen s 8-stupanjskim ZF-ovim automatom te su performanse uvjerljive i ravnomjerne. Uz gotovo neosjetno šaltanje (s punim gasom pri 4500/min) i kontinuirani potisak stotku hvata za 7,9 s. Performansama, više od snage, pomaže najveći okretni moment od 400 Nm, koji se oslobađa od 1750 do 2500/min. Uvjerljiv dojam pojačava sigurno i ‘konkretno’ ležanje, ovjes pruža uvjerljiv kompromis udobnosti i stabilnosti.Volan je osjećajniji i precizniji nego kod prethodnika, a budući da gabariti nisu preveliki, a okretnost je korektna 11,0/11,7 m spretan je i dinamičan u gradu. No, njegova su izvedba i performanse još bolje prilagođene otvorenoj vožnji, ‘gutanju kilometara’. To sastim pokazuje najveća brzina te se u visokom ritmu na autocesti može voziti lakoćom (pri 140 km/h u 8. stupnju motor se vrti tek 2000/min), a kad se nagazi gas (kick-down) automatski se šalta dva ili tri stupnja niže i motor pokazuje solidnu porciju siline na autocesti. Fluidna forma podjednako naglašava statusnu eleganciju, funkcionalnost i aerodinamičnost, a privlačnost i stabilnost naglašavaju 18-colni aluminijski naplaci s gumama 235/45 A cijelo vrijeme se osjeća solidnost i ‘sigurnost bunkera’. Još nisu provedena Euro-NCAP testiranja, ali nimalo ne sumnjamo da će V60, ne samo osvojiti petmzvjezdica, nego briljirati. Vožnja je zbilja ugodna, pogotovo što masa veća od 1,7 tona (usprkos težinskom optimiziranju i reduciranju svega, uključujući 4-cilindarski motor aluminijske konstrukcije)…… pruža onu udobnost i sigurnost (neće se auto zatresti ako kraj njega projuri drugi) povećava i direkcijsku stabilnost i udobnost (naravno i sigurnost), koju auti koji su prošli ‘temeljitu dijetu’ nemaju. Uz dobro složeno podvozje tome doprinose 18-colne felge s gumama 235/45 te snažne kočnice, koje su, pri 100 km/h masivan švedski karavan spremni zaustaviti u manje od 35 metara. Pritom je potrošnja povoljna (budući da je izravno povezana s emisijom CO2, to je bio jedan od prioriteta švedske marke). Lijepo se može voziti s prosječnih šest litara, ako se vozi pažljivo može i blizu 5,5, a na etapi probne vožnje, izmjerili smo 6,4.S obzirom na masu, snagu, performanse i automatski mjenjač – izvrsno.Cijena? Jasno je, to pokazuju izvedba, motorizacija, oprema, ne može biti niska. Dakle, za konkretni model 46.990 eura, uz dodatni opremni bonus vrijedan 3550 eura, ne izgleda strašno. Naravno, samo iz očiju onih koji to mogu priuštiti. A novni D3 Edition, sa 150 KS i ručnim šaltungom, kojemu zbilja ništa ne fali, a i performanse (9,9 s, 205 km/h) su više nego dobre, košta 38.990 eura. To bi bilo to, pogotovo što je 10 i više posto povoljnije od izniveliranih (motorizacijom i opremom) A4, Serije 3 i C-klase.TEHNIČKE KARAKTERISTIKEPOGON Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od aluminijskog lijeva Ugradnja: sprijeda poprečno Obujam: 1969 ccm Provrt x hod: 82 x 93,2 mm Kompresija: 15,8:1 Snaga: 140 kW (190 KS) pri 4250/min Moment: 400 Nm pri 1750-2500/min Mjenjač: automatski, 8 st. Pogon: prednjiStart / stop: daKAROSERIJA Izvedba: karavan D-segm., 5V, 5 sjedala Gabariti: 4761 x 1850 x 1427 mm Međuosni razmak: 2872 mm Cd: 0,29Krug okretanja: 11,0 – 11,7 m Masa / nosivost: 1730/450 kg Prtljažnik: 529 – 1441 l Spremnik: 55 l EuroNCAP: nije još proveden (procjena AP: 5 zvjezdica)PODVOZJE  Ovjes: MacPherson, Multilink  Kočnice: samov. diskovi 300 mm / diskovi 302 mm Ručna: električna Naplaci: aluminijski Gume: 235/45 R18PERFORMANSE Brzina: 220 km/h0-100 km/h: 7,9 sPotrošnja (EU): 4,8 l/100 km Realno: 5,8 – 6,5  l/100 km CO2: 127 g/kmCIJENA Vozili smo: 46.990 EUR (uključen paket dobrodošlice u vrijednosti 3.550 EUR)Osnovni dizelaš: 38.990 EUR, V60 D3 110 kW (150 KS) Edition 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo