Dobro je znati: Zašto Renault Scenic i Grand Scenic imaju 20-colne naplatke?

Jedinstvena koncepcija naplataka promjera 508 mm i guma od 195 mm omogućava poboljšanje performansi, udobnosti i stabilnosti, ugradnju većih i učinkovitijih kočnih diskova, bolju otpornost na aquaplaning te duži vijek guma
Novi Renault Scenic,
koji je uspješno prešao u crossoverski program, a nedavno je oduševio
novom generacijom turbobenzinskih motora TCe 115, TCe 140 i TCe 160,
razvijenim u suradnji s Mercedes-Benzom, još uvijek izaziva brojne
polemike serijskim 20-colnim naplacima sa specijalno razvijenim gumama
195/55. Mnoge je to zabrinulo, jer su u toj ‘colaži’ cijene paprene, a i
ne mogu se montirati kod svakog servisera. Koliko je to opravdano,
provjerili smo u AK Baotić, ovlaštenom Renaultovom serviseru i
distributeru i evo odgovora: ljetne gume visoke kvalitete stoje 1432 kn,
a zimske 1823 kn, a montaža s balansiranjem je 312 kn.Tradicija
velikih kotača duga je kod Renaultovih proizvođača. Tijekom 1960-ih,
dok je, primjerice Opel Kadett (koji je izgradio kultni status na
hrvatskom tržištu) vozio na 12-colnim kotačima, Renault 8, Citroën Dyane
6 i Spaček vozili su na 15-colnim. To donosi niz prednosti, koje
vrijede i za Renault Scenic. Počinju s atraktivnijim stilom, a osim toga
koristi su sljedeće:1. Veći unutarnji promjer (definiran
naplatkom), stvara i veći vanjski (kojeg određuje visina boka – u
konkretnom slučaju visina mu je 97,5 mm, što je 50 posto od 195 mm), pa
buma ima veći vanjski opseg. Stoga se, uz istu kilometražu okrene manji
broj puta od gume na manjim naplacima (osim ako nisu ‘balonke’, dakle s
visokim bokovima. To produžava vijek gume, dakle kompenzira visoku
cijenu i smanjuje zagrijavanje gume, što poboljšava prianjanje u
ekstremnim uvjetima.2. Manje zagrijavanje gume smanjuje otpore kotrljanja, što poboljšava performanse i smanjuje potrošnju goriva3.
Veći promjer naplatka omogućava ugradnju većih kočnih diskova, koji su
zbog toga u istim okolnostima učinkovitiji, pouzdaniji i trajniji.4.
Veći vanjski promjer gume poboljšava udobnost vožnje i trajnost
podvozja – mali kotač upadne u određenu udubinu, izazivajući udar, koji
je neugodan za vozača i putnike, a nepovoljan je za vitalne dijelove
podvozja, krajnike, kuglaste zglobove, amortizere, opruge, a veliki
kotač jednostavno pređe preko iste udubine, odnosno ‘pregazi je’.5.
Zbog većeg vanjskog promjera guma iste širine (195 mm) bolje prianja
nego ako je manjeg, što poboljšava dinamičku stabilnost te manevarske i
kočne sposobnosti automobila.6. Razmjerno mala širina (postižu
se vozna svojstva kao s gumom 205/55 x 16) smanjuje otpor zraka, što
dodatno poboljšava performanse i smanjuje potrošnju goriva te poboljšava
ponašanje na vlažnoj podlozi (teže dolazi do aquaplaninga).Dakle, dovoljno je razloga za izbor te neobične, a i atraktivne opcije. Više o Renault Scenicu možete pročitati na sljedećem linku.


Komentari