Želite oprati motor visokotlačnim mlazom vode? Bolje ne!

Preporučljivo je jedino u slučaju jakog zaprljanja i zamašćenja, ali uz prethodnu pažljivu zaštitu PE folijom bitnih elektroničkih, električnih i mehaničkih sklopova te bez pretjerivanja mlazom…
Pranje motora sa sredstvom za odmašćivanje i vodenim mlazom pod tlakom kod novije generacije motora može napraviti više štete nego koristi. Razlog tome je primjena elektronike i elektronskih sustava.Svako vozilo danas ima elektronski sustav ubrizgavanja, sustav paljenja a u prostoru motora mogu biti smješteni više kompjutora za nadzor pojedinih funkcija. Navedeni sustavi su osjetljivi i ne podnose vlagu, oksidaciju niti bilo kakve deterdžente za pranje motora. Mnogi će se zapitati zašto su se bez problema mogli prati motori starije generacije. Takvi motori su imali vrlo malo elektrike a elektronike ništa ili minimalno. Nakon pranja takvog motora trebalo je samo komprimiranim zrakom osušiti električne sklopove, razvodnik paljenja, kablove za svjećice i bobinu, nakon toga motor bi veselo upalio. Danas se motori peru samo ako je to neophodno i kada se to radi potrebno je puno pažnje. Čišćenje motora nije preporučljivo s upotrebom vode pod tlakom. Za pranje treba koristiti antikorozivna sredstva u tekućini ili spreju. I kod ovog čišćenja treba paziti na osjetljivu elektroniku i pojedine spojeve (konektore, davače, senzore, aktuatore), po potrebi neke od njih treba zaštititi. Sam postupak čišćenja treba raditi postupno, čisti se dio po dio, sklop po sklop. Nakon tretmana tekućim sredstvom površinu treba osušiti komprimiranim zrakom ili obrisati čistom krpom. Po potrebi pojedine konektore treba odspojiti i očistiti ih sredstvom za čišćenje kontakata.Prije pranja motora vodom pod tlakom potrebno je PE folijom pažljivo prekriti sve elektroničke i električne sklopove te dijelove povezane s usisavanjem i ubrizgavanjemAko je motor zaprljan preporučljivo je vlažnom krpom očistiti sve vidljive dijelove motora, a treba izbjegavati prskanje vode po sustavima za paljenje i ubrizgavanje. Nakon pranja može se desiti da neka od kontrolnih lampica ostane svijetliti, tada treba ponoviti postupak čišćenja konektora. Ako se i nakon toga navedena lampica ne gasi potrebno je poništiti grešku pomoću servisnog kompjutora. Ovaj postupak čišćenja motora traje znatno duže i osjetno je skuplji ali daje sigurnost da neće doći do oštećenja ili kvara na nekom od dijelova ili sklopova.Opisani postupak čišćenja i na benzinske i na dizel motore jer i jedni i drugi funkcioniraju s puno elektronike uz pomoć jednog ili više kompjutora. Za kraj se može reći da se svi motori mogu prati ili čistiti, ali većina od njih s puno pažnje i opreza.Slike: Autoportal.hr

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo