Kako će pandemija koronavirusa promijeniti odnose na tržištu i hoće li Opel Astra, tradicionalno najljući protivnik Volkswagen Golf 8 stigao u najgore vrijeme, kad se aktualna ‘kataklizma’ počela penjati k vrhuncu…
Šesta edicija modela Opel Astra, serije L, nastaje po PSA-ovoj tehnologiji i bit će tehnološki blizanac s novim francuskim adutima Peugeot 308 i Citroën C4, povratkom u ‘kompaktni ring’. Dobro se podsjetiti, aktualni model Opel Astra K na tržištu je od jeseni 2015., prošle je godine redizajnirana te u petoj tržišnoj godini počinju završne pripreme za novi model.
Već su počele ‘licitacije’ s mogućim izgledom, a svoju viziju donosi renderist Avarvarii. Ono što je ‘procurilo iz dobro obaviještenih izvora je da će novi model, gabaritima 439 x 186 x 146 biti dva centimetra duži, jedan uži i dva niži. Boljim će iskorištenjem prostora biti komforniji, pogotovo straga gdje se najavljuje 15 mm više prostora za koljena.
Bit će prostranija, a zbog 50 kg manje mase, zbog većeg udjela čelika visoke čvrstoće, i dinamičniji. Kao i svi modeli B i C segmenta koncerna PSA (pod čijom je ‘kapom’ od proljeća 2017. Opel), rade se na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform 2), na kojoj su već nastali modeli Crossland X i Grandland X te nova Corsa.
No, u Rüsselsheimu su ‘povukli ručnu’, nakon što je Corsa osvojila samo četiri Euro-NCAP zvjezdice za sigurnost, i to hardverski (ne softverski, zbog nedostatka elektroničkih sigurnosnih sustava) s 84 posto sigurnosti za odrasle. Dakle, očekuju se pojačanja na Efficient Modular Platform 2.
Velika će pozornost biti posvećena aerodinamici, na što ukazuje i fluidan stil koji prikazuju renderi. Koeficijent otpora zraka kompakta trebao bi biti smanjen na 0,25, kod karavana tek nešto veći.Povećanjem udjela čelika visoke HTS i ultra-visoke čvrstoće nova će Astra imati 50 kg manju masu, a istodobno za 25 posto veću čvrstoću noseće strukture.
Koristit će dokazane turbobenzince s direktnim ubrizgavanjem, 3-cilindarske 1.2 PureTech i 4-cilindarski 1.6 THP, snage od 100 do 250 KS a dizelsku će ponudu ‘pokrivat’ će novi 3-cilindarski 1.5 Turbo D, snage 100 i 130 KS. Benzinske će opcije biti potpomognute blago-hibridni s 48-voltnim sustavom Start/Stop.
Prezentacija, koja je trebala biti na jesen ili krajem 2020., zbog pandemije koronavirusa bit će pomaknuta za godinu dana te potpuno novi model, Opel Astra L, očekujemo krajem 2021.
Proizvodnja je bila planirana na proizvoditi na tri lokacije: Hessen (Njemačka), Ellesmere Port (Velika Britanija) i Gliwice (Poljska), ali nakon Brexita i pandemije koronavirusa britanska je proizvodna lokacija upitna…