30 GODINA ZA PEUGEOT 106

Peugeot 106 (1991.-2003.), francuski gradski mališan, slavi 30 godina

Peugeot 106 slavi 30 godina otkako je prvotno predstavljen…

Peugeot 106 bio je prvi automobil 6. generacije. To je novo vozilo trebalo proširiti gamu marke Peugeot u segmentu B malih gradskih automobila, koji su u to vrijeme predstavljalinešto više od trećine registriranih vozila u Europi i 40 % registriranih vozila u Francuskoj.

Puštanje u prodaju vozila Peugeot 106 dogodilo se12. rujna 1991., a novinarima je predstavljen na sljedeći način: „To je jedna simpatična kuglica umotana u osmijehe i odjevenau šarm koja u svojih kompaktnih 3,56 m skriva mnoštvoiznenađenja. Vozilo je osmišljeno da bude svestrano, oblikomprilagođeno i gradskim i izvangradskim vožnjama, kombinacijaje elegancije i zavodljivosti, s pogonom na prednje kotače i poprečno ugrađenim motorom koji je rezultat znanja i umijećamarke Peugeot i vuče korijene iz iste tradicije.”

Prvo se proizvodio s trima vratima, a zatim s pet vrata počevšiod 1992. te je proizvedeno gotovo 2 800 000 primjeraka do kraja 2003. godine, kad je prestala njegova prodaja. Peugeot106 uglavnom se proizvodio u Mulhouseu, no kad je došlo do najveće potražnje, uključile su se i tvornice u Sochauxu i Aulnay-sous-Boisu. Peugeot 106 imao je pogon na prednjekotače i četverocilindarski benzinski motor tipa TU: od 954 do 1587 cm3 i od 1360 do 1558 cm3 za dizelski motor.

Peugeot 106 zasigurno je jedan od automobila marke podznakom lava koji je imao najviše posebnih serija jer ih je biločak dvadesetak tijekom dvanaest godina koliko je bio u prodaji. Najupečatljiviji primjeri bili su, između ostalih, vrlo elegantni„Roland Garros” i „Zénith” koji su se pojavili 1993. godine, slavni 106 Kid i njegova sjedala od trapera (1994.), vrlozabavan 106 Cartoon koji je predstavio animirani lik Droopy(1996. – 1999.), elegantni „Inès de la Fressange” iz 1997. iliEnfant Terrible iz 2000.

Bile su tu i istaknute sportske izvedbe 106 Rallye iz 1993. godine, 106 XSI od 95 KS (1992.) i od 105 KS (1995.) te 106 S16 od 120 KS iz 1996., koja je bila posljednja godina te izvedbe u prodaji. Vozilo je ostvarilo dobru sportsku karijeru na susretima Peugeot Sport i na relijima Grupe N. Godine 1997. predstavljen je 106 Maxi koji je bio inspiriran vozilom 306 Maxi.

To je vozilo dizajnirao i vozio Lionel Montagne od 1998. godine, a 2000. ga je vozio Cédric Robert koji je završio na 5. mjestu u francuskom prvenstvu u reliju.

Prvi model VLV (laki gradski automobil) predstavljen je 1941. godine kao preteča električnog vozila, a drugi je bio Peugeot 106 koji je sve do 2010. godine držao svjetski rekord u prodajielektričnih vozila. Električna izvedba prodana je u gotovo 550 primjeraka, a bila je namijenjena i privatnim i poslovnim kupcima.

Autor: Juraj Kamber Grahovac

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin